Presentatie nieuw logo en striping reddingsbrigade

Auteur Topic: Presentatie nieuw logo en striping reddingsbrigade  (gelezen 21115 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 25 november 2007, 11:17:13
Aha, dat vermoeden had ik al, toch een goede combi dat ze nu ook met C2000 mogen werken, nu het rijden met toeters en bellen nog .... :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 25 november 2007, 12:04:13
En nu nog de eerste foto van reddingsbrigade vaartuigen met de nieuwe striping....... :)

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 25 november 2007, 14:39:44
En nu nog de eerste foto van reddingsbrigade vaartuigen met de nieuwe striping....... :)
Die twee van ons worden binnenkort 'omgestriped' en zullen in het voorjaar volledig in de nieuwe huisstijl rondtoeren.
dag dag friese vlag!  >:D
[img]/img]

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #13 Gepost op: 25 november 2007, 16:13:57
Voorlopige selectie van foto's staan op:

http://www.kovanleeuwen.nl/gallery2/f/20071124w

Via de KNBRD komen in de loop van de week een serie foto's beschikbaar
voor de websites van de betrokken brigades.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 25 november 2007, 16:54:24
Ik kan het niet goed zien, is de nieuw VC nu brandweerrood of reddingsbrigade-oranje?

De nieuwe striping, is die nu expliciet voorbehouden aan reddingsbrigades aangesloten bij KNBRD/RN/Reddingsbrigades Nederland/de bond (of welke benaming nu weer actueel is...) of voor de door BZK aangewezen diensten?
Zo zijn er reddingsbrigades danwel SAR organisaties die niet bij de KNBRD zijn aangesloten, maar waarvan BZK striping mogelijk wel toegevoegde waarde kan hebben.

Zie bijv hier:
http://www.reddingshond.nl/index.php?id=59
http://www.reddingshond.nl/index.php?id=66
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 25 november 2007, 17:29:07
Ik kan het niet goed zien, is de nieuw VC nu brandweerrood of reddingsbrigade-oranje?

De nieuwe striping, is die nu expliciet voorbehouden aan reddingsbrigades aangesloten bij KNBRD/RN/Reddingsbrigades Nederland/de bond (of welke benaming nu weer actueel is...) of voor de door BZK aangewezen diensten?
Zo zijn er reddingsbrigades danwel SAR organisaties die niet bij de KNBRD zijn aangesloten, maar waarvan BZK striping mogelijk wel toegevoegde waarde kan hebben.

De VC is uiteraard oranje, de huisstijlkleur voor voer- en vaartuigen van bij de KNBRD-aangesloten reddingsbrigades.
Dat geldt ook voor de striping; deze maakt onderdeel uit van een standaard pakket: alleen voer- en vaartuigen van bij de KNBRD-aangesloten reddingsbrigades mogen het nieuwe logo, striping, OGS e.d. gebruiken, dit als onderdeel vanuit de BZK-overeenkomst. Hieraan zijn ook andere mogelijkheden (BPM-korting bij aanschaf voertuigen, voordelige aanschaf bij Toyota e.d.), maar ook voorwaarden aan verbonden (zoals hanteren nieuwe Brancherichtlijn OGS voor reddingsbrigades). Hiermee willen we de uniformiteit, maar daarmee uiteindelijk ook de kwaliteit en kwantiteit van reddingsbrigades verbeteren.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 25 november 2007, 21:42:23
Ik moet zeggen, dat ik dit een aanzienlijke verbetering vind ten opzichte van de vorige striping,  

Ziet er goed uit...

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 25 november 2007, 21:59:30
De VC is uiteraard oranje, de huisstijlkleur voor voer- en vaartuigen van bij de KNBRD-aangesloten reddingsbrigades.
Dat geldt ook voor de striping; deze maakt onderdeel uit van een standaard pakket: alleen voer- en vaartuigen van bij de KNBRD-aangesloten reddingsbrigades mogen het nieuwe logo, striping, OGS e.d. gebruiken, dit als onderdeel vanuit de BZK-overeenkomst. Hieraan zijn ook andere mogelijkheden (BPM-korting bij aanschaf voertuigen, voordelige aanschaf bij Toyota e.d.), maar ook voorwaarden aan verbonden (zoals hanteren nieuwe Brancherichtlijn OGS voor reddingsbrigades). Hiermee willen we de uniformiteit, maar daarmee uiteindelijk ook de kwaliteit en kwantiteit van reddingsbrigades verbeteren.

Duidelijk verhaal, dankje Simon :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 26 november 2007, 11:30:04
Ik sluit me blij en gelukkig aan bij de andere forum-gangers en zeg met grote opluchting gedag aan "de friese vlag". Omstickeren die zooi.

Maar nu de nummering. Ik zie de de nieuwe VC van Reddingsbrigades Nederland RB 310 en "Mark z'n auto" RB 120 is geworden. Wie kan me een overzicht geven van de desbetreffende nummerindeling. Haha en de toekomstige fleetmap? Als we dan toch om gaan stickeren, programeren we meteen de C2000 mobilofoons ook meteen om?

RR (Klaar voor de zomer!)
Elke hulpverlening start met communicatie.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 27 november 2007, 14:41:09
Keurig nieuw logo, maar benieuwd hoe het nu met de kleding gaat lopen m.b.t. uitfaseren oude logo en wie dit gaat betalen.

Kees  8)