Geen brandweer voor containerbrand

Auteur Topic: Geen brandweer voor containerbrand  (gelezen 2983 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 27 november 2007, 19:43:37
Moet je eens vragen aan een HAP (naast een ziekenhuis) die geen overdekte passage heeft naar de SEH, hoe ze patienten die verwezen moeten worden naar de SEH (met bijvoorbeeld hartritme stoornissen) naar de HAP laten brengen... Ze moeten dan vaak 20 meter een parkeerterrein oversteken om in het ziekenhuis te komen...

Daarvoor laten ze een ambulance komen omdat ze zelf geen patient mogen vervoeren....  ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 27 november 2007, 19:49:35
En wat dacht je ervan om in zo'n geval je telefoon neer te leggen en een emmer te halen?
Zoals ik al zei "echter, in dit geval zou ik graag advies van de brandweer hebben, niet van de politie"  ;)
Ik snap natuurlijk ook wel dat je dit brandje best zelf kunt blussen, mits je hulpmiddelen bij de hand hebt natuurlijk....  ::)

Oh en voor het nr van de brandweer, kijk eens in de telefoongids... Dit is wat er voor mij uitkomt:
Tsja, ik heb niet standaard alle telefoonboeken van nederland achter in mijn auto liggen  :-\ , dus als ik ergens langs kom, en ik heb geen emmer water, schepje zand of maatje 43  >:D bij me, zou het toch wel handig zijn om te weten welk nummer ik dan kan bellen...
zonder dus meteen onnodig 112 te gaan bellen, wat dat was juist het punt waarover ik viel, dat men in dit geval het alarmnummer gebeld had...  :-X
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 27 november 2007, 20:55:17
Ik bel gewoon met 0900-8844, daar de brandweer centralisten in eenzelfde gebouw zitten.

Wel even erbij vertellen dat dat alleen in een aantal regio's geldt, in Amsterdam is dat bijvoorbeeld niet zo!

Zoals ik al zei "echter, in dit geval zou ik graag advies van de brandweer hebben, niet van de politie"  ;)
Ik snap natuurlijk ook wel dat je dit brandje best zelf kunt blussen, mits je hulpmiddelen bij de hand hebt natuurlijk....  ::)
Tsja, ik heb niet standaard alle telefoonboeken van nederland achter in mijn auto liggen  :-\ , dus als ik ergens langs kom, en ik heb geen emmer water, schepje zand of maatje 43  >:D bij me, zou het toch wel handig zijn om te weten welk nummer ik dan kan bellen...
zonder dus meteen onnodig 112 te gaan bellen, wat dat was juist het punt waarover ik viel, dat men in dit geval het alarmnummer gebeld had...  :-X

Als jij 0900-8844 belt, dan kunnen zij je volgens mij ook doorverbinden met de AC van de regionale brandweer ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !