Ik vind dit een ongelofelijk verhaal.
- iedereen weet dat een defibrillator geen speelgoed is, zelfs een stgiaire; ik kan mij niet voorstellen dat een paramedic ooit zou toestaan dat iemand paddles tegen hem aan zet, zeker niet als zij het apparaat heeft horen opladen;
- bij het checken van de defibrillator kan inderdaad een stroomstoot gegeven worden (hoewel dat geen controle is die bij elke overdracht hoeft te worden gedaan); een lage stroomstoot is gebruikelijk; vraag is of die voldoende is om door kleding heen te leiden tot fibrilleren
- in Nederland worden steeds vaker pads in plaats van paddles gebruikt; ik weet niet hoe dat in Engeland is;
Betreffende stagaire was van St. John's (een soort rode kruis vereniging) en als ik me 't goed herinner rond de 18 en wou ''t enkel als grapje doen zo stond in het artikel.
Uiteraard heeft betreffende paramedic daar nooit toestemming voor gegeven, zijn draaide zich om en kreeg direct de peddles tegen zich aan.
Op al onze voertuigen zit momenteel een Zoll E series, maar toen ik begon hier zat er op de meeste voertuigen (en nu nog steeds op enkele reserve voertuigen) een lifepak 12 en die heeft wel padles inplaats van pads.
En bij 't checken van 'n defiribrator moet je wel eerst zelf die lagere stroomsterke instellen, als ik ons apparaat aan zat en direct op charge duwt wordt ie geladen met 200 Joule. Dus als ik ga testen van 't begin van 'n dienst zet ik dat eerst terug naar 30 joule voordat ik de shock toedien (via de speciale kabels) en zo controlleer of 't apparaat (en de printer) werkt.