Je zet sterk commentaar neer in dit topic, maar in RR kunnen ze er ook wat van hoor Als er een persoon daadwerkelijk te water ligt en er middel WO gemaakt wordt om een "eigen" WO van de regio te laten laten uit ik dacht Vlaardingen, terwijl er "om de hoek" een WO in Zwijndrecht staat.. . Dat moest nu is afgelopen zijn. ongeacht welke regio, een prio 1 = prio1 dan moet zo'n centralist niet alleen aan zijn eigen regio denken, maar volgens mij zijn de belangen van het SO wel belangrijker als een regio spekken. De stap om een telefoon ter hand te nemen blijft moeilijk, daar kan ik me enorm aan storen
Dank je voor de complimenten.
Slotlaan ==> keileweg kortste route over 12,8 km
Pottumstraat ==> keileweg kortste route over 8,5 km
Breedstraat (Schiedam) ==> keileweg snelste route over 4,2 km
Buizengat (Vlaardingen) ==> keileweg snelste route over 9,3 km
Bergweg-noord (Bergschenhoek) ==> keileweg alternatieve route over 12,9 km
Berkelsepoort (Berkel en Rodenrijs) ==> keileweg alternatieve route over 14,2 km
Elektraweg (Maassluis) ==> keileweg snelste route over 15,5 km
Jan van der Heydenstraat (Bleiswijk) ==> keileweg alternatieve route over 17,5 km
Dank voor de berekeningen
scheelt mij weer wat zoek werk.
Je ziet dat er zat alternatieven zijn met een verschil van ongeveer (Schiedam buiten beschouwing gelaten aangezien die een ander incident hadden)
Schiedam iets minder dan 4 minuten sneller
Vlaardingen minder dan een minuut
Bergschenhoek 4 minuten
Berkel en Rodenrijs 5 minuten
Bleiswijk iets meer dan 8 minuten
Maassluis iets meer dan 6 minuten
Dit alles bij een gemiddelde snelheid van 70 Kilometer per uur (20 km boven maximumsnelheid, 1,16667 Km/per minuut).
Hierbij kan ik nog aanmerken dat Maassluis (en vlaardingen??) waarschijnlijk ietsje om rijden maar dan de snelweg kunnen mee pakken (hogere snelheid 120-140 km prio 1) en bij de spaansepolder de afslag kunnen pakken.
Berkel, Bleiswijk en Bergschenhoek kunnen 80 km wegen pakken (100 km prio 1)
Daarnaast is het verkeer natuurlijk een issue. Avond/Nacht is niet zo een probleem, maar ik vraag me af hoe de situatie in de spits zal zijn (Ik vraag het me echt af, ik zou niet weten hoe alle verkeerssituaties zijn en hoe je de opstoppingen kan omzeilen op de verschillende routes)
Aanname: volgens mij mocht een voertuig met prioriteit 20 km harder rijden dan de toegestane snelheid. De genoemde snelheden zullen waarschijnlijk niet gehaald worden door de voertuigen (een TS met 140 over de snelweg is niet aan te raden denk ik).Als ik dan hoor dat de BR401 wat lastig vol is te krijgen (hear say (paar posts geleden), ik heb daar geen feiten over !!!!!!) dan is de weet je dus wat de marge is.
Los daarvan is natuurlijk de vraag hoe de uitruk zou lopen als je bij de latere opschaling in het incident je een minuut of 4 langer moet wachten. Het gaat niet alleen om harde cijfers en dergelijke. Je hebt naast deze feiten ook te maken met de zachte factoren als motivatie, eenheid, groepsgevoel, het gevoel van serieus nemen, etc.
Ik vraag me daarnaast af, en natuurlijk ben ik bekend met restdekking, of je andere districten moet leeg trekken terwijl je nog voldoende materieel in de buurt hebt staan. Het gaat namelijk ook over bekendheid etc. Persoonlijk ken ik Rotterdam Noord redelijk en is Zuid een redelijk grijze vlek (Ik weet de Mac bij Charlois te vinden, Het Zuidplein en natuurlijk De Kuip, maar daar houdt het bij op)
Het allerbelangrijkste vind ik dat er over dit soort dingen een duidelijke en eenduidige communicatie moet zijn. Door zaken juist te communiceren is voor iedereen bekend waar hij aan toe is. Dan wordt ook duidelijk voor een ieder waar hij staat en wat de verwachtingen zijn etc. Als je het verhaal van de VG Hoogvliet bekijkt, is het allemaal op basis van verhalen en na wat gezoek blijkt het dan te kloppen. Maak alles bekend bij de betrokkenen en je weet hoe of wat.
Ik denk dat er binnen de Regio maar weinig mensen bekend zijn met de voertuigen die op geroepen bij een opschaling bij in een bepaald district. Hier moet toch duidelijkheid over kunnen worden gegeven op de diverse kazerne's. Natuurlijk komt er dan discussie en ik kan mij voorstellen dat de leiding daar angstig voor is, maar ik blijf ten alle tijde bij de gedachte dat uit de discussie uiteindelijk een draagvlak en wellicht verbetering komt.