Oefening Mobiele Eenheid.

Auteur Topic: Oefening Mobiele Eenheid.  (gelezen 10651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2007, 17:44:58
Ik heb toevallig afgelopen woensdag 3 Oktober mee gedaan als "relschopper" aan een ME oefening van Noord-Oost Gelderland (NOG).
Op dit moment volg ik de opleiding Coordinator Beveiliging Niveau 3 (heb "beveiliger" afgelopen jaar behaald) en ze vroegen aan onze opleidings locatie of wij mee wilde doen aan deze oefening. Wij hebben natuurlijk geen nee gezegd.
Echter het valt allemaal wat tegen, die gasten van de ME meppen je aardig hard  :-\ Er was van te voren een regel vastgelegd, je mocht 2 keer terug komen bij de zelfde ME'r om hem uit te schelden of te schoppen/slaan etcetc, 3e keer zou de ME'r voluit slaan. Natuurlijk bleef het vaak bij 1 keer, hooguit 2 want die gasten kon je toch niet raken als je probeerde te schoppen of iets dergelijks, en kwam je in de buurt, dan sloegen ze je weg met hun schild :p
We hebben verschillende scenarios nagespeels 1- Supporters begeleiden, 2- Demonstranten weg drijven, 3- Demonstranten begeleiden, en 4- illegale houseparty heirbij moesten ze ons uit een grote loods halen (1 voor 1 in de boeien).
Het was echt een geweldige ervaring om mee te doen. Zeker niet iets voor watjes haha  ;) De eerst volgende keer dat dit weer komt meld ik mij zeker weer aan!!
Top dag gehad, met eten en alles erop en eraan  8)


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #21 Gepost op: 3 december 2007, 21:10:44
Ze slaan niet hard hoor! Ze geven je alleen lichtje tikjes...  >:D ^-^

Maar die mag je als wederdienst ook terug geven hoor!!!  :D
TWITTER foto's suck....