Brand kerncentrale Doel - Antwerpen 11-12-2007

Auteur Topic: Brand kerncentrale Doel - Antwerpen 11-12-2007  (gelezen 2889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Gepost op: 11 december 2007, 14:41:46
http://www.nu.nl/news/1350962/21/Brand_in_kerncentrale_Doel_bij_Antwerpen.html

Brand in kerncentrale Doel bij Antwerpen
Uitgegeven: 11 december 2007 14:14

Laatst gewijzigd: 11 december 2007 14:30

BRUSSEL - In de kerncentrale van Doel, ten noorden van Antwerpen, is dinsdagmiddag brand uitgebroken. Ondanks de rookontwikkeling zegt een woordvoerder van de brandweer van Beveren dat er geen gevaar is voor de omgeving.
 
De brandweer heeft nog niet kunnen achterhalen waar de brand vandaan komt. Het noodplan van de kerncentrale is in werking getreden, volgens de brandweer.  

Een medewerker van het bezoekerscentrum zegt niet te zijn geïnformeerd over de brand. De brandweer van Beveren kan voorlopig niet meer informatie geven. Er zijn geen gewonden gevallen, schrijft De Morgen.

(c) ANP/NU.nl




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 11 december 2007, 15:34:44
:-X vindt dit wel een eigen topic waard.....


112mark

  • Belangstellende
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #2 Gepost op: 11 december 2007, 15:44:33
:-X vindt dit wel een eigen topic waard.....

ja klopt, ben wel benieuwd naar meer berichten hierover.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #4 Gepost op: 11 december 2007, 15:50:05
HLN update   De brand die vanmiddag uitbrak in de kerncentrale van Doel vormt geen enkel gevaar voor de omgeving. Dat zegt de woordvoerster van de kerncentrale van Doel, Els De Clercq. De reactor in de kerncentrale draait ondertussen gewoon verder.

"Er is rookontwikkeling vastgesteld in een bijgebouw van Doel 4, maar er is nog geen brandhaard gevonden. Het bijgebouw bevindt zich in een gecontroleerde zone maar niet in het reactorgebouw zelf", aldus De Clercq. De reactor is niet stilgelegd en er zijn geen gewonden gevallen.
Volgens De Clercq is het de standaardprocedure om bij elke calamiteit de brandweer in bijstand te roepen.

De brandweerkorpsen van Kieldrecht en Beveren werden omstreeks 12.40 uur opgeroepen voor een brand in de kerncentrale van Doel. Mogelijk gaat het om een oververhitte elektrische motor. Er zijn geen gewonden gevallen en er is ook geen gevaar voor de omgeving, aldus nog de brandweer. (belga/ka)

www.hln.be


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #5 Gepost op: 11 december 2007, 15:50:43
Valt volgens berichten op www.hulpdienstenforum-vlaanderen.be wel mee:

De brandweerkorpsen van Kieldrecht en Beveren zijn omstreeks 12.40 uur opgeroepen voor een brand in de kerncentrale van Doel. De brand zou zich situeren in de warme zone van het reactorgebouw van Doel 4. De brandweer heeft nog niet kunnen achterhalen waar de rookontwikkeling precies vandaan komt. Mogelijk gaat het om een oververhitte elektrische motor. Er zijn geen gewonden gevallen en er is ook geen gevaar voor de omgeving, aldus nog de brandweer. (belga/tdb)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #6 Gepost op: 11 december 2007, 15:56:38
di 11 dec 2007, 15:39
'Brand' in kerncentrale blijkt kapotte lamp
BRUSSEL -  De 'brand' in de in de kerncentrale Doel bij Antwerpen blijkt te zijn ontstaan door een defecte tl-lamp. Dat meldt de gemeente Beveren dinsdag.

De brandweerkorpsen van Beveren en Kieldrecht rukten even na half 1 uit na een rookmelding in een gebouw naast het reactorgebouw van Doel.

Het heeft de brandweer enige tijd gekost om te achterhalen waar de rookontwikkeling vandaan kwam.

De gemeente laat verder weten dat er op geen enkel moment gevaar is geweest voor de omgeving, noch voor de omwonenden of de medewerkers van de centrale.

www.telegraaf.nl


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #7 Gepost op: 11 december 2007, 21:31:22
Valt dan (gelukkig) weer mee. Dit zijn toch meldingen waar je met mixed feelings naartoe rijdt kan ik mij zo indenken.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 12 december 2007, 20:34:49
Valt dan (gelukkig) weer mee. Dit zijn toch meldingen waar je met mixed feelings naartoe rijdt kan ik mij zo indenken.

Even die baksteen onder het gaspedaal..... ;)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #9 Gepost op: 13 december 2007, 17:14:05
Even die baksteen onder het gaspedaal..... ;)

Aan de ene kant wel, ik zou toch niet graag zo een complex binnenlopen om een calamiteit te bestrijden. Aan de andere kant, wonen de mensen er natuurlijk zelf ook in de buurt. En ook zij hebben kinderen waarvoor ze de beste omgeving willen hebben.

Natuurlijk zijn we allemaal getraind, geoefend en paraat, maar tegelijkertijd ook mensen. Ik denk dat iemand die zonder angst en naderbericht naar een brand incident op zo een locatie gaat, zit te malen als de aanrijroute wat langer is (Eerste minuten zit je toch nog "je ding te doen").
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat