En bloc draaien

Auteur Topic: En bloc draaien  (gelezen 6014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Freeze

• Forum gebruiker
Gepost op: 11 december 2007, 20:45:09
Hallo,

Ik loop stage op een short stay chirurgie. Ik en mijn stagebegeleider hebben een cliënt 'en bloc' gedraaid tijdens de ADL .

Zou iemand mij wat links kunnen geven met informatie hierover. Zij vroeg mij uit te werken wat En bloc inhield etc.
Op google is bar weinig te vinden over het en bloc verplaatsen/ draaien van een patient.

Alvast bedankt! ;D

Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 18 december 2007, 12:18:01
mischien eens google-en op log-roll ;)
(is i.p. het zelfde alleen dan bij trauma slachtoffers)

succes ;)

Freeze

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 18 december 2007, 13:57:39
Dankjewel! ga ik proberen.

mvg, Freeze ;D
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op: 18 december 2007, 19:46:01
En bloc draaien? Nooit van gehoord in zorgland, mogelijk en bloc draaien tijdens het appel 's ochtends???? ;D
Vraag de dame in kwestie maar eens wat de definitie van''en bloc'' draaien mag inhouden.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Freeze

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 december 2007, 21:22:58
Ik zal haar eens even aan de tand voelen! ::) waarschijnlijk bedoelt ze de log-roll. Ik zal wel zeggen dat Joffry heel erg boos is op d'r!

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2007, 02:55:57
En bloc draaien? Nooit van gehoord in zorgland, mogelijk en bloc draaien tijdens het appel 's ochtends???? ;D
Vraag de dame in kwestie maar eens wat de definitie van''en bloc'' draaien mag inhouden.
misschien is dat  een wat "zuiderlijker" streek term ;D

hier wel bekendt ;)

Danis

• IC verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • Verpleegkundige, Rode Kruis
Reactie #6 Gepost op: 22 december 2007, 10:54:29
misschien is dat  een wat "zuiderlijker" streek term ;D

hier wel bekendt ;)

In Utrecht ook, en dat is niet heel zuidelijk :)