Waarom zou dat stapsgewijs moeten gebeuren? Het gebeurt vaker hoor, dat men in 1x opschaalt naar grote brand of zelfs naar zeer grote brand. Niemand zegt dat je middel of groot niet mag overslaan...
Groeten, Peter.
Dat ze direct 'zeer grote brand' geven vind ik ook niet verkeerd (komt inderdaad in het eerste bericht anders over
, maar de voertuigen die opgeroepen worden voor middel- en grote brand worden volgens mij wel overgeslagen in dít geval.
De eerste alarmering is voor 'kleine brand' TS2 + HW Leeuwarden
En daarna direct 'zeer grote brand' waarvoor alleen de TS3 Leeuwarden en de HA+DPH Grou worden opgeroepen.
Dan mis ik toch 2 TSen in de opschaling.
Volgens de info die ik ter beschikking heb, zouden hier de 1e drie TSen vanuit Leeuwarden zelf moeten komen (TS2 (hoofdpost, beroeps) bij kleine brand, TS1 (post Noord, beroeps) bij middelbrand, TS3 (hoofdpost, opgeroepen beroeps) bij grote brand, en de 4e TS bij zeer groot vanuit Marssum.
Nu kan het zijn dat de TS1 per portofoon is opgeroepen, maar dan mis ik nog steeds de 4e TS bij het sein zeer groot. Die word pas 11 minuten na het sein zeer groot gealarmeerd.
En dat is beste lezers wat ik vreemd vond.