Net pak en rangen

Auteur Topic: Net pak en rangen  (gelezen 20510 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2003, 12:04:54
Das kort, maar krachtig..... :-\


joost

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2003, 14:30:20
Beste Chopsticks.

De buitenstaanders kan toch door de " gewone " vrijwilligers naar de leiding worden doorgestuurd ?
Denk je dat de buitenstaanders weten wat die strepen betekenen ?? Ik heb de indruk dat we het zelf niet eens weten.

groetjes joost


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2003, 21:23:48
Voor een buitenstaander geldrt gewoon hoe meer strepen hoe hoger in de pikorde, ik bedoel in de rangorde.


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2003, 19:25:35
In Vlissingen hebben we het als volgt gedaan binnen taakveld 3:


1) Coördinator Taakveld 3 ( tevens bestuurslid )
2) plv. coördinator Taakveld 3  

3) Coördinator Hulpverleningen ( tevens bestuurslid )
4) plv. coördinator Hulpverleningen

5) Hoofd Opvang & Verzorging
6) Hoofd Opvang & Verzorging
7) Hoofd Opvang & Verzorging

1 en 3 zijn samen op de afdelingsbestuursvergadering;
1 en 2 zijn samen op de districts- en regiovergadering;
5, 6 en 7 vallen direkt onder 1;
5 begeleid team 1;
6 begeleid team 2;
7 begeleid het facilitaire team;



Wat betreft insignes etc, dat kan wel eens makkelijk zijn, zeker bij grotere evenementen en juist ook bij inzetten Opvang & Verzorging.

Zaterdag 27 september hadden we een oefening met de gemeente en twee afdelingen van het Rode Kruis betreffende Opvang & Verzorging, waarbij veel onbekende mensen met elkaar moesten samenwerken. Het kunnen zien wie welke functie heeft strekt zeker tot de aanbeveling.


N.W.N. Ewoud

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 23 oktober 2003, 17:02:16
Maar je kan wel een balkjuh boven het kruis doen met texten zoals " EHBO " of " ARTS " of " verpleegkunige" enz enz....dat zou wel een goed idee zijn.

groetjes joost

Joost hier ben ik het nie mee eens de mensen gaan liever gelijk dan naar een arts of een verpleegkundige waar dat naambordje op staat is een beetje discriminatie voor de ander.Die ook gewoon veel weet.

En ik heb geen van beide gekozen, een net pak ben ik er wel mee eens, maar dan wel een modern netpak en niet ouderwets de tijd gaat vooruit dus het rode kruis ook.

Greets


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #25 Gepost op: 23 oktober 2003, 22:50:26
Joost hier ben ik het nie mee eens de mensen gaan liever gelijk dan naar een arts of een verpleegkundige waar dat naambordje op staat is een beetje discriminatie voor de ander.Die ook gewoon veel weet.

En ik heb geen van beide gekozen, een net pak ben ik er wel mee eens, maar dan wel een modern netpak en niet ouderwets de tijd gaat vooruit dus het rode kruis ook.

Greets

PARDON??!! Omdat jij veronderstelt dat hulpvragers eerst elke hulpverlener afscannen op het bordje''arts''' of ''verpleegkundige'' en daar dan eventueel op af stappen, en jij dat niet leuk vindt, wil jij dus niet dat eenieders functie op het uniform vermeld wordt?? Typische redenatie! Hoop niet dat alle rode kruisers zo redeneren...... :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #26 Gepost op: 23 oktober 2003, 23:20:15
ik ben in de meeste gevallen wel blij als een arts/verpleeg het over neemt...


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #27 Gepost op: 24 oktober 2003, 02:08:00
PARDON??!! Omdat jij veronderstelt dat hulpvragers eerst elke hulpverlener afscannen op het bordje''arts''' of ''verpleegkundige'' en daar dan eventueel op af stappen, en jij dat niet leuk vindt, wil jij dus niet dat eenieders functie op het uniform vermeld wordt?? Typische redenatie! Hoop niet dat alle rode kruisers zo redeneren...... :-\

Ik ben het een keer met je eens  ;D


joost

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 24 oktober 2003, 07:35:13
Ik ga d,r in mee, EHBOer en Joffry.
Ik denk ook niet dat de de mensen bij een evenement eerst gaan afzoeken naar een arts of verpleegkundige maar pakken de eerste de beste rode kruis die ze kunnen vinden.

groetjes joost


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2003, 11:10:01
Beste Chopsticks.

De buitenstaanders kan toch door de " gewone " vrijwilligers naar de leiding worden doorgestuurd ?
Denk je dat de buitenstaanders weten wat die strepen betekenen ?? Ik heb de indruk dat we het zelf niet eens weten.

groetjes joost
Correct me if I am wrong, maar volgens mij heb je nog nooit de leiding gehad bij een evenement waar >25 EHBO'ers worden ingezet. Mijn ervaring is dat het dan niet werkt wanneer de normale vrijwilligers mensen moeten doorsturen naar de leiding. Tevens mag je als leidinggevende op alle plaatsen komen, ook waar normale vrijwilligers niet mogen komen, bijvoorbeeld overleg met CTPI. Als je dan steeds wordt tegengehouden door beveiliging etc omdat niet duidelijk is op je kleding welke functie/rol je bekleed, dan is dat zeer lastig en belemmerd dat je in de uitvoering van je taken. Alle leidinggevende van de verschillende disciplines zijn als dusdaning herkanbaar. Alleen wij bij het RK zijn dat niet. Dit levert helaas vaak onnodig moeilijke situaties op.
Duidelijkheid creeeren door je kleding kan een hoop moeilijkheden voorkomen.