Net pak en rangen

Auteur Topic: Net pak en rangen  (gelezen 20489 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #70 Gepost op: 22 maart 2004, 21:07:42
Ik ben te gast geweest bij het Rode Kruis in St. Johann im Pongau (A). Daar vertelde men dat hun vrijwilligers tussen 600 en 1000 uur besteden aan hun hobby.
ik ben dan alleen wel eens nieuwschierig hoeveel inzetten zij dan hebben op jaarbasis ???
Ik kan me toch niet voorstellen dat zij elke dag een inzet hebben,of ik moet er grandioos naast zitten.


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #71 Gepost op: 23 maart 2004, 09:14:57
ehhh ik zit per week aan 8 uur waarvan 2 uur les.
Daarbij komen dan nog "losse evenementen"

En ik doe minstens 1 uur per week zelfstudie.

We hebben elke vrijdag zaterdag en zondag een vast evenement.

Vrijwilligers die zat en zondag doen komen gem. per week nog hoger uit (2x12uur)

max


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #72 Gepost op: 23 maart 2004, 19:35:36
ik ben dan alleen wel eens nieuwschierig hoeveel inzetten zij dan hebben op jaarbasis ???
Ik kan me toch niet voorstellen dat zij elke dag een inzet hebben,of ik moet er grandioos naast zitten.

In Oostenrijk verzorgt het Rode Kruis het ambulance vervoer. Daarnaast hebben zij noodartsen die spoedeisende hulp verlenen. Naast beroepsmensen zijn er ook veel vrijwilligers. Zij krijgen soortgelijke vergoedingen als de vrijwillige brandweer bij ons.


Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #73 Gepost op: 9 april 2004, 00:10:48
Ik heb de berichten zoals die hier allemaal gepost zijn snel doorgekeken en heb het nog niet zien staan, mocht mijn antwoord wel al voorbij zijn gekomen, sorry.

Ik ben tegen het her-invoeren van de rangen vanwege het "militaristische" karakter ervan, ik denk niet dat dat goed past binnen het moderne RK al zullen er, ook binnen onze afdeling, een aantal voorstanders zijn voor herinvoering.

Over het nette pak; daar is toch al iets voor beschikbaar? Ik begreep vanmiddag dat er op het LB al een net pak beschikbaar is, naar ik heb vernomen is dit zelfs al een tweede ontwerp (het eerste leek op het oude Gestapo-uniform). Dit zou grijs van kleur zijn, verdere details heb ik nog niet vernomen, mocht onze afdeling deze uniformen aanschaffen, waar ik wel van uitga, dan zal ik verdere specificaties bekendmaken als daar interesse in bestaat.

Voor de herkenbaarheid van de verschillende disciplines schijnen ook al oplossingen te bestaan in de vorm van hesjes die over het uniform gedragen kunnen worden en waar de functie op gedrukt staat. Ik geloof dat er hesjes bestaan voor onder andere inzetleider, teamleider O&V en verbindingscoordinator en waarschijnlijk ben ik er nog wel een of twee vergeten. Het is hiermee dus ook voor buitenstaanders mogelijk onderscheid te maken. Zodra ik meer weet zal ik het nog laten weten.

Groet,
Mederiacvm
Had een dag maar 48 uur


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #74 Gepost op: 10 april 2004, 14:44:21
ik ben benieuwd....

het nette pak wat we nu hebben moet alleen even de jas van gemoderniseerdt worden


badmuts

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 12 april 2004, 10:21:44
Bij mijn weten hebben we op dit moment bij het Rode Kruis geen apart net pak. Dit is afgeschaft bij het binnenhalen van de tegenwoordige kleding. Ik neem aan dat jullie het blauwe uniform bedoelen.
Wat betreft de rangen, geen rang onderscheidingstekens maar het zou wel nuttig zijn als er enige duidelijkheid zou ontstaan wie de leiding heeft.
Dit kan mijns inziens heel makkelijk door middel van gekleurde banden.

Gerrit


Rolf

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 12 april 2004, 22:50:58
Wat te denken aan een mooi groen hesje met een grote "C" er op.
En dan plakken we op de linker borst een rode esculaap voor een arts (die schijnen voor te komen binnen het NRK) en de pleegen die we rijk zijn plakken we een star of life op de borst.
En de gewonevrijwilligers daar zijn we gewoon trots op dat we er zoveel van hebben ;D.


kluivingh

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 13 april 2004, 13:17:49

En dan plakken we op de linker borst een rode esculaap voor een arts  

Bedoel je een rode esculaap op de rode jas? ???
strak plan  ;D




 :-[ of begrijp ik net nu alwéér verkeerd :-[


Rolf

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 13 april 2004, 23:04:01
Citaat
Bedoel je een rode esculaap op de rode jas?  
strak plan  
 

Dat probleem hadden we ook toen we met de rode jassen zijn begonen je zag het kruis niet staan toen kwam er iemand op het idee om er een wit vlak omheen te maken in de vorm van een cirkel.
Nou stel ik voor om het esculaap ook in een cirkeltje te zetten net zoals de huisarts achter de ruit van zijn auto heeft.
En dat ter grote van een bier viltje is groot zat hoeft er niet van af te schreeuwen.
Citaat

 of begrijp ik net nu alwéér verkeerd  
Nee hoor dat ligt aan mijn belabberde manier van posten op dit forum ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #79 Gepost op: 18 april 2004, 22:45:40
Dat probleem hadden we ook toen we met de rode jassen zijn begonen je zag het kruis niet staan toen kwam er iemand op het idee om er een wit vlak omheen te maken in de vorm van een cirkel.

Wel een beetje het wiel opnieuw uitvinden, want het symbool van het rode kruis is een rood kruis op een witte achtergrond. Maar zie het maar als een bevestiging dat de jongens en/of meisjes, die het de eerste keer bedachten, er toen goed over nagedacht hadden