Autospuit Osdorp kantelt onderweg naar autobrand - Amsterdam 16-12-2007

Auteur Topic: Autospuit Osdorp kantelt onderweg naar autobrand - Amsterdam 16-12-2007  (gelezen 2665 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Tijdens het uitrukken naar een autobrand om 05.46 kantelt de autospuit op de rotonde bij de Burgemeester Roellstraat. Dit kwam door gladheid.
Er was 1 (licht) gewonde die is behandeld in het ziekenhuis. In de loop van de dag zal er een reserve autospuit ingezet worden op kazerne Osdorp.

Bron tekst + foto's www.kazerneosdorp.web-log.nl



[verwijderd door de beheerder]




ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2007, 11:38:57
Was deze wagen die gekanteld is ook geen reserve-voertuig? Ik meen geen Osdorp op de zonnekap te zien staan en op de foto's een paar dagen geleden stond de 517...

In ieder geval sterkte voor de hele ploeg!
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2007, 11:58:28
ik vrees gewoon een stuurfoutje of mogelijk de snelheid in de bocht, vanacht was het niet glad, het vroor wel wat maar de wegen zijn  allemaal droog, er is ook niet gestrooid  :-\  iig sterkte voor de mannen van die garage.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Fire Duif

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2007, 12:03:39
Was deze wagen die gekanteld is ook geen reserve-voertuig? Ik meen geen Osdorp op de zonnekap te zien staan en op de foto's een paar dagen geleden stond de 517...

In ieder geval sterkte voor de hele ploeg!

op het dak staat inderdaad: 59517 dus niet 513(zoals in de alarmering)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2007, 12:06:12
ik vrees gewoon een stuurfoutje of mogelijk de snelheid in de bocht, vanacht was het niet glad, het vroor wel wat maar de wegen zijn  allemaal droog, er is ook niet gestrooid  :-\  iig sterkte voor de mannen van die garage.

Ik heb gister ook in Amsterdam gereden, en het was wel degelijk op sommige plaatsen veradelijk glad, zeker de tramrails en dergelijke. Maar het betrof inderdaad de reserve - autospuit (die dan op C2000 ingeplot word als 513 en zodoende ook zo gepiept word).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2007, 12:23:18
Ze hebben nu de 59524 in dienst, dit betreft de nieuwste TS van Amsterdam, het nieuwe model atego. Voor foto's verwijs ik naar www.kazerneosdorp.web-log.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2007, 14:06:54
ik vrees gewoon een stuurfoutje of mogelijk de snelheid in de bocht, vanacht was het niet glad, het vroor wel wat maar de wegen zijn  allemaal droog, er is ook niet gestrooid  :-\  iig sterkte voor de mannen van die garage.

in ieder geval de situatie op dat moment verkeerd ingeschat........ ;)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2007, 15:10:46
Zonde   >:(
maar ik begrijp dus
de reserve-TS (517) is gekanteld.  waar was de normale (513) dan?
die nieuwe 524 ziet dr trouwens ook keurig uit. kunnen ze deze niet voor altijd op Osdorp laten?

maar gelukkig is iedereen er verder goed vanaf gekomen  :)


sneaky pete

  • Brandmeester
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2007, 20:19:52
Brandweerwagen gekanteld Slotermeer
Zondag 16 december 2007  
Een brandweerwagen is zondagochtend vroeg op een rotonde op de Slotermeerlaan in Geuzenveld-Slotermeer gekanteld.
Omstreeks 06.00 uur rukte de wagen uit naar een autobrand in de Lodewijk van Deijsselstraat. Door nog onbekende oorzaak is de wagen op de zijkant terecht gekomen.
Voor de autobrand is een andere brandweerwagen uitgerukt. Geen van de inzittende brandweerlieden raakte ernstig gewond.






[verwijderd door de beheerder]
ANNA