Idem hier.. de auto's zijn tegenwoordig best geluiddicht, en als ik mn radio op een normaal volume aan heb staan hoor ik een HV voertuig net zo hard, als dat ik hem op mijn radio zou horen. Ik zag zelfs een keer een ambu in mijn binnenspiegel, heb toen de radio uitgezet, raam op een kiertje en gewoon op de rechterrijbaan blijven rijden tot hij me ingehaald had. Ik hoorde hem pas toen hij zo'n 10 meter achter me zat en zodra hij mij voorbij was hoorde ik hem al niet meer (80 km/u).
Dus ik denk dat het inderdaad onverstandig is om een sirene in een radiospotje te stoppen, ik heb zelf ook al die momenten gehad dat ik dacht dat er een hv-voertuig aan kwam bij het horen vd reclame, maar ik schrik dan gelukkig niet.. ik begon hem wel te zoeken (links, rechts, achter, kruispunten afzoeken.. totdat de verzekeraar begon te praten
)..
Je kan er meerdere dingen over zeggen.. het is goed want mensen gaan ineens goed kijken naar hun omgeving, maar dit kan je ook te goed doen en geen aandacht meer hebben over het verkeer voor je, een overstekend kind, of weet ik het wat..