Drangers en subbrandcompartimenten ??

Auteur Topic: Drangers en subbrandcompartimenten ??  (gelezen 1510 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Gepost op: 22 november 2007, 10:24:31
Ik heb een bouwplan van een woonfunctie.
In dat pand komen minder zelfredzame personen met permantent toezicht (BMI volledig met doormelding).

Nu zitten er op elke verdieping 6 woonunits waar ze slapen en eventueel eten kunnen opwarmen en een natte ruimte.
Vanuit het subbc komen ze in een inpandige gang met aan beide uiteinde een trappenhuis (brand en rookwerend afgescheiden).

Als ik zo het bouwbesluit lees hoeven er op de kamerdeuren naar de inpandige gang geen drangers op de deuren, artikel 2.119.

Terwijl het minder zelfredzame personen zijn met permanent toezicht.. Bij een brandmelding zou het dus goed kunnen dat de kamerdeuren naar de gang toe open blijven staan

Lees ik ergens overheen of klopt dat inderdaad ?? Of moet het gezien worden als bedgebonden patienten aangezien ze minder zelfredzaam zijn, dan moeten er wel drangers op de kamerdeuren.




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 22 november 2007, 13:45:11
Als het een woonfunctie is komen er geen drangers op de subBC's... Maar ik zou even goed doorvragen of het inderdaad een woning is en geen gezondheidszorg. Worden de mensen bij de gemeente ingeschreven op dit adres?


Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #2 Gepost op: 26 november 2007, 11:34:42
Nee, de personen die er komen te wonen worden niet apart ingeschreven in de gemeente.
krijgen ook geen aparte huisnummering / geen bel bij de hoofdentree


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 26 november 2007, 13:09:30
Dan het toch logiesfunctie met drangers?