Vrijwillig Ambu-team?

Auteur Topic: Vrijwillig Ambu-team?  (gelezen 9442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2004, 01:35:00
Als hij denkt dat het nodig is voor mij om en pieper te dragen, dan doe ik dat.

Christian

Hoezo dat het nodig is voor jouw ?
Het gaat er om dat hij een paar keer per jaar jouw nodig heeft en dat kan niet wachten tot de dag erop.

Dus als hij piept terwijl je het halve karretje als op de band ligt dan roep je in het voorbij rennen dat je een alarm hebt en de kassiere zoekt maar uit wat ze met de spullen op de band staat. Kom je met je tong op de schoenen op je werk krijg je ook nog te horen dat de respontietijd wel erg lang was.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2004, 13:24:35
Sorry, het is niet nodig voor mij, maak gemakkelijk voor hem. ;)
Als mijn pieper gaat terwijl ik voor de kassa sta, dan reken ik gewoon eerst af hoor.

Maar als ik moet komen, dan is er meestal wel iets aan de hand, en zijn ze al lang blij dat er iemand is, dus commentaar zal ik niet krijgen.

Maar het zal per mens verschillen. De één doet het wel en de ander niet.

Christian

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2004, 11:27:14
Mischien een stom idee van een buitenstaander. Maar is het niet mogelijk deze ambulance emdewerkers ook een tweede keer onder contract te nemen bij een door de GHOR opgerichte BV? Je zou ze dan een oproep-contract kunnen geven voor een onbepaald aantal uren. Dan krijgen ze alleen de uren vergoed waarvoor ze daadwerkelijk zijn opgeroepen en dan is het de keus van de ambulance emdewerker zelf of hij ook in dienst wil komen van deze 2e BV.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2004, 22:33:20
Het ging er toch om of de "pieper" vergoeding wel of niet terecht zou zijn ? De constructie die je voorstelt is een manier om dat niet meer te hoeven doen.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2004, 20:13:06
Mischien een stom idee van een buitenstaander. Maar is het niet mogelijk deze ambulance emdewerkers ook een tweede keer onder contract te nemen bij een door de GHOR opgerichte BV? Je zou ze dan een oproep-contract kunnen geven voor een onbepaald aantal uren. Dan krijgen ze alleen de uren vergoed waarvoor ze daadwerkelijk zijn opgeroepen en dan is het de keus van de ambulance emdewerker zelf of hij ook in dienst wil komen van deze 2e BV.

Ambulancediensten maken deel uit van het GHOR en in die hoedanigheid zijn ambulancemedewerkers ook participanten van het GHOR. Dat staat in de convenanten binnen de RAV, ambulancediensten, CPA enz.
Dan zou ik in theorie bij een oproep van Zaterdag nacht op Zondag ochtend 8 keer uitbetaald moeten worden per uur.
:-*

Helaas, maar stel het voor, ik doe mee!!!!!!
Elke hulpverlening start met communicatie.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #25 Gepost op: 24 januari 2004, 17:33:44
Ik vind betalen terecht, maar dit riekt naar zelfverrijking door misbruik van gaten in de regeltjes >:(
Maar dat terzijde, bieden die convenanten ook perspectieven voor SIGMA leden ?  8)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2004, 21:14:37
Ik vind betalen terecht, maar dit riekt naar zelfverrijking door misbruik van gaten in de regeltjes >:(
Maar dat terzijde, bieden die convenanten ook perspectieven voor SIGMA leden ?  8)

Nou, ik vind 8 keer iets teveel, maar dat is mijn mening.
Helaas willen de SIGMA-leden zelf vaak niet dat er betaald wordt voor hun inzet. Ik wilde een aantal SIGMA-leden uit laten betalen voor het onderhoud aan de GNK, maar dat werd niet toegestaan. Men vond een lunch voldoende.

Maar heb je wel eens een inzet gedaan voor de Brandweer. Dat is helemaal een geldstroom. Tijdens de wateroverlasten van 1993 en 1995 ben ik voor Reddingsbrigades in opdracht van de Brandweer beziggeweest. Dat zijn nog eens leuke afrekeningen.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2004, 22:02:35
Dit blijft denk ik een heet hangijzer, de een wordt er voor betaald terwijl de ander die hetzelfde doet, dezelfde verantwoording draagt er niets voor krijgt.
BV de reddingsbrigades, de betaalde krachten die worden geholpen door de vrijwilligers.
Of als je als vrijwilliger weer bij de gemeente moet komen praten? jij kan overuren opnemen en de ambtenaar zit in werktijd en is het na 17.00 schrijft hij mooi overuren.
Mijn mening over de stelling is dat je niet overal voor betaald hoeft te worden, echter je moet uitkijken dat er niet over jou rug verdient wordt

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2004, 01:28:54
Ik denk dat de EHBO gratis werkt voor een groot deel voort komt uit de traditie van de barmhartige samateriaan.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 28 januari 2004, 20:27:10
Ik denk dat de EHBO gratis werkt voor een groot deel voort komt uit de traditie van de barmhartige samateriaan.

En daarom wil ik als strandwacht absoluut niet betaald worden! In de geest van vrijwilligheid, moet dat vrijwillig blijven, maar niet vrijblijvend. Dat is juist het mooie van een vrijwillige strandwacht.