Brandweer Dordrecht te zien op 20u journaal 26-12-07

Auteur Topic: Brandweer Dordrecht te zien op 20u journaal 26-12-07  (gelezen 1855 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 25 december 2007, 15:45:27
Uit het dagboek van een centralist van de GMC Zuid-Holland Zuid kwam ik het volgende tegen, misschien wel aardig voor de geintresseerden.

( www.vinkendrecht.nl )

Maandag 24 december; Avonddienst
 

Als ik de dienst overneem van mijn collega staat de dompelpomp van Oud-Beijerland in 's-Gravendeel aan de Schenkeldijk een bassin leeg te pompen bij en kascomplex. Het bassin staat op klappen en om te voorkomen dat de Hoekse Waard een natte kerst krijgt wordt het leeggepompt. Aan het H.R.Holst-erf in Dordrecht is een rij coniferen in brand gevlogen. Aangezien er geen gevaar is voor overslag gaat de brandweer onder een prio2 ter plaatse en hoeft alleen nog maar na te controleren. Intussen is er aan het Oranjepark een cameraploeg van de NOS gearriveerd. In het 20.00 uur journaal van 2e kerstdag zal er een item worden gewijd aan agressie tegen de brandweer. Dit onder andere naar aanleiding van oud en nieuw 2006-2007, toen er een autospuit van de Dordtse brandweer werd bekogeld met stenen. Om wat beeld en geluidsopnames te kunnen maken werd er een woningbrand verzonnen. Of ik even alarm wilde maken. U begrijpt het al, als het er niet uitgeknipt wordt (zal wel) is uw webmaster dus te horen in het 20.00 uur journaal op 2e kerstdag en zij er enkele fantastische collega's van de Dordrecht in beeld. Kijken en luisteren dus!! Maar nu weer over tot de orde van de dag. Een automaat. Deze keer bij zorgcentrum de Linde aan de Bankastraat. Op de bovenste etage blijkt er een sigaret in een prullenbak te zijn gegooid. Als de brandweer arriveert is het vuur al gedoofd, maar staat de hele etage nog wel onder de rook. De bewoners worden naar een lagere etage gebracht zodat de boel geventileerd kan worden. Ook een automaat in Gorinchem. Deze is bij de Grote Rivieren alwaar men heeft zitten roken onder een melder. Niet veel later staat er een container inbrand bij de Lidl aan het Kon.Wilhelminaplein in Gorinchem. Met 1 HD is het vuur snel uit. Ook in Dordrecht staat er een container in brand aan de Maasstraat bij de Maasdwarsstraat. In Oud-Beijerland gaat het brandalarm af bij de stichting Woon en Werkhuis. Stoom is de oorzaak. De 1e TS van Dordrecht mag nog een keer terug naar de Maasstraat, nu staat er een container in brand thv de Waalstraat.


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1 Gepost op: 25 december 2007, 16:03:00
Uiteraard gaan wij even kijken ;D.
Hans, martin heeft volgens mij nachtdienst met Oud&Nieuw dus zal wel lachen worden ;D.
Weer of geen weer... altijd brandweer