Wederom Brandstichtingen - Boxmeer 16-07-2007

Auteur Topic: Wederom Brandstichtingen - Boxmeer 16-07-2007  (gelezen 4819 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Harry007

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2007, 08:34:36
BOXMEER - De gemeente Boxmeer is zondagnacht tussen twee en drie uur opgeschrikt door vier branden. Dat heeft de politie gemeld. Alle branden waren tegen vier uur weer onder controle. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

Bij drie branden ging het om auto's, die vermoedelijk door brandstichting vlam hadden gevat. Het vuur van één van de auto's sloeg over op een luifel waar de wagen naast stond. De gevel liep aanzienlijke schade op. Een andere melding betrof drie auto's die onder een overkapping stonden. Zowel de auto's als de carport gingen in vlammen op.

In de Steenstraat vatte een vrachtwagen vlam. Het vuur wist de laadruimte, waarin zich onder meer gasflessen bevonden, niet te bereiken. Een laatste brandmelding betrof een school. Dit bleek echter om loos alarm te gaan.
 
De politie heeft een onderzoek ingesteld. Een woordvoerder van de brandweer "wil geen overhaaste conclusies trekken'', maar stelt wel dat zoveel branden in zo'n kort tijdsbestek ,"geen toeval kan zijn''.

maandag 16 juli 2007


En volgens mij heeft BRW Arie geblust, ik zag vanmorgen dat hij me op die tijden 5 keer leeg gesmst heeft, dus zet die toetsenvergrendeling eens aan! Haha. ;D


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2007, 17:48:11
ja sorry harry 007, was indd mee met eerste voertuig. was wederom een zeer heftig nachtje. gelukkig geen persoonlijke ongelukken voorgedaan. verder kan ik weinig informatie geven omtrent de branden i.v.m met het lopend onderzoek. foto's staan op onze vaste foto site. maar mag dat hier niet plaatsen. zal kijken of ik misschien een foto kan plaatsen.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Harry007

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2007, 00:20:33
Ehm, is dat dan een andere site als die ik ken? Want daar staan ze niet op.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 5 november 2007, 20:00:37
http://www.gelderlander.nl/maasland/article2114627.ece

Slachtoffer van brand vergeten

05 nov 2007, 16:40 - VORTUM-MULLEM - Het was zondag 15 april. De dag dat de auto en de carport van Eric Jans uit Vortum-Mullem in brand vlogen.
  
Hij was ineens, met veel anderen, slachtoffer van de pyromaan die Boxmeer en omgeving al tijden onveilig maakt.

Groot was zijn verrassing toen hij in de krant las dat alle slachtoffers met burgemeester Van Soest op uitstapje waren geweest naar het openluchtmuseum in Arnhem. Om samen bij te praten over de emotionele schade. Om te horen van brandweer en politie hoe het stond met de afwikkeling van de zaak. Twintig gezinnen waren uitgenodigd. "Maar wij niet. Ze zijn ons vergeten, terwijl wij toch in hetzelfde schuitje hebben gezeten."

"Pijnlijk", erkent een woordvoerster van de gemeente Boxmeer die Jans zelf van de vergissing op de hoogte stelde.

Als het goed is, komt alles goed. Donderdag wordt Jans bij Van Soest op het gemeentehuis verwacht. Wat hem daar precies te wachten staat, weet hij niet. "Ik denk dat hij zijn excuses wil aanbieden."


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 28 december 2007, 20:21:17
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/66126

'Mondje dicht over opsporing pyromaan'

Boxmeer - Als sinds 2006 wordt de gemeente Boxmeer herhaaldelijk geconfronteerd met brandstichtingen. De laatste maanden van dat jaar waren het voornamelijk auto's die in vlammen op gingen. Na juli 2007 werd het rustig. Maar schijn bedriegt, sinds enkele weken loeien de brandweer sirenes weer en dit keer zijn huizen en schuren het doelwit. Werk van een pyromaan?

In de nacht van donderdag 28 op vrijdag 29 december 2006 tussen middernacht en 03.30 uur kwamen bij de politie zeven meldingen binnen van branden. In bijna alle gevallen ging het om in brand gestoken auto’s of campers. Op de Bernhardstraat werd een klein brandje gesticht bij het pand wat eerder dit jaar al door brand werd verwoest.

Begin jullie gaan in een nacht zes personenauto's, drie carports en twee schuren in vlammen op. Daarna wordt het stil. De pyromaan lijkt met de noorderzon verdwenen. Tot 13 december jl., in Rijkevoort staat een auto in brand onder een carport. Op 24 december gaat een vrijstaande woning volledig in vlammen op. Het vuur bleek te zijn begonnen bij het zonnescherm. Een dag later is een grote schuur in Overloon 'aan de beurt'.

De bewoners zijn bang, maar de politie is alert. Over de aanpak om de pyromaan op te sporen wil de politie niets kwijt. "Om de zaak sneller op te lossen , is zwijgen nu het beste" aldus de korpsschef tegen dagblad De Gelderlander.