Uit de media 2008

Auteur Topic: Uit de media 2008  (gelezen 443068 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1070 Gepost op: 11 juli 2008, 11:44:08
Denk dat deze beter past in media-berichten


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #1071 Gepost op: 11 juli 2008, 11:49:44
Sorry, foutje van mij : dacht dat ik het goed had gedaan......eerste keer


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1072 Gepost op: 11 juli 2008, 12:05:04
Sorry, foutje van mij : dacht dat ik het goed had gedaan......eerste keer

No problem ;-) Even samengevoegd!

Mvg

Mod. Jerommeke88
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1073 Gepost op: 11 juli 2008, 12:19:32
Wegpiraat: 68 km te hard in hoosbui
 
ENSCHEDE - De politie heeft donderdagavond op de A35 bij Enschede een 32-jarige wegpiraat uit Twello aangehouden.

De man vloog in een enorme stortbui een onopvallende politieauto voorbij met ruim 180 kilometer per uur. Ook op stukken waar maximaal 100 gereden mag worden hield de Twellonaar de vaart er in.

Nadat de man was staande gehouden bleek zijn auto onverzekerd en niet APK-gekeurd. De bestuurder is zijn rijbewijs kwijt. Hij krijgt ook een boete voor gevaarlijk rijgedrag tijdens een zware regenbui.

http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=52239


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1074 Gepost op: 11 juli 2008, 12:21:44
Tieners vast voor brandstichting
 
DOETINCHEM - De politie heeft donderdagavond in Doetinchem vijf tieners aangehouden voor brandstichting.

De vijf hadden volgens getuigen onder het afdak van een school aan de Prins Hendrikstraat een boek in brand gestoken. De brandweer moest er aan te pas komen om de boel te blussen.

Twee jongeren meldden zich naderhand aan het bureau. De drie anderen werden even later aangehouden. Eén van hen bekende het vuur te hebben aangestoken. De ouders zijn op de hoogte gesteld en hebben kun kinderen opgehaald.

http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=52241

livep2000
20:05:09 10-07-08BRANPRIO 1 Binnenbrand Onderwijs : Prins Hendrikstraat DOETINCHEM (DOET) 40738
0802999BRW N-O Gelderland ( Monitorcode )
0802553BRW Doetinchem ( TAS 40-738 )
0800940BRW Doetinchem ( Bevelvoerder Kazerneploeg )
0800840BRW Doetinchem ( Kazerneploeg )
0800340BRW Doetinchem ( Monitorcode/Lichtkrant )


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1075 Gepost op: 11 juli 2008, 12:26:06
Lochem moet op ambulance wachten
door Gerrit Jan Riedstra. vrijdag 11 juli 2008 | 03:30

LOCHEM - De regio Noordoost-Gelderland krijgt dan wel drie extra ambulances, maar het is nog maar de vraag of er eentje in de gemeente Lochem wordt gestationeerd.

In de gemeente klinkt al meer dan tien jaar de roep om een betere dekking wat betreft ziekenvervoer.

Het ministerie van volksgezondheid wil in ons land een kleine vijftig ambulances wegzetten. Gelderland krijgt er vijf bij. Lochems burgemeester Frans Spekreijse is blij met de ontwikkeling. Of er voor de gemeente Lochem daadwerkelijk winst valt te behalen op dit vlak is nog onzeker.

Hij maakt deel uit van een werkgroep waarin meer gemeentelijke vertegenwoordigers zitten en bijvoorbeeld ook de zorgverzekeraars. Spekreijse stelt dat de werkgroep drie sporen onderzoekt. Het zou voldoende kunnen zijn om de drie ambulances in de regio op te stellen. Daarnaast is het ook mogelijk om standplaatsen flexibel te maken. Dat houdt in dat als een ambulance wordt opgeroepen het ontstane gat wordt opgevuld met een ambulance in een andere standplaats. Ook is de zogeheten lekenhulp in beeld. Op veel plekken worden defibrillatoren geplaatst. Dat zijn reanimatie-apparaten die vrij eenvoudig zijn te bedienen. In het najaar verwacht Spekreijse meer duidelijkheid.

http://www.destentor.nl/regio/lochem/lochem/3407501/Lochem-moet-op-ambulance-wachten.ece


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1076 Gepost op: 11 juli 2008, 12:33:14
Coehoornsingel is even rampgebied
door Mieke Kleinleugenmors. vrijdag 11 juli 2008 | 03:19 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 11 juli 2008 | 09:10

ZUTPHEN - Terwijl de regen met bakken uit de hemel viel, zaten ze er in het bushokje wat gelaten bij.

De drie medewerkers van het bedrijf uit Vroomshoop, die gistermorgen omstreeks kwart voor elf tijdens werkzaamheden aan de Coehoornsingel een gaslek veroorzaakten. De indringende gaslucht ontging hen niet, maar om die nou te bestrijden met bluswerkzaamheden, daar zagen ze het nut niet van in.

"Het enige dat moet gebeuren, is de afsluiting dichtdraaien, maar kennelijk kunnen ze die niet zo snel vinden." De boorwerkzaamheden langs de Coehoornsingel zijn nodig voor de aanleg van een voedingskabel voor de Nuon. Boren is noodzakelijk omdat de vele bomen en hun wortels graafwerk ter plekke onmogelijk maken. Het boren is uiteraard precisiewerk en af en toe gaat het gewoon mis, weten de mannen van het grondboorbedrijf uit ervaring. Niet alleen in Zutphen overigens, ook in Teuge was het eergisteren raak. En op de dag van het Zutphense lek ook in Emst. Een teken aan de wand: steeds meer kabels en leidingen onder de grond zorgen voor druk op de beschikbare ruimte.

Terwijl de brandweer waterkanonnen inzette om te voorkomen, dat het gas ging lekken, kregen negen omwonenden (en een hond) het advies het huis te verlaten. Een van hen was L. van Lindenberg, een beetje aangeslagen omdat zijn hele ochtendritueel was verstoord. "Ik wilde me net gaan douchen en scheren en ineens werd aangebeld. Of ik maar iets warms aan wilde trekken en naar buiten gaan." In de consternatie had de Zutphenaar niet meegekregen, dat opvang geregeld was in 's Heerensteen. In verband met explosiegevaar werd de Coehoornsingel afgesloten voor alle verkeer. Dat gaf vooral op de rotonde bij de Deventerweg nogal wat verwarring. Tot grote wanhoop van de verkeersregelaars hadden veel automobilisten er grote moeite mee dat ze hun koers moesten verleggen.

Rond twaalf uur wist de Nuon de leiding af te sluiten, waarna het directe gevaar geweken was. Uit onderzoek bleek dat het lek gestoken was op een ongelukkige plaats, precies op de plek waar drie leidingen samenkomen. Voor de reparatie was een grootschalige gasafsluiting niet nodig. Het gros van de Zutphenaren heeft dan ook geen overlast gehad van het incident, dat aanvankelijk voor de nodige commotie zorgde. Rond twee uur konden de bewoners weer naar huis en kreeg ook het verkeer van alle kanten weer vrij baan.

http://www.destentor.nl/regio/zutphen/zutphen/3407112/Coehoornsingel-is-even-rampgebied.ece

livep2000
11:23:33 10-07-08BRANPRIO 1 Onderzoek naar Gaslucht (Brandweer Opsch.: middel hulpverl.) (Gripregeling: grip 1) JACOB DAMSINGEL : COEHOORNSINGEL ZUTPHEN (ZUTP)  
0802999BRW N-O Gelderland ( Monitorcode )
0802911BRW N-O Gelderland ( AGS )


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #1077 Gepost op: 11 juli 2008, 12:40:56
No problem ;-) Even samengevoegd!

Mvg

Mod. Jerommeke88


Jerommeke, ik begrijp niet wat ik fout heb gedaan, hoe moet ik dan een nieuw bericht toevoegen als er géén knop "nieuw onderwerp" in Media berichten staat?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1078 Gepost op: 11 juli 2008, 12:47:11
Politie bezoekt auto-inbrekers en zet ANPR in

LEIDSCHE RIJN/VLEUTEN/DE MEERN De politie van district Utrecht west gaat de komende periode alle bekende auto-inbrekers die in Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern wonen, bezoeken. Ook de auto-inbrekers die hier recentelijk zijn komen wonen, krijgen bezoek van agenten. Ook probeert de politie middels ANPR de auto-inbrekers flink op de huid te zitten.

Met dit bezoek wil de politie deze mensen erop wijzen dat ze in de gaten worden gehouden. Ook houdt de politie binnenkort weer acties met Automatic Numberplate Recognition (ANPR). De politie zet het apparaat op diverse manieren en locaties in het gebied in.

Hoe werkt ANPR?
In de auto zit een computer. Hierin kun je allerlei gegevens invoeren, die aan kentekens zijn gekoppeld: openstaande boetes, gestolen autos, gestolen kentekenplaten, signaleringen, zoals rijden onder invloed van alcohol enzovoort. De computer is verbonden met een schermpje op het dashboard en een camera. De camera registreert het kenteken van elke passerende auto en matcht het met de gegevens in de computer. Als het kenteken geregistreerd staat, geeft ANPR een signaal. Op het schermpje verschijnt een foto van het kenteken met daaronder het kenteken zoals ANPR het gelezen heeft. Verder kun je in één oogopslag zien welk type auto het is, wie de eigenaar is en, het belangrijkst, waarom hij in het bestand staat! Alles staat of valt natuurlijk met de opvolging.

Bron: Nieuwsbank


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1079 Gepost op: 11 juli 2008, 12:53:55
Jerommeke, ik begrijp niet wat ik fout heb gedaan, hoe moet ik dan een nieuw bericht toevoegen als er géén knop "nieuw onderwerp" in Media berichten staat?

O0