Uit de media 2008

Auteur Topic: Uit de media 2008  (gelezen 434389 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #110 Gepost op: 29 januari 2008, 19:42:51
Meisje beroofd van kat

Gepubliceerd op 29 januari 2008, 16:18
Laatst bijgewerkt op 29 januari 2008, 16:21

HEEMSKERK -  
Een 13-jarig meisje uit Heemskerk is maandagavond omstreeks negen uur in de Ruysdaelstraat in haar woonplaats beroofd van haar kat. Zij vervoerde het dier in een vervoersbox en liep richting het centrum toen zij werd aangesproken door vier jongens. Het meisje liep door maar werd even later van achteren aan haar haren getrokken en kattenbox werd uit haar handen getrokken.

Ook probeerden de jongens haar tas te stelen, maar dit is niet gelukt. De jongens fietsten weg richting de rotonde en sloegen de Carel van Manderstraat in. Zij waren ongeveer tussen de 16 en 18 jaar oud en droegen donkere kleding met capuchons. Drie van hen reden op een damesfiets en de andere jongen fietste op een mountainbike.

De kat die zij hebben meegenomen is grijs met wit en heeft een grijskleurige band om zijn rechterpoot. Het dier is vrij klein en draagt een lichtblauw nylon bandje met bloemetjes. De politie is op zoek naar eventuele getuigen of mensen die weten wie de daders zijn, of waar de kat is. Tel. 0900-8844


Ik zou wel raad weten met de daders  >:( >:( >:( >:(
dan hebben ze een rolstoel nodig die geduwd moet worden
( sorry voor de grofheid , maar ik wou het even kwijt )


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #111 Gepost op: 29 januari 2008, 21:11:44
Meisje beroofd van kat


Ik zou wel raad weten met de daders  >:( >:( >:( >:(
dan hebben ze een rolstoel nodig die geduwd moet worden
( sorry voor de grofheid , maar ik wou het even kwijt )

ik zeg je hebt helemaal gelijk hoor!
keihard aanpakken die gasten!!!! wat een zielige kneusjes..... ;)
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Bart S

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 29 januari 2008, 21:27:17
Frituurbocht: veel ongevallen

Van een verslaggever

AMSTERDAM - De frituur-bocht. Zo staat de aansluiting van de buitenring van de A10 op de A1 bij de politie Amsterdam-Amstelland al jaren bekend.

Sinds in 2001 een vrachtwagen met frituurvet kantelde en het vet op het wegdek terechtkwam, vliegt de één na de andere auto daar uit de bocht.

Van 2001 tot 2006 vonden in de bocht 145 ongevallen plaats, meldt Rijkswaterstaat. Het leeuwendeel van de automobilisten had alleen materiële schade. Er vielen geen doden. Cijfers over 2007 zijn nog niet bekend, maar vorige week donderdag vlogen opnieuw drie automobilisten uit de bocht. Rijkswaterstaat besloot de bocht daarna op te ruwen. Dit weekend wordt er opnieuw geasfalteerd. Enkel uit voorzorg, benadrukt een woordvoerder van Rijkswaterstaat. De wegbeheerder houdt vol dat de ongelukken niet te maken hebben met een slechte weg. ''Het wegdek is onderzocht en voldoet aan alle eisen.''

Rijkswaterstaat is wel op de hoogte van de problemen met de bocht en dat juist op dat wegvak veel ongelukken gebeuren. De dienst vermoedt dat dit de maken heeft met te hard rijden. Aan het frituurvet kan het volgens Rijkswaterstaat niet liggen. ''In 2001 is het asfalt direct vervangen.''

In 2004 werd het wegdek nog met een hogedrukspuit gereinigd nadat in één weekeinde vijf raadselachtige slippartijen gebeurden. Uit onderzoek van Rijkswaterstaat bleek dat in de bocht naar de A1 sneller rubber en olie achter blijft in het daar gebruikte zoab (zeer open asfalt beton), dat een grove structuur heeft.

Volgens het Verbond van Verzekeraars is moeilijk vast te stellen of Rijkswaterstaat wat betreft de A10/A1-bocht nalatig is geweest en daarom aansprakelijk is voor de grote hoeveelheid ongevallen. Volgens het Verbond is de verzekeraar van de met frituurvet geladen vrachtwagen in ieder geval niet aansprakelijk. ''Het wegdek is na het ongeval in 2001 schoongemaakt. Dat heeft de verzekeraar betaald.''

© Het Parool, 12-01-2008, 11:49 uur


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #113 Gepost op: 29 januari 2008, 21:58:38
http://www.ad.nl/rotterdam/article2006551.ece

dinsdag 29 januari 2008
Elysium na brand deels weer open

BLEISWIJK - De sauna’s en baden van welness- complex Elysium in Bleiswijk zijn na de brand van gisterochtend weer open.
De ruimten waar allerlei behandelingen worden gegeven blijven tot nader order gesloten, aldus een medewerkster. ,,Dat is omdat de verzekering nog bezig is, maar ook omdat er rook- en waterschade is.’’

De brand, die in een magazijn van het complex aan de Kooilaan ontstond, richtte gisterochtend flinke schade aan. Twee blussende directieleden ademden teveel rook in en moesten worden behandeld, net zoals een brandweerman die last had van warmtestuwing. Het vuur ontstond door nog onbekende oorzaak in een container met badjassen en sloeg vervolgens over naar andere rekken met kleding. Het brandje bleek klein, maar leek aanvankelijk veel ernstiger door alle rook.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #114 Gepost op: 29 januari 2008, 22:12:34
http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article3054987.ece?secId=529

Ambulances in een ijzeren kooi

Gepubliceerd op 29 januari 2008, 18:11
Laatst bijgewerkt op 29 januari 2008, 18:13
alkmaar -

Vier peperdure dienstauto's van de GHOR en twee verbindingswagens van de brandweer, alle behorend tot van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord, worden sinds kort uit voorzorg geparkeerd in speciaal beveiligde ijzeren kooien.


Die bevinden zich op het door een slagboom afgesloten parkeerterrein van het GGD-kantoor naast het NS-station aan de Hertoch Aalbrechtweg in Alkmaar-Noord.

Het gaat om vier hulpverleningsvoertuigen van de GHOR (Geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen): gele piketwagens met zwaailichten, sirenes en allerlei andere voorzieningen aan boord. Elk van deze voertuigen bevat voor duizenden euro's aan extra apparatuur. De GHOR vreest voor inbraak en diefstal uit de auto's, twee Peugeot 307 en twee Mazda's van het type Premacy.


Rene112

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 29 januari 2008, 23:06:51
Vier peperdure dienstauto's van de GHOR en twee verbindingswagens van de brandweer, alle behorend tot van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord, worden sinds kort uit voorzorg geparkeerd in speciaal beveiligde ijzeren kooien.

Verbindingwagens?   ;D ;D ;D

Gewoon 2 fantastische dienstauto's : Renault Kangoo die langzamerhand aan vervanging toe zijn....  er rammelt en rommelt wel eens wat  ;)

Vanmorgen heb ik nog een poging gedaan om de kooi te verplaatsen doordat ik iets te enthousiast achteruit reed  :-X :-X    ;)

groeten,
René de Caluwé


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #116 Gepost op: 30 januari 2008, 11:52:35
vroeger stonden ze gewoon in de beroepskazerne....
zullen die tekort ruimte hebben gehad om te voetballen in de pauze(van 9 tot 5)???
 :-X :-X :-X
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #117 Gepost op: 30 januari 2008, 19:10:37
vroeger stonden ze gewoon in de beroepskazerne....
zullen die tekort ruimte hebben gehad om te voetballen in de pauze(van 9 tot 5)???
 :-X :-X :-X

Ik quote je hele bericht, maar snappen doe ik het niet...
Als ik het zo goed lees, schrijf je dat een pauze van 9 tot 5 duurt....
Lijkt me niet, toch?
 :D
O0 (give me that job please...;-)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Rene112

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 30 januari 2008, 21:14:29
vroeger stonden ze gewoon in de beroepskazerne....
zullen die tekort ruimte hebben gehad om te voetballen in de pauze(van 9 tot 5)???
 :-X :-X :-X

Nee hoor, die auto's stonden tot begin december 2007 in Schagen omdat daar het bureau GHOR gevestigd was....

groeten,
René de Caluwé


Mike!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
  • 112ijmond.nl
    • 112ijmond.nl
Reactie #119 Gepost op: 31 januari 2008, 11:37:11
Hoi allemaal,

Weer bijzonder brandje. nieuwbouw flat in de brand.  Binnen now time hele buurt buiten door explosie's.

link verwijdert

Shave
moderator