Vrouw dood bij woningbrand
zondag 31 augustus 2008 | 08:51 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 04 september 2008
APELDOORN - De politie heeft vanmorgen na een brand in een woning aan de Wilhelmina Druckerstraat in Apeldoorn een dode vrouw gevonden.
De 54-jarige vrouw was de bewoonster van het pand. Volgens buurtbewoners was de vrouw drugsverslaafd en zorgde zij geregeld voor overlast. Hoe de brand is ontstaan en of de vrouw als gevolg van de brand in haar woning is omgekomen, wordt nog onderzocht.
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/3637138/Vrouw-dood-bij-woningbrand.ece
Apeldoornse in uitgebrand huis is vermoord
donderdag 04 september 2008 | 18:34 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 04 september 2008 | 19:13
APELDOORN - De vrouw die zondagochtend in Apeldoorn in een uitgebrand huis is gevonden, blijkt vermoord. Dat heeft de politie donderdagmiddag bekendgemaakt. De Apeldoornse werd rond zes uur in de ochtend gevonden in haar uitgebrande appartement aan de Wilhelmina Druckerstraat.
Over de omstandigheden waarin de 54-jarige Salomi Noija om het leven is gebracht, doet de politie geen mededelingen. Apeldoorn heeft nu officieel te maken met twee moorden in een paar dagen tijd; in de nacht van dinsdag op woensdag werd aan de Reest een 45-jarige vrouw met een mes gedood
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/3660587/Apeldoornse-in-uitgebrand-huis-is-vermoord.ece
Triest voor Noija, maar hoop voor flat
door Jarno Bleumink en Johannes Rutgers. vrijdag 05 september 2008 | 03:31 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 05 september 2008 | 07:32
APELDOORN - De brand van afgelopen weekeinde was al schrikken, dat er nu sprake is van moord zorgt voor een nieuwe huivering in het appartementencomplex aan de Wilhelmina Druckerstraat. Hoewel de vermoorde Salomi Noija weinig contact leek te hebben met buren, komt haar dood wel aan. De eerste twee dagen na de brand was het 'heel stil' in het gebouw, vertelt bewoner Arjun Kaapnat (22). Hij voelde er ook een rare sfeer; zo vreemd zelfs dat hij met z'n vriendin een nacht ergens anders heeft geslapen.
Moord ging aan brand vooraf
Volgens verschillende omwonenden kwamen er geregeld drugsverslaafden langs bij Noija. Een directe buurvrouw, die niet met haar naam in de krant wil, vertelt dat de vrouw vrij teruggetrokken leefde. ,,Ik had af en toe een oppervlakkig gesprek met haar. Ze moest af en toe naar het ziekenhuis omdat ze longproblemen had.'' De vrouw stelt dat soms wat 'agressieve types', drugsverslaafden, voor de deur stonden. ,,Zelf had ik nooit last van ze, maar zij was een vrij afhankelijke vrouw. Ik denk dat de drugsverslaafden misbruik van haar maakten. Erg triest voor haar.'' Een andere bewoonster zegt te hopen dat nu Noija overleden is, hoe treurig ook, er een eind komt aan overlast van junks in het complex. Minder dan een jaar geleden is volgens haar een bewoner van het complex aan drugs overleden. Er hing geregeld een vervelende agressieve sfeer door de aanwezigheid van mensen die duidelijk verdovende middelen hadden gebruikt. Vanwege de overlast waren er al camera's opgehangen. ,,Maar met haar zelf (Noija, red.) had ik nooit problemen.''
Suzanne van Houwelingen (29) is behoorlijk geschrokken van alle gebeurtenissen. ,,Ik heb er een paar nachten beroerd van geslapen. En ik denk dat ik vanaf nu helemaal tien keer om me heen kijk als ik hier binnen kom. Elk geluidje hoor je nu extra.''
De politie zoekt mensen die Salomi Noija de dagen voor de brand nog hebben gezien, of die weten wie er in de bewuste nacht in haar woning is geweest. Getuigen kunnen bellen met de Opsporingstiplijn: 0800 6070 of anoniem via de Criminele Inlichtingeneenheid: 06 23239132.
bron: stentor.nl