3-jarige ziet hoe agent vader verwondtmaandag 08 december 2008 - AD.nl - Door THEO TEITSMASPIJKENISSE - Zijn neus is nog dik en staat ietwat scheef. En zijn pols is gekneusd. Martin Cullens (42) uit Spijkenisse zit ziek thuis, sinds hij een week geleden op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.
Nietsvermoedend liep hij door de straat waar coffeeshop Green Spirit is gevestigd. De politie was er juist bezig met een inval. Cullens negeerde het rond de zaak gespannen afzettingslint en werd door een agent hard met zijn gezicht tegen de muur geduwd. „Mijn zoontje Tim van nog geen vier zag dat, hij werd helemaal hysterisch. Hij zag dat m’n neus bloedde en dacht dat ik doodging.’’
De agenten pakten Cullens op, die alleen maar een stuk weg wilde afsnijden. Hij wilde onder het rood-witte lint door, dat hij aanzag voor bouwvakkerslint. „Plotseling stoven politiemensen de coffeeshop uit die in de grofste bewoordingen tegen me uitvielen dat ik daar niet mocht komen. Ik probeerde nog uit te leggen waarom ik onder het lint doorging, maar dat interesseerde ze niet. Toen ik wegliep zei ik tegen m’n vrouw: ‘Wat een klootzakken zijn het toch’. Ik was nog niet de straat overgestoken, of ik werd aangehouden en tegen de muur gezet. Ze fouilleerden me, eentje duwde me tegen de muur en ik kreeg handboeien om. Die werden expres veel te strak gedaan. Ik zei tegen de agent: ‘Doe maar, ik klaag je toch aan’. Het mooie is: op de bewakingscamera’s van de coffeeshop staat het bewijs wat de politie allemaal deed.’’
Cullens werd geboeid afgevoerd naar het politiebureau en het duurde uiteindelijk vijf uren voor hij weer op straat stond. De man heeft aangifte tegen de politie gedaan en vanwege de gevolgen van het voorval slachtofferhulp ingeschakeld.
Een politiewoordvoerder zegt dat de klacht van de Spijkenisser in behandeling wordt genomen. „We zoeken het tot op de bodem uit. Wel zal hij een goed verhaal moet hebben waarom hij een afzettingslint negeert. En het gebruik van het woord klootzakken is ook niet bepaald de weg van de betamelijkheid.’’