Uit de media 2008

Auteur Topic: Uit de media 2008  (gelezen 433872 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #2100 Gepost op: 28 december 2008, 19:06:47
Ik word persoonlijk toch liever gewekt door een brandmelder dan een stel vlammen in in m'n nek kietelen... dus in die zin toch wel redelijk positief ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2101 Gepost op: 28 december 2008, 19:12:23
Ik word persoonlijk toch liever gewekt door een brandmelder dan een stel vlammen in in m'n nek kietelen... dus in die zin toch wel redelijk positief ;)

Ik wordt pas 'positief' wakker als ik gewekt wordt met een ontbijt op bed... Alle andere redenen zijn per definitie niet positief...  ;) ;D ;D ;D Ik zou wel idd blij zijn dat ik eerder door de rookmelder gewekt zou zijn dan doordat mijn tenen zwart worden...  ;) Maar de dag daarop zou ik geen positief gevoel aan een geheel zwart huis overhouden....  :-\


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #2102 Gepost op: 28 december 2008, 19:16:22
Haarlemmer beschadigt drie politiewagens  
      
GORINCHEM – In de nacht van zaterdag 27 op zondag 28 december 2008 is op de Grote Markt een 21-jarige man uit Haarlem aangehouden voor het vernielen van meerdere politieauto’s.

De man was onder invloed van alcohol. De politie was met meerdere voertuigen uitgerukt in verband met een melding van onrust in een café op de markt. Vlak na aankomst sprong de man op de motorkap van een van de geparkeerde dienstauto’s, waarna hij oversprong naar de andere twee dienstauto’s die ernaast stonden. Na aanhouding is de verdachte voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Alle drie de auto’s hebben kras- en deukschade opgelopen.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2103 Gepost op: 28 december 2008, 19:58:49
Branden treffen familie Van Rijsingen

zondag 28 december 2008 | 18:40 | Laatst bijgewerkt op: zondag 28 december 2008 | 18:52
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Brand bij palingkweker Royaal in Helmond

Brand bij palingkweker Royaal in Helmond
start playing the slideshow
1/4
start playing the slideshow

HELMOND - Twee bedrijven van de Helmondse familie Van Rijsingen zijn zondag getroffen door brand.

Volgens de officiële lezing van politie en brandweer is de oorzaak van de branden niet bekend, maar in beide gevallen is opzet niet uit te sluiten. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

In de nacht van zaterdag op zondag brak brand uit in palingrokerij Royaal van de familie Van Rijsingen aan de Breedijk in Helmond. Uit politieonderzoek kwam vast te staan dat er vooraf in het pand is ingebroken. Opmerkelijk is ook, dat bijna zes weken geleden brand woedde in een vrachtwagen op het bedrijfsterrein van Royaal.

Gistermiddag moest de brandweer uitrukken voor een brand in een stapel kunststof kratten bij het bedrijf Groentehof aan de Korendijk, ook van de familie Van Rijsingen. De oorzaak van deze brand was gistermiddag evenmin duidelijk.

Foto's Bert Jansen

Morgen meer in het ED


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2104 Gepost op: 28 december 2008, 20:02:03
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2877856/__Tieners_bang_voor_duo_sadisten__.html?p=28,1

zo 28 dec 2008, 05:30  | 77 reacties | lees voor
Vastgehouden en mishandeld in bowlinghal
Tieners sidderden voor duo sadisten
Van onze correspondent


EGMOND AAN ZEE -  Twee jongens van 15 en 16 jaar oud blijken in Egmond maandenlang systematisch leeftijdgenoten te hebben bedreigd en geterroriseerd. De slachtoffers werden onder meer in de voormalige bowlingbaan in Egmond aan Zee geslagen en geschopt en onderworpen aan allerlei sadistische spelletjes.

De tieners moesten onder dwang drugs gebruiken. Uit angst voor represailles durfden de kinderen hun ouders niet te vertellen was hen is overkomen. Zo blijkt uit het verhaal van de moeder van een 14-jarige jongen, die door het duo in elkaar werd geslagen en vervolgens werd gedwongen om bij hen te komen. "Als hij niet kwam, dan grepen ze hem." De jongen werd stelselmatig mishandeld en opgehangen in een net.

Alarm

Een keer brak hij zijn hand toen hij gedwongen werd tegen een muur te slaan. Bij thuiskomst vertelde de doodsbange knaap aan zijn ouders dat hij tegen een boom was gereden en daardoor een pijnlijke hand had. Zijn belagers hadden hem met de dood bedreigd als hij alarm zou slaan.

De twee tieners blijken zo'n vijftien jongeren in Egmond in hun greep te hebben gehad. Voor de ouders van de slachtoffers is afgelopen week een informatieavond georganiseerd. De hechtenis van de twee verdachten is met veertien dagen verlengd.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2105 Gepost op: 28 december 2008, 20:04:48
IJs terroristen.....  ;) :-X

http://www.destentor.nl/regio/lochem/4262883/Sabotage-betekent-einde-ijsbaan-Ruurlo.ece

Sabotage betekent einde ijsbaan Ruurlo

door Gerrit Jan Riedstra. zondag 28 december 2008 | 17:27 | Laatst bijgewerkt op: zondag 28 december 2008 | 17:31
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

RUURLO - Sabotage en bedreigingen betekenden gisteren het einde van het initiatief van Ruurloër Bennie Wassink om een ijsbaan te maken aan de Wildenborchseweg in zijn woonplaats. Kerst heeft daarmee een vervelende nasmaak gekregen in het dorp.

Wassink was een initiatief van Hans Jelier, om in samenspraak met de IJsclub Ruurlo en de Stichting Zwembad Ruurlo een ijsbaan te maken bij het zwembad, te snel af.

Woensdag al had hij een dam opgeworpen rond een stuk grond aan de Wildenborchseweg. Op tweede kerstdag had hij een pomp geïnstalleerd en liet hij het stuk grond van 1,6 hectare vollopen. Het was een hele klus, want de pomp wilde niet zo goed. De buurman hielp hem het beestje weer op gang te krijgen.

Alles liep sindsdien op rolletjes. Zaterdagavond was de ijsbaan wat de waterhoogte betreft bijna klaar. De teleurstelling was dan ook groot toen hij op zondagochtend merkte dat de waterstand drastisch was gekelderd. Onderzoek in alle vroegte, het was nog donker, leerde hem dat de dam was doorgestoken.

Wassink repareerde de dam, maar het bleef daar niet bij. "Toen ik met mijn vrouw aan het winkelen was werd ik gebeld, anoniem. Als ik weer zou gaan pompen zou er zand in de pomp worden gedaan. Ik vroeg nog of hij last had van het lawaai van de motor, maar hij zei dat hij niet uit de buurt kwam." Daarna werd de verbinding verbroken.

Voor Wassink is de lol er goed af. Van de dieselolie en zijn eigen energie die hij er in heeft gestoken kan hij niet wakker liggen. Een motor van tienduizend euro er aan wagen gaat hem te ver.

Bovendien, het was hem er niet om te doen om met dit initiatief veel geld te verdienen. "De jeugd kan toch al zo weinig schaatsen hier in het dorp. Ik wou ze de kans geven. Wat mij betreft gaan ze gratis schaatsen. Ik heb genoeg te doen met de boerderij hier."

De anonieme actie noemt hij "laag" en "laf". Hij heeft ook geen zin om met een beschuldigende vinger naar wie dan ook te wijzen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2106 Gepost op: 28 december 2008, 20:35:33
http://www.ad.nl/binnenland/2874851/Zwaargewonde_door_steekpartij_Zeewolde.html

zondag 28 december 2008
Zwaargewonde door steekpartij Zeewolde

ZEEWOLDE - Door een steekpartij op een trapveldje in Zeewolde is zondagmiddag een 18-jarige jongeman zwaargewond geraakt. Een 17-jarige plaatsgenoot van het slachtoffer is als hoofdverdachte aangehouden. Dat zei een woordvoerder van de politie.
Twee mannen van 23 uit Buren en Veenendaal, die ook bij de zaak betrokken zouden zijn, zitten eveneens vast. Het incident had plaats aan de Doorsteek. Volgens de politie was er een ruzie ontstaan. De hoofdverdachte en het slachtoffer kennen elkaar.

(ANP)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2107 Gepost op: 28 december 2008, 21:18:44
http://www.nu.nl/algemeen/1891136/verwarde-vrouw-loopt-over-snelweg.html

Verwarde vrouw loopt over snelweg
Uitgegeven:    28 december 2008 19:46
Laatst gewijzigd:    28 december 2008 19:46

ARNHEM - De politie heeft zondag op de A12 bij Arnhem een verwarde vrouw van de snelweg gehaald.

De 34-jarige vrouw had haar auto op de vluchtstrook verlaten en liep tussen het verkeer op de andere rijbaan, aldus een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD).

De verkeerspolitie kreeg zondagmiddag een melding dat een vrouw op de snelweg liep. Toen agenten ter plaatse kwamen was de vrouw net tegen een stapvoets rijdende auto gelopen.


Ze lag onder een deken naast de rijbaan. Ze was ongedeerd, maar ernstig verward. De vrouw is ter observatie naar een ziekenhuis gebracht.

In haar auto trof de politie het anderhalf jaar oude zoontje van de vrouw aan. Bureau Jeugdzorg heeft zich over het kind ontfermd en opvang geregeld.
© ANP


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #2108 Gepost op: 28 december 2008, 21:37:59
Het komt van het internet - en dus uit de media. Het is geen weeralarm maar wel iets om op te letten:

maandag 29 december tot en met vrijdag 02 januari 2009
Eerst zonnig en koud winterweer. Later meer bewolking en stijging van de temperatuur. Tijdens de jaarwisseling kans op dichte mist.

bron: knmi.nl

Nu maar hopen dat het niet weer zo'n jaarwisseling wordt als de vorige.... :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2109 Gepost op: 29 december 2008, 00:29:52
Morgen een ijsbaan voor de deur....

http://www.nufoto.nl/fotos/88090/wateroverlast-in-monster.html

28 december 2008  23:41
Wateroverlast in Monster

MONSTER - Zondagavond is de hoofdwaterleiding in Monster gesprongen met als flinke wateroverlast. De brandweer was snel ter plaatse, maar kon de hoofdwaterleiding pas na een uur afsluiten. Het is namelijk niet mogelijk om de waterleiding direct af te sluiten, omdat door de waterdruk de leiding dan op een andere plaats ook zou springen. Een aantal woningen heeft last van waterschade.

http://media.nu.nl/m/m1cz11rabp4e_medium.jpg