Uit de media 2008

Auteur Topic: Uit de media 2008  (gelezen 444615 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #500 Gepost op: 17 april 2008, 19:08:23
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3815107/_Vrijspraak_in_kampvuurdrama__.html?p=17,1

do 17 apr 2008, 14:19
Hof spreekt man vrij in kampvuurdrama Castricum

AMSTERDAM -  Het gerechtshof in Amsterdam heeft donderdag docent E.S.B. vrijgesproken. De man had in juni 2006 tijdens een schooluitje op het strand bij Castricum een steekvlam in het kampvuur veroorzaakt. Daardoor raakten drie leerlingen gewond. De rechtbank in Alkmaar sprak de man eerder ook al vrij.

Het uitje van scholengemeenschap Jan Arentsz uit Alkmaar veranderde in een drama toen de docent wasbenzine op het kampvuur wilde gooien. De inhoud van de fles vatte vlam en schoot vervolgens uit zijn handen. Daarop ontstond een steekvlam die naar leerlingen aan de overkant van het vuur schoot. De scholieren moesten zich voor hun verwondingen laten behandelen in een ziekenhuis.

Het Openbaar Ministerie (OM) had het hoger beroep aangetekend. Justitie wilde dat S.B. een werkstraf van tachtig uur zou krijgen omdat hij roekeloos zou hebben gehandeld.

Volgens het hof is de docent echter weliswaar onvoorzichtig geweest door wasbenzine op het vuur te willen gooien, maar had hij niet kunnen weten dat een steekvlam zou ontstaan. Deskundigen die hebben onderzocht wat is gebeurd, concludeerden namelijk dat ook zij de gevolgen van het handelen van S.B. niet hadden kunnen voorzien.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #501 Gepost op: 17 april 2008, 20:24:25
ARNHEM - De Gelderse VVD wil dat er de komende drie jaar zeven miljoen euro wordt uitgetrokken om de aanrijtijden van ambulances te verbeteren.

Met dit bedrag kunnen ambulances overval in Gelderland binnen de wettelijke vijftien minuten ter plaatse zijn.

Onlangs heeft het Rivierengebied acht ton gekregen om de aanrijtijden te verbeteren, maar de andere regio's een stuk minder. En dat kan niet, aldus de partij. Als het Rijk niet over de brug komt, moet de provincie het geld op tafel leggen.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=46615
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #502 Gepost op: 17 april 2008, 21:08:07
Momenteel vindt in Woudenberg de oefening Woudenburcht plaats. Deze militair - civiele oefening (primeur in Utrecht/Nederland) oefent de samenwerking. Vanaf 22 uur kom je Woudenberg niet meer in of uit zonder legitimatie etc..



Ik ga weer verder foto's maken :D (volgens mij ben ik de eerste met foto's op het net :P, makkelijk als je dichtbij woont :D)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #503 Gepost op: 17 april 2008, 21:12:32
Puber masturbeert midden op fietspad      
  
DORDRECHT - Een 14-jarige jongen uit Dordrecht is op 16 april 2008 rond 12.30 uur in het Overkamppark aangehouden. De jongen masturbeerde op één van de fietspaden.

Dat deed hij op een moment dat in het park een aantal wanderlaars, onder wie moeders met kleine kinderen, aanwezig waren. Kennelijk had de jongen niet in de gaten dat ‘ie schennis pleegde voor de ogen van tientallen agenten die vanuit het bedrijfsrestaurant van het districtsbureau aan de Overkampweg uitzicht hadden op de acties van de jongeman. Binnen de kortste keren werd de jongen - enkele honderden meters van de plaats waar hij actief was - aangehouden, eveneens voor de ogen van tientallen geüniformeerde getuigen. De jongen is na verhoor in vrijheid gesteld.
 
 ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


tangosierra65-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #504 Gepost op: 17 april 2008, 21:17:29
Leg dat maar is uit aan pappie en mammie  ::) :P


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #505 Gepost op: 17 april 2008, 21:24:25
Mooi moment voor: De jeugd van tegenwoordig ::)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #506 Gepost op: 18 april 2008, 11:17:51
Leraar kampvuurdrama gaat vrijuit
AMSTERDAM Het gerechtshof in Amsterdam heeft docent E. S. B.  vrijgesproken. De man had in juni 2006 tijdens een schooluitje op het strand bij Castricum een steekvlam in het kampvuur veroorzaakt. Daardoor raakten drie
leerlingen gewond. De rechtbank in Alkmaar sprak de man eerder ook al vrij.

Wasbenzine
Het uitje van scholengemeenschap Jan Arentsz uit Alkmaar veranderde in een drama toen de docent wasbenzine op het kampvuur wilde gooien. De inhoud van de fles vatte vlam en schoot vervolgens uit zijn handen. Daarop ontstond een steekvlam die naar leerlingen aan de overkant van het vuur schoot. De scholieren moesten zich voor hun verwondingen laten behandelen in een ziekenhuis.

Het Openbaar Ministerie had het hoger beroep aangetekend. Justitie wilde dat S. B. een werkstraf van tachtig uur zou krijgen omdat hij roekeloos zou hebben gehandeld.

Onvoorzichtig
Volgens het hof is de docent echter weliswaar onvoorzichtig geweest door wasbenzine op het vuur te willen gooien, maar had hij niet kunnen weten dat een steekvlam zou ontstaan. Deskundigen die hebben onderzocht wat is gebeurd, concludeerden namelijk dat ook zij de gevolgen van het handelen van S. B. niet hadden kunnen voorzien.
www.rtvnh.nl

Nu weet ik niet welke deskundigen ze geraadpleegd hebben, maar een brandweerdeskundige kan toch wel voorspellen wat de gevolgen kunnen zijn van wasbenzine (met fles in de hand) op het vuur. ???


sajo

  • Gast
Reactie #507 Gepost op: 18 april 2008, 11:34:36
Je mag toch idd van een Docent middelbare school wel verwachten
dat ie weet dat wasbenzine brandbaar is.
Wat een L..l verhaal dat hij dat niet had kunnen weten
dat er daardoor een steekvlam zou kunnen ontstaan.

Grof foutje van de "deskundigen"zullen we dan maar weer denken..


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #508 Gepost op: 18 april 2008, 13:07:09
Momenteel vindt in Woudenberg de oefening Woudenburcht plaats. Deze militair - civiele oefening (primeur in Utrecht/Nederland) oefent de samenwerking. Vanaf 22 uur kom je Woudenberg niet meer in of uit zonder legitimatie etc..

http://www.pjdekok.nl/site_brand/foto_vd_week/08week16a.jpg

Ik ga weer verder foto's maken :D (volgens mij ben ik de eerste met foto's op het net :P, makkelijk als je dichtbij woont :D)

Woudenberg was nog nooit zo veilig

vrijdag 18 april 2008 - www.ad.nl

WOUDENBERG - Het was een extra vredige nacht in Woudenberg, waar de voeten droog bleven en de meeste inwoners rustig konden slapen in de wetenschap dat hun dorp de hele nacht werd bewaakt door politie en leger.
 
Om tien uur gisteravond werd het dorp hermetisch afgesloten. Alleen met een legitimatie was het nog op enkele plaatsen mogelijk het dorp in of uit te komen. Bijzondere incidenten deden zich nauwelijks voor.

Eerder op de avond kregen alle bewoners bezoek van militairen. Zij gaven uitleg over de rampenoefening ‘Woudenburcht’ als aanvulling op eerdere informatie per brief. Dat onderdeel van de oefening is in ieder geval geslaagd, zo meldde oefenleider luitenant-kolonel Van Rijssen later op de avond. ,,De mensen reageerden zeer positief en enthousiast en waren helemaal op de hoogte van wat we hier doen.’’

De legertenten van de commandopost bij het gemeentehuis trokken in de vroege avonduren veel belangstelling. Kinderen, jongeren en ook volwassenen kwamen kijken naar wat er allemaal gaande was. Heel veel mannen in uniform en uitgerust met een echt geweer over hun schouder; het was voor veel kinderen allemaal machtig interessant. De militairen waren overigens niet te beroerd om over hun werk te vertellen en hun (ongeladen) geweer te laten zien. De militairen grepen de kans om iets over hun vak te vertellen: voor een klasje van dertig demonstreerde een soldaat hoe zijn geweer werkt en welke veiligheidsmaatregelen daarbij horen. Sommigen hadden eerder al militairen thuis aan de deur thuis. Dennis van 11 jaar vond het wel wijs. ,,Vooral die mitrailleur. Ik vind het heel goed dat ze dit oefenen. Een ramp kun je niet plannen, dus je kunt maar beter voorbereid zijn.’’

Defensie, politie Utrecht en de gemeente oefenden tot zes uur vanochtend de bewaking van een volledig geëvacueerd dorp. Volgens het rampenscenario dreigt Woudenberg te overstromen na een doorbraak van de Grebbedijk bij Rhenen. Militairen controleren of er in het ‘ontruimde’ gebied nog achterblijvers zitten.

Het overstromingsscenario is volgens de gemeente en het Waterschap Vallei Eem reëel en dus moet de uitvoering van de noodzakelijke maatregelen worden geoefend.
Samen sterk in de hulpverlening!


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #509 Gepost op: 18 april 2008, 14:16:41
Brandende papierwagen rijdt urenlang door Delft
door Marieke Van Essen

Delft -  De 28-jarige Martin Kenson uit Den Haag heeft donderdag urenlang met een brandende papierwagen rondgereden in Delft.
  

 De chauffeur van Van Gansewinkel, die een lading van acht ton bij zich had, wist bij de oprit langs de A13 ternauwernood aan de vuurzee te ontsnappen. Het oud papier had hij in de loop van de ochtend opgehaald in de TU-wijk.

Medeweggebruikers ontdekten de vlammen en rook die uit de achterkant van de auto sloegen. Zij probeerden de chauffeur met getoeter te waarschuwen maar dat lukte niet. ,,Ik dacht dat het bekenden waren die me wilden groeten", aldus Kenson. Totdat hij in de camera's van zijn wagen keek. "Ik schrok me kapot en ben er meteen uitgesprongen."

Kenson dacht zo veilig te zijn, maar kreeg van de brandweer de opdracht weer in te stappen, omdat de spuitgasten daar vanwege het drukke verkeer niet konden blussen. ,,Ik kneep 'm behoorlijk, maar we hadden geen keus. Dus ben ik in z'n achteruit de oprit weer afgereden. Ik wilde mijn schatje voor geen goud laten uitbranden!''

De brandweer, die een takelwagen nodig had om de brandende papierbak te verwijderen, is op een afgelegen plek uren bezig geweest om het vuur meester te worden.

De oorzaak van de brand, die de halve wagen verwoestte, is waarschijnlijk niet meer te achterhalen. De enorme lading papier is kletsnat afgevoerd naar de vuilverbranding.

bron: www.telegraaf.nl