Uit de media 2008

Auteur Topic: Uit de media 2008  (gelezen 443462 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1360 Gepost op: 26 augustus 2008, 11:43:53
Agent bij achtervolging omver gereden door dieven

blikopnieuws.nl

Almere-Buiten - Maandagavond 25 augustus werden twee dieven gearresteerd nadat ze bij een bedrijfsdiefstal in Zeewolde waren betrapt en met een auto op de vlucht sloegen. Bij de achtervolging met de politie werd een agent aangereden.

Rond 22:15 uur werd het duo door een getuige betrapt bij een diefstal uit een bedrijf in Zeewolde. De mannen sprongen in een auto en sloegen op de vlucht. De getuige belde 1-1-2 alarm en gaf het kenteken, type en kleur van de auto door.

Politiemensen die de auto met hoge snelheid zagen rijden, zetten de achtervolging in die vanuit Zeewolde richting Almere ging. Op de Trekweg maakte een andere politie-eenheid een wegversperring door hun dienstauto schuin over de rijbaan te plaatsen.

De agenten waren uit hun voertuig toen de verdachten met de vluchtauto toch probeerden om de wegversperring heen te rijden. Hierbij werd een agent door de verdachten aangereden. De daders gaven volgas en reden hun auto over een betonblok waardoor de auto zwaar beschadigde. Omdat de verdachten probeerden te ontkomen is gericht op de vluchtauto geschoten.

Enkele honderden meters verder stopte de auto er mee en sprongen de twee mannen, gevolgd door meerdere politiemensen, uit de auto. In de omgeving van de Mondriaanweg werden de verdachten aangehouden. Bij de aanhouding van één van de daders werden door een agent waarschuwingsschoten gelost. De politiemensen kregen spontaan hulp van een Amstellandse politieagent in zijn vrije tijd. Hij twijfelde geen seconden en hielp zijn Almeerse collega’s bij de arrestatie.

In de auto van de verdachten werden goederen aangetroffen die afkomstig waren van de diefstal uit het bedrijf. De verdachten bleven ongedeerd en zijn ingesloten.
De aangereden agent is voor onderzoek naar een ziekenhuis gebracht. Hij liep enkele kneuzingen en een flinke schaafwond op.
Samen sterk in de hulpverlening!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1361 Gepost op: 26 augustus 2008, 16:31:32
2004: Mijn auto wordt pal voor mijn voordeur gestolen. Omdat de (diesel)wagen was voorzien van startblokkering meld ik bij de aangifte dat deze 2 weken daarvoor bij een autoschadebedrijf was geweest en de medewerkers daar dus over mijn sleutels konden beschikken. Ik dacht dat het misschien goed zou zijn om te registreren. Men wilde dit echter niet in het proces-verbaal opnemen want het was "niet relevant". Nooit meer iets van gehoord.

2004: ingebroken in mijn auto in parkeergarage Spui in Den Haag. De dader laat echter zijn uitkeringsspecificatie in mijn auto achter met daarom naam en adres. Samen met nog een gedupeerde dame ga ik aangifte doen op het politiebureau. Mijn tip om mij autoradio meteen te gaan ophalen, naam en adres immers bekend, wordt niet opgevolgd. Eerst de aangifte. De dame is na 20 minuten alweer klaar met de aangifte, het opnemen van mijn aangifte duurt ruim anderhalf uur omdat ik het uitkeringsbriefje heb gevonden en daarom de recherche erbij komt. Actie ondernemen omdat het bewijs misschien nog aanwezig is doet men niet, wel waarschuwen dan ik een bekeuring krijg als ik niet regelmatig de parkeermeter voor de deur van het politiebureau bijvul wat 2 x nodig blijkt. Nooit meer iets van gehoord.

2007: Mijn moeder wordt in een weekend slachtoffer van bankfraude. Er wordt een kleine € 10.000 van haar rekening afgeschreven middels frauduleus verkregen bankpassen. Direct na constatering op maandagochtend de politie gebeld waarop ik te horen krijg dat ik pas op donderdag aangifte kan komen doen, men heeft het te druk. Nooit meer iets van gehoord.

2008: Ik word voor het relatief kleine bedrag van € 45 opgelicht via Marktplaats. Omdat de verkoper dagelijks onder andere naam dezelfde advertentie plaatst, bel ik de politie om aangifte te doen zodat men deze kwalijke praktijken een halt kan toeroepen. Ik krijg als antwoord dat men geen aangifte op wil nemen omdat dit geen prioriteit heeft. Pas na doorgeschakeld te zijn en veel aandringen mag ik dan aangifte komen doen maar er wordt meteen bijgezegd dat er toch niets mee gaat gebeuren.

Wel krijg ik gemiddeld 1 x per 2 maanden een bekeuring van € 16 voor een snelheidsovertreding van 6 of 7 kilometer op de autosnelweg. Ik woon in een zeer onoverzichtelijke woonerf vol met spelende kinderen waar wettelijk is vastgelegd dat er stapvoets (15km per uur) mag worden gereden. Auto’s rijden hier regelmatig met 30 tot 40 kilometer per uur voorbij terwijl de straat vol zit met “blinde plekken” waarachter kinderen spelen. Als ik dan vraag waarom er hier nooit snelheidscontroles plaatsvinden krijg ik als antwoord dat men dat niet zelf bepaalt (altijd een chef en een chef van de chef enz.).

Ik kan geen enkel respect meer opbrengen voor deze zogenaamde wetsdienaars die helemaal geen zin hebben om zaken op te lossen of burgers te helpen. Het politieapparaat is alleen maar een dependance van het belastingkantoor en het ministerie van financiën.

www.wuz.nl ( via telegraaf.nl )


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1362 Gepost op: 26 augustus 2008, 18:12:38
http://www.ad.nl/denhaag/stad/2558588/lsquoMijn_buren_zijn_nogal_lsquoluidrustigrsquo.html

‘Mijn buren zijn nogal ‘luidrustig’
Door COEN VAN KRANENBURG

DEN HAAG - Ik wil aangifte doen van diefstal van mijn moeder. De vangrail ligt in een deuk. Mijn buren zijn nogal ‘luidrustig’ Ik heb intimidatieoverlast .
 
Een telefoniste van politiebureau Teleservice in Haaglanden beeldt uit waar het om draait bij 0900-8844: zoveel mogelijk informatie van burgers doorgeven aan de juiste mensen. FOTO POLITIE HAAGLANDEN
 De gekste telefoontjes krijgen ze binnen bij het centrale telefoonnummer van politie Haaglanden voor zaken die geen spoed hebben, maar die wel belangrijk kunnen zijn.
De afdeling ontvangt op dit moment zo’n 1300 oproepen per dag, en dat aantal groeit snel. De grote vraag: Hoe scheid je het kaf van het koren?

Kees Zandbergen, sinds begin maart chef van bureau Teleservice, breekt zich er dagelijks het hoofd over, want hoe bepaal je of iets onbeduidends later misschien toch belangrijk kan zijn?

Het beeld van duizenden volgekrabbelde post-it notes op de burelen doemt op. Dat werkt natuurlijk niet, realiseert Zandbergen zich. „Waar het om gaat is dat we zoveel mogelijk informatie behouden voor de wijkbureaus, die er misschien later wat aan hebben. Dat proces kan nog beter, en daar gaan we voor zorgen.’’

Tot die tijd is de inschatting van de telefonisten over wat belangrijk is en wat niet van enorm belang, zeker met de wetenschap dat rond de 80 procent van de zaken die de politie oplost, voortkomt uit burgers die opbellen.

„Denk bij die inschattingen aan mensen die bellen over overlast, of aan dat telefoontje over die gele scooter die steeds bij een beller door de wijk rijdt,’’ verduidelijkt Zandbergen. „Het kan ook zijn dat je ineens een reeks ongeruste ouderen aan de lijn krijgt. Blijkt een paar dagen later dat er oplichters aan het werk zijn.’’


Bureau Teleservice werd in 1998 opgericht om agenten op de wijkbureaus minder achter de telefoon en meer op straat te krijgen. Daarmee leek het een doorsnee telefooncentrale. Doorverbinden en klaar dus. Maar dat het werken bij 0900-8844 niet zo makkelijk is als op het eerste gezicht lijkt, realiseerde Zandbergen zich bij zijn aantreden in maart onmiddellijk. De kersverse bureauchef Teleservice stond versteld van de enorme hoeveelheid informatie die bij het bureau binnenkwam. „Dan hebben we het over zo’n 40.000 telefoontjes per maand, waarvan 80 procent binnen 20 seconden moet zijn opgenomen. En dat aantal groeit snel. Soms gaat dat prima, maar er zijn ook piekmomenten waarop je dat niet haalt.’’

Hij wijst op het Europese house- evenement Dominator, eind vorige maand in recreatiegebied Vlietlanden (tussen Leidschendam-Voorburg en Voorschoten). „In korte tijd kregen we tweehonderd klachten te verwerken van geluidsoverlast, met name vanuit Zoetermeer. Ook daar is 0900-8844 voor.’’

Waar het centrale politienummer niet voor is, is voor algemene informatie. Helaas komen ook die oproepen binnen. Enkele rituele gezelschapsgesprekjes voor wat eenzame ouderen in de ochtend kan het bureau wel aan, maar op vragen over de openingstijden van de Bijenkorf en de beste garage om te parkeren geven de medewerkers van 0900-8844 niet thuis.

Zandbergen: „We krijgen heel wat knotsgekke telefoontjes. Je lacht je soms rot. Bij veel meldingen ligt het echter complexer,’’ legt de bureauchef uit. „Als iemand vertelt dat er een fazant over straat loopt, is het de vraag of dat op een drukke doorgaande weg is of in een woonerf. In het eerste geval kan er gevaar dreigen, in het laatste niet.’’


Enkele uitspraken van bellers

Moet je voor 112 ook 0174 draaien?

Oh, dus mensen die op sterven liggen gaan voor?

Ik heb mijn autosleutels in het stopcontact laten zitten

Het wordt steeds onveiliger op straat, je mag niet eens meer bierdrinken.

Ik escaleer!

Ze zijn hier allemaal wild aan het plassen!

Wij hebben met de hele buurt een handtekeningencompetitie gehouden.

Bij mij in de buurt woont een moslimman en die is erg aan het radicaliseren. Hij heeft tegenwoordig een baard.

Ik heb last van overtollig geluidsoverlast.

Sorry, ik wilde eigenlijk 123 bellen.

Kan ik een lijst van bureau Delft krijgen hoe ik naar Marokko kan rijden?

Het is niet te bewijzen maar wel met zekerheid te zeggen.

Ik ben goed bij mijn perspectief.

Er staan hier buurtmensen op hun achterste.

Mijn mannetje zit in een euro (urn), en die is meegenomen door mijn zoon.

Wij zijn uit het oog van de naald gekropen.

Mijn dochter zit in een café en iedereen dekt haar.

Maandag heb ik mijn vriend begraven en nu heeft hij een nieuwe vriendin.

Kunt u mij doorverbinden met iemand van de afdeling Duistere zaken?

Ik heb gisteren 2000 euro betaald voor het maken van een vals paspoort. Nu heb ik het paspoort niet gekregen. Ik weet waar de man werkt. Kunt u hem arresteren?

Mijn caravan hebben ze bont en blauw geslagen. Ook zitten er bloedspetters op.

Ik ben het derde deel van mijn auto kwijt.

Ik ga daar niet aanbellen, het zijn Hagenaars!

Jullie wegsleepdienst heeft mijn auto weggeslopen.

Ik sla alle ramen eruit, desnoods met geweld!

Ik heb een aantal uren geleden een potloodventer gezien die met zijn geluk in zijn handen stond.

Het is vandaag schrikkeldag. Krijgen mensen dan ook extra salaris deze maand?

Kunt u mij doorverbinden met het postkantoor van Pijnacker?

Ik ben Hassan. Ik ben een buurtbewoner.

Mevrouw, ik stop u even in mijn broekzak.

 

Ze zijn goed!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1363 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:06:45
http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/2559198/Onwel_na_ademen_hoge_concentratie_rsquozeepluchtrsquo.html

dinsdag 26 augustus 2008
Onwel na ademen hoge concentratie ’zeeplucht’

ZOETERMEER - Met vier verhuizers die dinsdagmorgen onwel werden tijdens werkzaamheden in het oude verpleeghuis REC aan de Brechtzijde in Zoetermeer, ging het in de loop van de middag al weer een stuk beter.
afbeelding vergroten FOTO WWW.PIXELQUELLE.DE
De mannen, allen uit Rotterdam en omgeving, hoefden niet te worden opgenomen in het ziekenhuis. De verhuizers waren met zes Amsterdamse collega’s van hetzelfde bedrijf bezig goederen te verhuizen uit het onbewoonde gebouw. Een ander bedrijf was bezig de keuken te ontmantelen. Bij het loskoppelen van de slangen van twee grote en een wat kleinere wasmachine werd een resthoeveelheid van een ’industriële zeep’ gemorst.

Vier van de tien verhuizers kregen zodanig last van misselijkheid, brandende ogen en prikkelende luchtwegen, dat ze met ambulances naar een ziekenhuis werden vervoerd. Voor drie van hen was dat het zeer nabijgelegen Lange Land Ziekenhuis.

,,Het gaat nu weer beter met ze,’’ liet een woordvoerster van het verhuisbedrijf ’smiddags desgevraagd weten. ,,Ze moeten nog wel een beetje van schrik bekomen.’’

Onderzoek van de brandweer, die met vijf voertuigen ter plaatse was, wees uit dat de gemorste vloeistof vooral uit een geconcentreerd schoonmaakproduct bestond. De brandweer heeft de restanten geneutraliseerd met behulp van veel water en absorptiekorrels.

Een monteur die de hele ochtend in de wasserij aan het werk was, had nergens last van: ,,Ik hoorde opeens allemaal sirenes, waarna me werd verteld dat ik hier weg moest.’’


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1364 Gepost op: 26 augustus 2008, 22:14:47
Het lijkt wel een scenario voor een oefening... een mogelijke kaping en gewapende overval....  :D

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2559444/Arrestatieteam_rukt_uit_na_beroving.html

dinsdag 26 augustus 2008
Arrestatieteam rukt uit na beroving

ROTTERDAM - Een arrestatieteam is vanavond uitgerukt naar de Rochussenstraat in Rotterdam na een overval op een woning.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00171/0K684PD1_171238a.jpg
Een verdachte wordt in de Rochussenstraat door een lid van het arrestatieteam weggevoerd. FOTO SANNE DONDERS

Een groot gebied is afgezet, omdat de daders zich in de buurt zouden schuil houden. De eerste berichten zijn dat de drie berovers -waarvan er twee bewapend zijn- zich in een woning hebben verschuild.

Het arrestatieteam is het pand ingetrokken. Op afstand probeert het toegestroomde publiek te volgen wat er aan de hand is.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1365 Gepost op: 27 augustus 2008, 00:30:01
http://www.ad.nl/denhaag/stad/2558349/Vissenkom_vliegt_door_auto.html

dinsdag 26 augustus 2008
Vissenkom vliegt door auto

DEN HAAG - Een paar vissen in een kom is zaterdagavond in de auto met een dronken automobilist achter het stuur hardhandig door elkaar geschud.

De 42-jarige automobilist uit Delft werd die avond op de snelweg A4 afgesneden door een andere automobilist. Doordat de man hard moest remmen, ‘vloog’ een vissekom met vissen door zijn auto.

Hij belde direct de politie, die zowel de benadeelde als de ‘veroorzaker’ op de snelweg kon achterhalen. Nadat een van de agenten hem had aangesproken, ging de melder er echter snel vandoor.

Nadat de man opnieuw was achterhaald, bleek dat hij te veel had gedronken. Hij blies aan het bureau 605 ugl en moest zijn rijbewijs inleveren.

Of de vissen het avontuur hebben overleefd is niet bekend.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1366 Gepost op: 27 augustus 2008, 15:09:49
Veel doden bij ontploffing in Chinese fabriek  
AMSTERDAM - Het dodental van een reeks explosies die dinsdag een chemische fabriek in het zuidwesten van China trof stond woensdag op achttien.
Nog eens twintig mensen worden vermist en zestig mensen zijn gewond geraakt. De eerste ontploffing deed zich om 06.00 uur voor. De explosies hielden vijf uur lang aan. Het vuur verspreidde zich over een gebied van tienduizend vierkante meter.

Evacuatie
Meer dan elfduizend omwonenden van de fabriek in Yizhou zijn geëvacueerd uit angst voor meer explosies en het vrijkomen van chemische stoffen. De fabriek levert voornamelijk grondstoffen voor lijm en verf.
Omdat het vuur woensdag nog niet overal was gedoofd kon er nog niet naar vermisten worden gezocht.

www.nu.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1367 Gepost op: 27 augustus 2008, 17:00:08
Achtervolging tot in politiebureau

www.haarlemsdagblad.nl

Gepubliceerd op 27 augustus 2008, 16:46
Laatst bijgewerkt op 27 augustus 2008, 16:54

haarlem -  
Een 22-jarige Haarlemmer heeft gisteren op het politiebureau in Hoofddorp een 26-jarige man uit Velserbroek mishandeld.

De verdachte had zich gestoord aan het rijgedrag van de Velsenaar. Dat rijgedrag had uiteindelijk op de N201 richting Hoofddorp een aanrijding tot gevolg. De man uit Velserbroek durfde uit angst niet te stoppen en reed rechtstreeks door naar het politiebureau. Eenmaal binnen kreeg de Velserbroeker enkele klappen van de verdachte.
Samen sterk in de hulpverlening!


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #1368 Gepost op: 27 augustus 2008, 18:58:51
Almere  
Geen cel voor doodsteken taxichauffeur 27-08-2008
De jongen uit Almere die taxichauffeur Henk Schuurman vorig jaar doodstak is door het Gerechtshof in hoger beroep ontslagen van rechtsvervolging. De verdachte was door de rechtbank in Lelystad veroordeeld tot anderhalf jaar cel en jeugd-tbs.

Het Hof vindt dat de dove jongen zich wel schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar dat er geen straf moet volgen. Eerst was hij zelf aangevallen door het latere slachtoffer en vervolgens probeerde hij zijn vriend te ontzetten, die hem te hulp was geschoten en het onderspit dreigde te delven. De verdachte wilde dat het vechten zou stoppen.

De taxichauffeur was kwaad geworden omdat jongens een ei naar zijn auto hadden gegooid. De 17-jarige en zijn vriend hadden daar niets mee te maken.

bron omroep flevoland.

Het KAN in almere
moet niet gekker worden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1369 Gepost op: 27 augustus 2008, 19:20:51
Ook de politie heeft niet altijd valbeveiliging om...  :D ;)

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2560908/Overvallers_Delfshaven_snel_gepakt.html

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00171/Arrestatie_Rotterda_171274a.jpg

Overvallers Delfshaven snel gepakt
Door DAAN HAKKENBERG

ROTTERDAM - Drie gewapende roofovervallers die gisteravond in de Rotterdamse wijk Delfshaven twee mannen overvielen, zijn binnen een uur opgepakt.

De drie hadden zich op het balkon en het dak van een woonhuis verschanst. De politie rukte massaal uit en het zwaarbewapende arrestatieteam haalde de drie met een bliksemactie naar beneden.

Iets na zessen werden twee mannen voor een huis aan de Rochussenstraat overvallen. De drie overvallers drongen daarna het huis binnen. De politie sluit niet uit dat de mannen meer dan één vuurwapen bij zich hadden.

Een deel van de wijk werd afgezet. De Rochussenstraat werd afgesloten van de Heemraadssingel tot aan de Lage Erfbrug. Ook vanaf de Schie tot aan de achterliggende straten werd de wijk afgezet.

Vanaf het dak van een naastgelegen flat kreeg het arrestatieteam zicht op het drietal, dat zich aan de tuinzijde van de etagewoningen aan de Rochussenstraat verborgen hield.

Leden van het arrestatieteam klommen via de andere kant van het dak naar de eerste overvaller op de dakkapel. Nadat die onder schot werd gehouden en was afgevoerd, werden de twee overvallers op het lagergelegen balkon gearresteerd. Binnen een uur na de overval werden de drie afgevoerd via de voordeuren van de huizen aan de Rochussenstraat.

Het arrestatieteam kreeg applaus van buurtbewoners die uit de ramen hingen. Een politiewoordvoerder spreekt van een 'superdag'. "Drie gewapende overvallers gepakt en er is geen schot gelost.'' De politie heeft nog uren gezocht naar de mogelijke wapens van de overvallers, van wie de identiteit nog niet bekend is.

Twee van de drie overvallers lagen op het balkon boven dat van de bewoonster van nummer 365. ,,Ik had geen vermoeden dat er drie op het dak zaten. Ik hoorde allemaal geschreeuw en dacht dat de kogels in het rond zouden vliegen,'' aldus de geschrokken bewoonster.