Uit de media 2008

Auteur Topic: Uit de media 2008  (gelezen 444798 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Reactie #1940 Gepost op: 8 december 2008, 14:43:59
'Jongen (15) verkracht prostituee'

GRONINGEN - De politie heeft zondagavond een 15-jarige jongen uit Groningen aangehouden op verdenking van verkrachting van een prostituee. Dat meldde de politie maandag.

De jongen zou de vrouw hebben gedwongen tot seksuele handelingen. Door luid te schreeuwen wist de prostituee voorbijgangers te alarmeren die op hun beurt de politie waarschuwden.

Het incident had plaats in een pand aan de Groningse Nieuwstad, rond zeven uur 's avonds. De jongen is ingesloten.
(c) ANP

www.nu.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1941 Gepost op: 8 december 2008, 16:20:42
Eis: 9 jaar celstraf voor fatale brand Sloetstraat


maandag 08 december 2008 | 15:02 | Laatst bijgewerkt op: maandag 08 december 2008 | 15:03

ARNHEM - Tegen een 45-jarige Arnhemmer is in hoger beroep negen jaar celstraf geëist voor zijn betrokkenheid bij een brand aan de Sloetstraat.

Bij die brand kwam een 69-jarige Arnhemmer om het leven. De verdachte is eerder dit jaar door de Arnhemse rechtbank veroordeeld tot zeven jaar cel.

De advocaat-generaal – de openbare aanklager bij het gerechtshof – eiste negen jaar cel, evenveel als de officier van justitie in eerste aanleg had geëist.

Op 12 juli 2004 brak brand uit in een voormalig café aan de Sloetstraat. De 69-jarige Arnhemmer lag op zolder te slapen. Uit onderzoek bleek dat hij om het leven was gekomen door koolmonoxide-vergiftiging.

...

lees verder: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/4168774/Eis-9-jaar-celstraf-voor-fatale-brand-Sloetstraat.ece
Samen sterk in de hulpverlening!


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #1942 Gepost op: 8 december 2008, 16:43:15
Inbrekers veroorzaken een brand

 UBBERGEN - Doordat inbrekers zaterdagmorgen een bezoek hebben gebracht aan een woning aan de Rijksstraatweg in Beek-Ubbergen, is vermoedelijk brand ontstaan in een bijgelegen schuurtje. De brand werd rond 07.30 uur ontdekt waarna de brandweer van Ubbergen werd gealarmeerd. Een deel van het dak van het schuurtje is verloren gegaan. Daarnaast ontstond de nodige rook- en waterschade. De schade wordt geschat op tienduizend euro. De technische recherche stelt een onderzoek in.
 
http://www.nijmegennieuws.nl/36148_inbrekers_veroorzaken_een_brand.html


Brandweerman Bryan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1943 Gepost op: 8 december 2008, 21:06:08
Een autoverhuurbedrijf aan de Parallelweg West in Culemborg is maandavond aan het begin van de avond overvallen.

Een medewerker werd met een pistool bedreigd en werd gedwongen een auto af te staan.Het gaat om een grijze Nissan Primera met het kenteken 82-LX-VZ. De twee overvallers droegen donkere kleding en hadden bivakmutsen op.Het terrein rond het bedrijf is afgezet, er wordt sporenonderzoek gedaan.

Heeft u iets gezien bel met 0900-8844

Bron: 112rivierenland.nl

Diefdijk EVERDINGEN Autobrand p.auto PRIO 1 ROEPNAAM 4732
Brandweer Culemborg kreeg vanavond een melding van een autobrand op de diefdijk. ter plaatse gekomen te zijn schijnt de auto in brand te staan van de overal van vanavond.

groetjes bryan


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1944 Gepost op: 8 december 2008, 21:40:39
Aanhoudingen brand Hannah Klinieken

AMERSFOORT - De politie heeft twee mannen aangehouden voor de brand in de Hannah Klinieken in Amersfoort. Het gaat om een 44-jarige inwoner van Nootdorp en een 24-jarige man uit Bussum.

Eerder werd al een man uit Almere opgepakt. Of ze daadwerkelijk schuld hebben moet nog blijken, want het onderzoek naar de brand is nog gaande.

In de nacht van 5 september brandde de schoonheidskliniek aan de Everard Meysterweg af. Een maand eerder werd er al brand gesticht. Volgens omwonenden en betrokkenen zou de brand goed uitkomen, omdat het instituut grote financiële problemen had.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/202138


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1945 Gepost op: 9 december 2008, 12:41:26
3-jarige ziet hoe agent vader verwondt

maandag 08 december 2008 - AD.nl - Door THEO TEITSMA

SPIJKENISSE - Zijn neus is nog dik en staat ietwat scheef. En zijn pols is gekneusd. Martin Cullens (42) uit Spijkenisse zit ziek thuis, sinds hij een week geleden op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.
 
Nietsvermoedend liep hij door de straat waar coffeeshop Green Spirit is gevestigd. De politie was er juist bezig met een inval. Cullens negeerde het rond de zaak gespannen afzettingslint  en werd door een agent hard met zijn gezicht tegen de muur geduwd. „Mijn zoontje Tim van nog geen vier zag dat, hij werd helemaal hysterisch. Hij zag dat m’n neus bloedde en dacht dat ik doodging.’’

De agenten pakten Cullens op, die alleen maar een stuk weg wilde afsnijden. Hij wilde onder het rood-witte lint door, dat hij aanzag voor bouwvakkerslint. „Plotseling stoven politiemensen de coffeeshop uit die in de grofste bewoordingen tegen me uitvielen dat ik daar niet mocht komen. Ik probeerde nog uit te leggen waarom ik onder het lint doorging, maar dat interesseerde ze niet. Toen ik wegliep zei ik tegen m’n vrouw: ‘Wat een klootzakken zijn het toch’. Ik was nog niet de straat overgestoken, of ik werd aangehouden en tegen de muur gezet. Ze fouilleerden me, eentje duwde me tegen de muur en ik kreeg handboeien om. Die werden expres veel te strak gedaan. Ik zei tegen de agent: ‘Doe maar, ik klaag je toch aan’. Het mooie is: op de bewakingscamera’s van de coffeeshop staat het bewijs wat de politie allemaal deed.’’

Cullens werd geboeid afgevoerd naar het politiebureau en het duurde uiteindelijk vijf uren voor hij weer op straat stond. De man heeft aangifte tegen de politie gedaan en vanwege de gevolgen van het voorval slachtofferhulp ingeschakeld.

Een politiewoordvoerder zegt dat de klacht van de Spijkenisser in behandeling wordt genomen. „We zoeken het tot op de bodem uit. Wel zal hij een goed verhaal moet hebben waarom hij een afzettingslint negeert. En het gebruik van het woord klootzakken is ook niet bepaald de weg van de betamelijkheid.’’
Samen sterk in de hulpverlening!


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #1946 Gepost op: 9 december 2008, 13:48:58
Kinderen zien autopsie klasgenoot tijdens schooluitje


AMSTERDAM -  Een leerzaam uitstapje is voor leerlingen uit Michigan uitgelopen op een nachtmerrie. De tieners kregen de autopsie te zien van een klasgenoot die zelfmoord had gepleegd.

De school was uitgenodigd om een kijkje te komen nemen in de praktijk van een gerechtsdokter in Oakland. Daar zagen de kinderen tot hun grote verbijstering het lichaam van een 14-jarige medeleerlinge die zelfmoord had gepleegd, op de onderzoekstafel liggen.

Gerechtsdokter Bob Gerds zegt dat de lerares op de hoogte was van de situatie. "Toen ik haar vertelde dat ze de autopsie van een leerlinge van dezelfde school zouden bijwonen, vond ze dat geen probleem", aldus de man tegenover de Detroit News.

bron; telegraaf.nl
'T is elke keer weer brandweer...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1947 Gepost op: 9 december 2008, 13:59:03
Motorrijder zegt 310 km/u te hebben gereden

www.haarlemsdagblad.nl

Gepubliceerd op 09 december 2008, 13:25
Laatst bijgewerkt op 09 december 2008, 13:52

schiphol -  
Een 46-jarige Haarlemmer verklaarde zondag tegenover de motoragent die hem aanhield 310 km/uur op de teller te hebben gekregen. De man raakte zijn rijbewijs kwijt en werd opgepakt.

Dat laatste was omdat hij gezocht werd door de politie Amsterdam-Amstelland en dat eerste omdat de motoragent over een afstand van 8125 meter met gemiddeld 203 km/uur achter de man had aangeracet. Hij slaagde er niet in de man met die snelheid in te halen, want hij liep desondanks met aanzienlijk hogere snelheid op hem uit.

Het gebeurde zondag op de A4. De agent van het Korps Landelijke Politiediensten reed rond 12.30 uur op een onopvallende politiemotor achter de Haarlemmer. Pas voor de Schipholtunnel ging de man het 'rustiger' aandoen, zodat de motoragent hem in kon halen om een stopteken te geven. De man zei zo hard te hebben gereden, omdat hij de zojuist door hem gekochte motor even uit wilde testen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1948 Gepost op: 9 december 2008, 15:04:23
Lok-Zwarte Pieten houden lastige jongeren aan

www.nu.nl

Uitgegeven: 9 december 2008 11:37
Laatst gewijzigd: 9 december 2008 11:44

UTRECHT - Na lok-oma's en lokvrachtwagens gebruikt de politie nu ook lok-Zwarte Pieten om overlastgevende jeugd te kunnen aanhouden.
 
Twee als Zwarte Piet verklede agenten in Utrecht hebben op 5 december vier aanhoudingen kunnen verrichten in de omgeving van winkelcentrum Rokade. Dat maakte de politie dinsdag bekend.  

Aanleiding voor de actie waren klachten van 'echte' Zwarte Pieten eerder die week. Zij werden door de jeugd bekogeld met de pepernoten die ze zelf hadden uitgedeeld.

De aangehouden jongens van 10, 11 en 15 jaar scholden de verklede agenten uit en maakten schietbewegingen. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

(c) ANP
Samen sterk in de hulpverlening!


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #1949 Gepost op: 9 december 2008, 16:31:49
Golf van branden in Veendam
Uitgegeven: 9 december 2008 16:23

VEENDAM - Veendam wordt geteisterd door een reeks branden. In het centrum van deze stad woedden het afgelopen anderhalf jaar in totaal dertien branden. Vooral winkels en horecagelegenheden werden getroffen.
 
In de nacht van maandag op dinsdag werd een café in het stadshart in de as gelegd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat er vooralsnog geen enkel patroon zichtbaar is. Of de branden het werk zijn van een pyromaan kan hij dan ook niet zeggen.

Wel laat hij weten dat het toezicht in het centrum van Veendam extra aangescherpt wordt. Ook zijn er meerdere rechercheurs op de zaak gezet. Er zal komende tijd onder andere nauwkeurig worden onderzocht wat de overeenkomsten en verschillen tussen de branden zijn.

www.nu.nl