Reddingsverslagen KNRM & reddingsbrigade's 2008

Auteur Topic: Reddingsverslagen KNRM & reddingsbrigade's 2008  (gelezen 46022 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #150 Gepost op: 7 september 2008, 08:40:31
Op zich vind ik 112 bellen voor je surfplank niet eens zo slecht, zo'n plank moet er uit want die zorgt voor valse meldingen en als je zelf niet belt doet een ander het en dan volgt onherroepelijk een zoekaktie van uren.

En over via 112 bellen: ik bel ook zoveel mogelijk gratis 112 voor rommel op de snelweg, verkeerd gekruisde banen, en dergelijke. Als je naar je telefoonrekening kijkt van je mobieltje nadat je een paar keer 0900 8844 gebeld hebt leer je dat wel af. Van de week had ik een twijfel geval, was er een aannemer die zijn aanhanger vol met allerlei afval 's avonds even in een container van een collega ging gooien hier aan de haven. Sta ik met mijn mobieltje in mijn hand en denk ik ach, nee toch maar niet, kost me zo weer vijf euro als het tegen zit.

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #151 Gepost op: 7 september 2008, 09:22:33
Henk,

0900 8844 is gewoon lokaal tarief!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #152 Gepost op: 7 september 2008, 11:34:09
Henk,

0900 8844 is gewoon lokaal tarief!

+ de kosten van Uw mobiele telefoon. En omdat het buiten je belbundel valt, zoals alle 0900 nummers, kost het bij mijn Vodafoneabonnement  0,29 + 0,15 eurocent per minuut. Een melding van een wc-huisje van bouwvakkers wat op de snelweg dreigde te waaien kwam mij op 7 euro te staan, zag ik op mijn gespecifiseerde rekening.  


Citaat
1 euro per minuut
Bedrijven als Tele2 en Debitel konden zelf niet aangeven wat een klant extra betaalt als die vanaf zijn mobieltje naar een 0900-nummer belt. Bij de providers waarvan wel bekend is wat zij rekenen, variëren de tarieven nogal. 'Zo vraagt een prepaid aanbieder gemiddeld 1 euro per minuut, ongeacht het 0900-tarief.' Dit terwijl het ook kan voor slechts een paar cent per minuut.

Kijk eens op http://www.zibb.nl/10225241/Nieuws/Nieuwsbericht/Kosten-mobiel-bellen-0900-nummer-totaal-onduidelijk.htm

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #153 Gepost op: 7 september 2008, 16:06:18
http://www.6fm.nl/nieuws/15171/reddingsboten_vijf_uur_in_actie_op_ijmeer_en_gooimeer.html

Reddingsboten vijf uur in actie op IJmeer en Gooimeer
Regio, 06-09-2008

De Reddingbrigade Blaricum en KNRM Huizen zijn vrijdagmiddag en vrijdagavond vijf uur in actie geweesst op het IJmeer en het Gooimeer. Om drie uur werden twee bemanningsleden van een omgeslagen zeilboot uit het IJmeer gehaald. Ter plaatse had een berger zich ontfermd over de boot. De reddingboot uit Huizen nam de opvarenden van het zeilbootje aan boord en bracht deze naar de haven van Muiden. De twee hadden geruime tijd in het water gelegen en waren licht onderkoeld.

Na enige tijd hebben de reddingsbrigade en KNRM de berging, op verzoek van de eigenaar, uitgevoerd en het bootje na overeind zetten en leegpompen afgemeerd in Muiden.

Tijdens het binnenvaren van de haven van Muiden zag de reddingbootbemanning een zeiljacht van twaalf meter aan lager wal raken. Binnen de pier van Muiden was de motor van het zeiljacht defect geraakt en kwam de boot op keien terecht. Na aflevering van het zeilbootje werd vervolgens het jacht geholpen. Ook deze werd afgemeerd in Muiden. Op de terugweg van deze inzet kwam een melding dat een zeiljacht van veertien meter met motorproblemen voor de haven van Huizen lag. Net na het uitvaren van de haven was een olieleiding gesprongen. Verder varen was door de zeer harde wind geen optie. De KNRM en reddingsbrigade hebben het zeiljacht naar binnen gesleept en afgemeerd bij de botterwerf. Na ruim vijf uur inzet waren de reddingboten rond acht uur weer terug in Huizen en Blaricum.

http://www.6fm.nl/images_news/20080906-Reddingsbridage-Huizen.jpg

Bron: De Gooi- en Eemlander (www.gooieneemlander.nl)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #154 Gepost op: 7 september 2008, 16:06:57
http://www.omroepzeeland.nl/?dbid=26726e25052c7f6c

Stichting schenkt boot aan Domburg
De reddingsbrigade in Domburg krijgt voor langere tijd een reddingsboot dankzij een schenking.

Veertien stations hadden zich voor die boot aangemeld, waaronder de Van Dixhoornbrigade in Middelburg. Domburg kwam als beste uit de bus. De stichting die de boot beschikbaar stelt, heeft vanuit haar historie een band met Domburg.

Als alles meezit, dan komt de boot, die zo'n 85.000 euro kost, in het najaar naar de post in Domburg.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #155 Gepost op: 7 september 2008, 16:08:47
http://www.hethelewestland.nl/index.cfm?page=article&id=104075&dept=Voorpagina

Druk weekend reddingsbrigade
04-09-2008 om 08.35 uur.

Het mooie zomerweer van afgelopen zaterdag en zondag heeft de strandwacht van de 's-Gravenzandse Vrijwillige Reddingsbrigade het nodige werk opgeleverd. In totaal moest 16 keer EHBO verleend worden op de verschillende strandwachtposten. Het betrof in de meeste gevallen kwallenbeten, insectensteken en snijwonden. Ook waren er twee vondelingen en een vermissing. Gelukkig zijn kinderen en ouders in korte tijd met elkaar herenigd.
Zaterdagmiddag 30 augustus werd er vanaf de strandwachtpost Bankdijk een omgeslagen catamaran waargenomen ten noorden van strand Arendsduin. Een reddingboot is ter plaatste gaan kijken. Kort na aankomst arriveerde er een tweede reddingboot van de Monsterse reddingsbrigade. Beide reddingboten hebben de catamaran weer overeind geholpen. Vervolgens heeft de catamaran zijn zeiltocht kunnen vervolgen.
Zondagmiddag even na vijf uur kreeg de strandwacht een melding binnen van een suikerpatiënt met een te lage suikerspiegel ter hoogte van strand Vluchtenburg. De strandwacht is direct ter plaatse gegaan. Gelijktijdig is een ambulance gealarmeerd. Bij aankomst van de strandwacht heeft de suikerpatiënt limonade gekregen. Vervolgens verbeterde de situatie van de suikerpatiënt snel. Bij aankomst van het ambulancepersoneel is de suikerspiegel van de patiënt gemeten. Deze was na enige tijd op orde.


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #156 Gepost op: 7 september 2008, 17:07:38
Citaat
Als alles meezit, dan komt de boot, die zo'n 85.000 euro kost, in het najaar naar de post in Domburg.

???? hoe kom je aan deze info??? dit bedrag is een beetje overdreven denk ik zo


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #157 Gepost op: 7 september 2008, 18:15:25

???? hoe kom je aan deze info??? dit bedrag is een beetje overdreven denk ik zo

Lezen.... dat is moeilijk de bronvermelding staat er boven  :-X

Of deze info klopt dat is punt 2 ;)


Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #158 Gepost op: 7 september 2008, 18:23:20
ja dat bedoel ik denk dat het wat minder mag zijn. wij zijn namelijk zelf bezich geweest om een RIII aan te schaffen met alles erop en eraan en die was een stuk minder duur.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #159 Gepost op: 7 september 2008, 18:56:45
Ik geef Don gelijk.......Maar ja hij is van dezelfde reddingsbrigade als ik. In maart van dit jaar hebben we een offerte voor een R3 opgevraagd. Je kon zelf je pakket samenstellen (keuze trailer, keuze bbmotor). In totaal kwam de offerte (met de duurste trailer en bbmotor) op bijna 31000 euro.

Het zou kunnen dat Palmpie het heeft over het totale bedrag dat de Stichting aan Reddingsbrigade Nederland heeft geschonken. Het is nl. zo dat nu 40000 euro wordt gebruikt (dus de R3, op trailer, inclusief vesten en pakken) en dat de rest wordt gebruikt om te zorgen dat de boot 10 jaar lang vrij onderhoud heeft, verzekerd is etc.