"Twee duikploegen Haaglanden uniek in Nederland"
Ja, ze weten het mooi te brengen.
Het opheffen van het duikteam van Zoetermeer-Oosterheem zou ik bijna een blunder noemen.
Zij reden namelijk als 1e WO op de gemeente Lansingerland (VRR), maar daar moet men nu wachten op een duikteam uit Capelle of Schiedam (!!).
Ook reed Oosterheem als 2e WO op o.a. Benthuizen, Moerkapelle en delen van Gouda (vooral rond de A12). Daar gaat Capelle a/d IJssel als 2e WO rijden.
Ik mag hopen dat men ook in Haaglanden eens over de regiogrenzen gaat kijken, want als je in Stompwijk met je auto te water raakt moet je maar even een kwartier, of twintig minuten, je adem inhouden tot Den Haag of Delft er is.
Leiden zit om de hoek, maar ja dat is een andere regio.
Leiden rijdt met de WO al wel op Wassenaar, ik hoop dus maar dat zij op meer stukken van Haaglanden gaan rijden, ze kunnen zeker een meerwaarde zijn als toevoeging op Delft en Den Haag.
Gouda kan beter op Bleiswijk gaan rijden dan Capelle, over de A12 is dat echt niet zo ver. Maar ook hier ligt de regiogrens in de weg.
De opheffing van de duikteams in Haaglanden kan wél de sleutel zijn naar betere interregionale samenwerking.
Edit: zo uniek is het trouwens niet, want kazerne Willem in Amsterdam heeft al jaren een 'hard' bemande WO, als ik me niet vergis.