Maar dat is wel een beetje lastig aangezien de anti-groep veelal discussieert vanuit emotie en niet altijd reageert op de cijfers die gevraagd worden. Beleid maken zal zo min mogelijk op basis van emotie moeten gebeuren en juist zoveel mogelijk op basis van cijfers. Dan kan je wel heel idealistisch zeggen dat er dan maar meer geld beschikbaar moet zijn maar dat is natuurlijk niet reëel. Er is een bepaald budget en daar moet het mee gedaan worden. Die rampenstaf die hier aangehaald wordt kost idd een hoop geld echter als zij ingezet worden gaat het veelal om incidenten met een veel grotere impact.
Hier heb je deels gelijk in. Maar net zoals Pompbediende ookal aangeeft.We kunnen wel constant deel voor deel bij de repressieve dienst weghalen, maar daar is echt niet zoveel te halen.
Als we als nederland zijnde nu op de sahara zouden zitten zou ik inderdaad zeggen, "wat moeten we met zoveel duikteams, kan het niet wat minder". Maar we leven nota bene in een waterrijk land. We leven van het water, we leven met het water en we leven op het water.
De groep die nu als "anti" bestempeld worden, reageren deels op emotie maar deels ook op keiharde feiten. Wij staan voor aan als het mis is gegaan. En ik denk ook dat jij het niet te verkopen vindt om bij een auto te water te moeten zeggen. Het slachtoffer ligt onder water, jammer maar helaas, maar we gaan wachten op duikers die het stoffelijk overschot gaan bergen. Want die kant gaan we nu gewoon op. Dat is gewoon niet te verkopen.
En dan ben ik het weer met Pompbediende eens, als er dan toch moet worden bezuinigt ga dat eens bij de echte top weghalen.