Uiteraard weet ik dat terneuzen over meerdere posten beschikt. Maar ik zat even te brainstormen en ik denk dat de problematiek m.b.t. het overdag beschikbaar hebben van vrijwilligers in de kleine kernen net zo rampzalig is als in onze regio. En dan hebben we het over de normale brandweertaken. Vandaar dat ik er maar vanuit ga dat ook de duikers in Terneuzen zullen komen.
Aangezien niet iedereen geschikt is als duiker, en je toch minimaal 4 duikers, een chauffeur en een duikploegleider nodig heb leg je een grote belasting op je post. Ook in onze regio is dat voor de zelfs grote vrijwillige korpsen een probleem. Jaren lang willen ze alles zelf proberen te doen tot dat er een melding komt en dan vragen ze bijstand omdat ze geen voldoende bezetting hebben. Laat staan in de zomerperiode.... Daar scoor je geen punten mee (althans niet bij ons) en er werden dan ook een paar pittige vragen gesteld aan het betreffende korps.
Als je zo'n duikteam dan, ik noem maar iets, in sas van gent zet moet je dat ook 24-uur per dag, 7 dagen per week en 52 weken per jaar kunnen waarborgen want daar heeft de burger recht op. En dan niet in de zomervakantie zeggen sorrie we komen niet want onze duikers zijn met vakantie. Maar dat is mijn visie daar op.......
Zodoende ligt het mij voor de hand dat Terneuzen de voorkeur krijgt. Alleen mijn vraag rees dus op: hoe gaan ze dat allemaal goed beoefenen. Zoals tunnelbrandbestrijding, normale brandbestrijding/hulpverlening, OGS, duiken en wat doen jullie nog meer......
Dat wordt wat veel op den duur of niet. Ik meen me een discussie te kunnen herinneren waarin dit al werd aangegeven....?