Omdat Reddingsbrigades ook personeelstekorten hebben, komt regelmatig voor, steeds vaker overigens.
En bij een catamaran op zijn kop op zee of binnenwater, bij het eerste KNRM en bij het tweede kunnen idd opp redders brw bij.
Heeft niets met heilige huisjes te maken, maar gewoon met het niet kunnen leveren.
Daarbij vaak scholieren en studenten bij de Reddingbrigades welke niet van school kunnen komen, dus dan kom je wss vanzelf bij de brandweer.
Dat van die langere aanrijtijd ben ik met je eens, maar dat wordt steeds vaker een probleem en zal dus ergens een keer een kantelpunt moeten krijgen, men zal weer moeten gaan investeren in veiligheid, maar dat duurt nog even denk ik.
Indien de Reddingsbrigades serieus genomen worden en structureel worden ondersteund zou het wel eens kunnen zijn dat er genoeg vrijwilligers zijn..
In de zomermaanden zal onder de kust een catamaran op zijn kop in eerste instantie worden geholpen door bewakende Reddingsbrigades.
Als ik de pers mag geloven hebben diverse brandweerkorpsen moeite om genoeg vrijwilligers of beter gezegd parttime brandweermensen in te zetten. Indien deze dan bezig zijn om bij een catamaran te komen in waadpakken vind ik dat niet efficiënt investeer in een organisatie die de kennis en kunde heeft.
Door de houding van de overheid, lokale bestuurders, sommige veiligheidregio's en brandweermanagers worden volwassen vrijwilligers bij de reddingsbrigades gedemotiveerd en stoppen zij.
Denk eens out of the box en zoek als brandweer samenwerking met de Reddingsbrigade.
Dit zal niet overal gaan, maar er zijn brigades genoeg die na een investering de taak als oppervlakte water redding kunnen verzorgen. Wat in de toekomst een bezuiniging zal opleveren