Opheffing brandweerduikteams

Auteur Topic: Opheffing brandweerduikteams  (gelezen 244754 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #280 Gepost op: 12 maart 2012, 17:50:09
Vind ik een goed plan, maar die 10 euro die het recreatieschap bij jou rekent voor parkeren (verkapte entree?) is volgens mij echt een uitzondering.

Oke, ik overdrijf, maar €5,= parkeergeld is er zeker wel. En moet je niet zien hoe dat eruit ziet.
Er is/zijn mogelijkheden genoeg denk ik. Het glas is halfvol toch!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #281 Gepost op: 12 maart 2012, 18:21:46
Oke, ik overdrijf, maar €5,= parkeergeld is er zeker wel. En moet je niet zien hoe dat eruit ziet.
Er is/zijn mogelijkheden genoeg denk ik. Het glas is halfvol toch!

Zo nu en dan lijkt het net of dat we van parkeerbeheer zijn, wij hebben letterlijk wel eens een rij voor de deur gehad i.v.m. dubbelparkeren. En dan zit je dat toch maar weer op te lossen voor die mensen, wat dat betreft zou het zelfs logisch zijn als dat geld t.b.v. de reddingsbrigade wordt gebruikt.  

(Overigens had het bordje "Toilet: €15,-" een averechts effect... Toen kwam men serieus klagen dat het zoveel kost, terwijl er om de hoek een openbare gelegenheid is, wat onder het bordje stond maar nooit iemand zag...)

Kortom, we zijn ook meteen nuttig voor een stukje dienstverlening naar toeristen en bezoekers toe. Dus in dat opzicht zouden we best wat meer mogen krijgen voor de aanwezigheid daar...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #282 Gepost op: 12 maart 2012, 20:07:43
weggelopen kind 50,00 euro? (inclusief ijsje en wat te drinken) ...


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #283 Gepost op: 13 maart 2012, 13:00:51
Oke, ik overdrijf, maar €5,= parkeergeld is er zeker wel. En moet je niet zien hoe dat eruit ziet.
Er is/zijn mogelijkheden genoeg denk ik. Het glas is halfvol toch!

Ik bedoelde niet de hoogte van het bedrag, maar dat er maar heel weinig recreatieplassen zijn waar je moet betalen (entree of parkeergeld, maakt niet uit). Bijna in heel Nederland zijn stranden en plassen gewoon openbaar, zonder hek, zonder parkeergeld, zonder entree. En al die gebieden zijn van een gemeente of soms zelfs particulier. Voor jouw plan moeten dus al die eigenaren (ruim 400 NL gemeenten) instemmen dat ze entree gaan heffen tbv de Reddingsbrigade....

En dan moet je een hek plaatsen, slagbomen, betaalautomaten, je moet het gaan controleren etc. Vind dat een nogal omslachtige methode om de financiering van de Reddingsbrigades te regelen. Het doel was: geld voor de Reddingsbrigades om in heel NL een dekkende hulpdienst te kunnen zijn.

Dat kan slimmer !?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #284 Gepost op: 13 mei 2012, 14:42:20
Na aanleiding van de trieste gebeurtenissen van vandaag : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=63330.0

Moeten we dan niet gaan concluderen dat het nu al zichtbaar gaat worden dat het missen van duikteams gewoon mensenlevens gaat kosten, en dus nu ookal mensenlevens heeft gekost?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #285 Gepost op: 13 mei 2012, 14:47:17
Welk duikteam is in dit geval opgeheven, dat anders ook had kunnen assisteren?


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #286 Gepost op: 13 mei 2012, 14:48:01
Maasbommel en Oss  ;)
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


sylvester1986

  • Gast
Reactie #287 Gepost op: 13 mei 2012, 14:54:50
Dat scheelt dan wel qua afstand en dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat de bezuinigingen mensenlevens kost.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #288 Gepost op: 13 mei 2012, 15:58:35
Of had een duikteam in dit geval ook niks kunnen toevoegen?
Die conclusie kan natuurlijk ook getrokken worden. Ik citeer een zin : "denk dat bij deze casus alleen hele snelle duikers het verschil konden maken".
Een ander citaat: "En laten we wel wezen, ook nu had dat team niets meer kunnen uitrichten."

Hele snelle duikers... Hoe moet ik dat zien? Als er een duiker al paraat staat aan de kant voor het geval dat??
En dan nog is de kans klein dat mensen het overleven als ze al het ziekenhuis halen mocht er een duikploeg in de buurt zijn geweest.
Laten we de realiteit niet uit het oog verliezen. Er is vast nagedacht over het wegbezuinigen, en als het verschil echt gemaakt wordt met duikteams, dan hadden ze nog bestaan.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #289 Gepost op: 13 mei 2012, 16:05:03
Dat scheelt dan wel qua afstand en dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat de bezuinigingen mensenlevens kost.

Dat weet ik niet. Deze auto was compleet onder water verdwenen. Een mens heeft na vijf minuten (tijd van mogelijk uitruk + aankomst duikers Maasbommel) al een tijd geen zuurstof gehad. Vervolgens moet het voertuig nog gelokaliseerd worden. Een hersenbeschadiging bij de slachtoffers is dan al opgelopen. Daarnaast daalt de temperatuur in het lichaam door het water waardoor onderkoeling kan optreden.

Ook weet je niet als de twee slachtoffers bekneld in het voertuig zaten. Was dit wel het geval, dan was de kans op overleven voor de aankomst van de duikers klein.