Als ik het goed begrijp ben jij bij alle management- en gemeenteraadsvergaderingen van heel Nederland geweest waar gedebatteerd is over de opheffing van duikteams? Je weet in ieder geval vrij stellig te beweren dat er over e.e.a. niet nagedacht is. Er bestaat ook nog iets simpels al een euro die je maar één keer uit kunt geven Daarnaast ligt het (zie mijn eerdere posts) lang niet altijd alleen aan het geld.
Daarnaast vindt ik dat je de oppervlaktereddingsteams tekort doet door deze te bestempelen als lapmiddel.
Kortom: ik vind jouw reactie nogal kort door de bocht.
Als je als regio besluit zo ongeveer alle duikteams weg te doen, heb je dan goed nagedacht? Ga je me dat nu vertellen?
Ik zeg ook duidelijk investeer in een aantal duikteams, zorg dat zij goed opgeleidt zijn en blijven, zorg dat er voldoende geld voor die teams is. Bij ons in de regio hebben ze dat gelukkig wel gedaan. De duikteams die blijven daar wordt in geinvesteert, en ervoor gezorgt dat zij optimaal hun werk doen. opleidingen worden goed verzorgt, en financieel is alles ook goed geregeld.
Maar om zomaar duikteams weg te bezuinigen, om vervolgens te gaan melden als er dan een duikteam nodig is, dan huren we die wel in bij een andere regio, dan ben je verkeerd bezig. Dan moet jeje vooraf gaan bedenken hoe jeje waterhulpverlening geregeld wilt hebben.
Enja, dan vindt ik zaken zoals oppervlaktereddding een lapmiddel. Want niet overal is zo,n team, er zijn ook plaatsen waarbij de bemanning van de eerste TS de oppervlakteredding verrichten. En dus ook hun beperkingen hebben.