Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS

Auteur Topic: Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS  (gelezen 24479 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2008, 17:25:46
heren, om het gegis en een aantal onduidelijkheden, aantijgingen een aannames uit de lucht te halen, en met het risico op het vervolg van een lange inhoudelijke discussie heb ik toch besloten te proberen heel kort de zakelijke kant van de problematiek aan te geven.

De wettelijke wijziging op het gebruik van OGS zijn weliswaar ingediend, maar nog niet doorgevoerd. Dit gebeurt hoogstwaarschijnlijk in september (het wetsvoorstel is overigens wel al ingediend). Dit betekend dus nog steeds dat formeel via een reeds gelieerde toestemming verkregen moet worden voor het gebruik van OGS. In de regio Kennemerland heeft de meldkamer/Hulpverleningsdienst Kennemerland (en diens verantwoordelijke) afgelopen jaar ondanks de brief van de minister aangegeven dat er in hun ogen wettelijke onduidelijkheden zijn en zij niet meewerken. Dat er toch meldingen A1 komen heeft met de technische voorzieningen van de meldkamer te maken, maar moet door de betreffende brigades als A2 geinterpreteerd worden.

Tot dat de wet formeel geregeld is blijft de situatie dus zo, zoals deze al jaren geregeld was. In de dagelijkse uitvoering en werkzaamheden pleiten een aantal leden voor een totaal verbod tot gebruik totdat een en ander formeel wettelijk geregeld is, een aantal andere leden vindt dat bij levensbedreigende situaties (melding hoeft niet altijd via de meldkamer te zijn, maar kan ook melding van strandbezoeker, strandtent o.i.d. zijn) de chauffeur OGS mag gebruiken vanuit het gedoogbeleid dat al jaren bestaat en interpretatie van de wet: We rijden immers ten dienste van (de meldkamer alarmeert ons etc etc.) Het bestuur van de ZRB heeft vorig jaar het advies gegeven om tot nader orde geen OGS te gebruiken. Voor een aantal leden is dit advies niet dwingend genoeg en zij zouden dit advies graag in een verbod omgezet zien. De impasse tussen advies en verbod heeft er toe geleid dat de ploegleiders van 1 post eind 2007 helaas hun functie hebben neergelegd. Een zeer vervelende situatie die naast een inhoudelijke discussie ook voor andere spanningen binnen de vereniging zorgt.

Via o.a. de burgemeester van Zandvoort en andere gesprekspartners probeert de ZRB op dit moment nogmaals tot een goede oplossing te komen die tot de wetswijzigingen in september 2008 voor een overbrugging kan zorgen.
Ondanks de tegenstrijdigheid over de uitvoering op dit moment zijn overigens alle leden het over eens dat het gebruik van OGS bij een aantal werkzaamheden noodzakelijk is en hopen wij ook op een spoedige formele wettelijke afkadering.

Ik hoop dat met bovenstaande verder onnodig gegis uitblijft en we op dit forum weer opbouwend, uitkijkend naar het nieuwe seizoen verder kunnen discussieren. Ik zal me dan ook, net als tot nu toe, verder niet inhoudelijk in deze discussie meer mengen.

Voor aanvullende vragen etc. kun je direct met mij contact opnemen.
ernst.brokmeier@zrb.info
[img]/img]

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2008, 17:34:00
Henk het is duidelijk dat je het geweldig vindt wanneer interne problemen, vrijwilligers te kakken zetten, mensen een fout maken, etc hier liefst met naam en toenaam worden vermeld.

Ten eerste is het geen schande om een fout te maken, als je een beetje je best doet kan je er zelf, maar ook anderen, veel van leren.
Ten tweede is het in de huidige maatschappij met de communicatie mogelijkheden van tegenwoordig beter om maar gewoon open en eerlijk te zijn. alles komt toch wel boven water want er is altijd wel iemand boos die het dan, al dan wel of niet anoniem, op internet dumpt.

Natuurlijk zou het leuker zijn als de 'vuile was' binnen gehouden zou kunnen worden, maar je kunt beter de realiteit niet uit het oog verliezen.

Ik heb veel met Henk gewerkt en menig fout gemaakt, juist Henk greep dat altijd aan als leermoment zonder het te veroordelen.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #32 Gepost op: 15 januari 2008, 17:40:27
heren, om het gegis en *knik*

Zo kan het dus ook!  O0

Dank voor je uitleg/reaktie en suc6.
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 15 januari 2008, 18:07:54
Dank je Xander, zo is 't! Dank Erny, duidelijk...

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 17 januari 2008, 11:33:42
Erny, lof voor je uitleg. Meer vroeg ik niet. Henk, grote klasse hoe je de zaken verwoord en mijn intenties op de juiste waarde schat. Minder waardering voor andere reacties, altijd uitgaand van een negatieve bedoeling en predikend voor eigen kerk. Bah, ik ben blij dat erny en Henk het wel goed heeft opgepakt. Trouwens Rescue wat is jouw mening over prive zaken van een brigade op dit forum want ik vind je nog niet erg duidelijk?  :P

Mijn mening is dat interne kwesties over personen, intern moeten blijven.  Zoals Enry al duidelijk maakt is het niet alleen een intern kwestie over beleid en procedures, waar het bestuur een besluit in heeft genomen met een mandaat van de ledenvergadering.. Maar gaat het ook over personen, die het niet eens met een bestuursbesluit en bestuursleden die onder vuurliggen, die allemaal ook vrijwillig hun stinkende best doen.  Daar in vind ik dat alle personen, maar ook de personen die hun nek uitsteken met respect en correct benaderd moeten worden, en niet openbaar op een forum door anonieme personen worden zwart gemaakt.
En de namen van de betreffende personen kan iedereen zo vinden..    Een bestuur probeert de belangen van de vereniging zo goed mogelijk te dienen en dat is geen eenvoudige taak..

Ik ben dus weldegelijk duidelijk, persoonlijke zaken, interne verengingszaken, horen niet hier uitgekouwd te worden. want het beschadigd personen..

Gaat het over de huidige geldige spelregels, en procedures en implementatie problemathiek, dus alles wat met het voeren of tot standkomen  beleid te maken heeft, zou ik in de breedte graag hier zien.. Als je dan over het beleid of implementatie problemathiek van bepaalde regeltjes voorbeeldjes gebruikt waarin Zandvoort verschilt van Bergen of van Dort is dat ook geen probleem.
Uitkouwen die hap..

Sommige incidenten kan je heel goed uitkouwen en beschouwen. prima.. maar anoniem iiemand beschadigen via een forum roepen kan erg makkelijk.. En dat onder het mom van vrijheid van nieuwsgaring, of het mom van publieke veiligheid, of welke smoes dan ook, mensen beschadigen vind ik vreemd..  Stel dan via een effectievere methode het beleid aan de kaak en laat zien via welke waarnemingen je denkt dat de uitvoering van beleid niet goed is..

Tja, dan moet je gaan nadenken over een zorgvuldige formuliering.  Ik vind het erg makkelijk dat iemand onder een anonieme naam zomaar een stellende volzin spuit, zonder bronnen, zonder citaten.
Het is ook zo, dat sommige mensen inmiddels hier bekend, nog een tweede profiel hebben, met een alterego, die graag hier dingen spuien die dat onder hun eigen naam of bekende profiel niet doen..  En dat laatste vind ik zeer verwerpelijk..

Ik wens Erny en consorten veel wijsheid toe..

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 17 januari 2008, 13:11:56
We gaan er dus nog even op door, so be it.

Als je lid bent van een reddingsbrigade bekleedt je een publieke functie. Niemand heeft er moeite mee als de krant vol lof schrijft over de vele met succes afgesloten akties -en ja graag namen erbij- of stukjes op de regionale of nationale TV waarbij uitgebreid wordt ingegaan op het goede, onmisbare werk van de reddingbrigades en alle vrijwilligers die er deel van uit maken.

Maar wie A zegt moet ook B zeggen. Gaat er iets wat minder moet je ook niet bang zijn voor die schijnwerpers. Ik ben voor openheid en transperantie. Op een ander reddingsforum zag ik zelfs dat het daar niet is toegestaan anoniem te posten. "Adema" heet daar gewoon "Peter Adema".

Aan de andere kant zijn er mensen die alleen bepaalde zaken naar voren kunnen brengen zonder sancties (klokkeluiders) door dat anoniem te doen en ik ben blij dat dit forum deze mogelijkheid biedt.

Wie hier zo tegen het beschadigen van personen bent, kan misschien ook een tandje minder met je "Zoals gebruikelijk gaat sla je de plank helemaal mis..." en "je denkt veel maar weet eigenlijk niets".

In dat verband wil ik er maar even fijntjes op wijzen dat de zaak precies zo zit als ik al vermoedde (met dank aan Erney), met alle punten en komma's op de juiste plaats zei hij -zoals altijd- bescheiden blijvend.  ;D

Ik denk dat de zaak met een sisser afloopt en de implantatie van het blauw op legale wijze nu snel zijn beslag zal krijgen en alles weer zijn normale gang gaat nemen. (Ook dit zal ik niet mis hebben  8)).

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 17 januari 2008, 15:55:17
We gaan er dus nog even op door, so be it.

Je hoeft niet reageren hoor..  Er werd mij gevraagd naar mijn mening en die heb gegeven., maar als jij er nog een keer over heen wilt plassen leef je helemaal uit.

Gast

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 17 januari 2008, 16:00:34
Zelf óók nog even nadruppelen terwijl je eigen wijze woorden aan het begin van je zin ook op jou van toepassing hadden kunnen zijn.

Als de persoonlijke verschillen dusdanig groot zijn dat het nodig is dit middels een forum "uitgevochten" moet worden, probeer dan eens de PM functie of, gekker nog, bel elkaar eens op en communiceer eens als volwassenen. En als dat dan zelfs niet kan, accepteer dan eens dat verschillende meningen naast elkaar mogen bestaan. Je hebt altijd gelijk in je eigen belevingswereld, en dat geldt ook voor de ander waar je het niet mee eens bent.

Nee, ik ben geen mede-speler in de materie maar wel mede-lezer op het forum en dit soort futiliteiten op persoonlijk niveau horen hier geen plaats, aanhoudelijk, te hebben.
Sterker nog, in je eigen woorden:

Ik ben dus weldegelijk duidelijk, persoonlijke zaken, interne verengingszaken, horen niet hier uitgekouwd te worden. want het beschadigd personen..

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2008, 18:30:12
Chevy Van (of is het Caprice ??? :P),

Hulde voor deze reactie. Je bent niet de enige die zich hieraan stoort >:(
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 17 januari 2008, 21:57:11
Voorstel: Ik verdedig mij niet meer tegen persoonlijke aanvallen en laat me niet meer uitdagen door het geringschattend uitlaten over ons materiaal, zelf niet als het daar helemaal niet over gaat en alleen bedoeld is om te kwetsen.

Maar graag een beetje medewerking van de mods, dat als weer getwijfeld wordt aan mijn verstandelijke vermogens ofzo  druk ik voortaan op het knopje "meld dit bericht aan de modurators". Niet dat ik niet in staat ben mij te verdedigen, maar het wordt zo eentonig en irritant.

Is dit een acceptabel voorstel?

Henk