Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS

Auteur Topic: Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS  (gelezen 24592 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #60 Gepost op: 25 januari 2008, 20:11:03
De reden waarom de meldkamer toestemming moet geven is, dat zij in de alarmering moeten checken of het wel echt levensbedreigend is. en spoed eisend is..., De uitvoerende organisaties (in dit geval de Reddingsbrigade) zijn zelfs aansprakelijk voor hun gedrag, en het volgen van de regelgeving.. De MKA is nooit aansprakelijk voor het rijgedrag van chauffeurs en richtlijnen..  De RB moet hun zaakjes goed regelen, dat kan de MKA als voorwaarde stellen voor alarmering en ze kunnen dat toetsen..
De spagaat is dus volkomen onnodig en onzinnig..,  

Is de MKA in kennerland een onderdeel van connexxion ??



Wat een onzin weer Rescue! Als je weet dat je die toestemming NOOIT zult krijgen ga je ook niet investeren in de voorwaarden, dat heet geld weggooien. Over het algemeen is er een TEKORT aan geld bij welke instelling dan ook.

M.a.w. Je gaat in overleg en bepaald SAMEN wat er nodig is, dan ga je aan het werk en laat zien wat je bereikt hebt.

Maar, tussen alle verhalen door klinkt 1 ding terug, dat is dat de regelgeving onduidelijk is. Dat zal eerst moeten veranderen
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #61 Gepost op: 25 januari 2008, 21:22:42
Wat een onzin weer Rescue! Als je weet dat je die toestemming NOOIT zult krijgen ga je ook niet investeren in de voorwaarden, dat heet geld weggooien. Over het algemeen is er een TEKORT aan geld bij welke instelling dan ook.

M.a.w. Je gaat in overleg en bepaald SAMEN wat er nodig is, dan ga je aan het werk en laat zien wat je bereikt hebt.

Maar, tussen alle verhalen door klinkt 1 ding terug, dat is dat de regelgeving onduidelijk is. Dat zal eerst moeten veranderen

Wat is er dan precies onzin....
De reddingsbrigades hebben al geinvesteerd. De cashflow problemathiek is er niet..  En het gewoon behoorlijk bestuur om je zaakjes op orde te hebbenEn zo'n grote investering is dat niet.. 4uurtjes werk, en overleg met je de verzekeraar.... en je vrijwilligers opvoeden..

De regelgeving is niet onduidelijk, echter  het kan duidelijker, en bedrijfsaansprakelijkheid is zowie zo een lastige items..


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #62 Gepost op: 26 januari 2008, 00:24:14
Wat is er dan precies onzin....
De reddingsbrigades hebben al geinvesteerd. De cashflow problemathiek is er niet..  En het gewoon behoorlijk bestuur om je zaakjes op orde te hebbenEn zo'n grote investering is dat niet.. 4uurtjes werk, en overleg met je de verzekeraar.... en je vrijwilligers opvoeden..

De regelgeving is niet onduidelijk, echter  het kan duidelijker, en bedrijfsaansprakelijkheid is zowie zo een lastige items..

Blijkbaar is de regelgeving WEL onduidelijk (je zegt zelf: " hij kan duidelijker")

'De reddingsbrigades hebben al geinvesteerd'
Ow, dus alle rijopleidingen zijn gedaan, verzekeringen zijn rond, de hele implementatie volgens 'rescue' is rond....

MAW. regelgeving is duidelijk, investeringen zijn gedaan. dus Alles is klaar, er is geen probleem, draadje kan dicht en de opgestapte teamleiders zijn zeikerds die je beter kwijt dan rijk bent?!

Sorry, maar ik krijg steeds vaker een naar gevoel van je 'stijve houding'
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #63 Gepost op: 26 januari 2008, 19:08:21
Je kan er uit lezen wat je wilt..

Ik vermoed dat zandvoort een aantal zaakjes allang op orde heeft, alleen ik kan niet om een hoekje kijken, laat staan in de bestuurskamers van REDNED of RB Zandvoort..

Als je een goede verzekeraar hebt, is een extra briefje en verklaring zo geregeld... De auto is toch reeds verzekerd. Wil de verzekeraar in eens niet.. moet je een en ander gaan uitleggen..  Het schade risico is niet veel hoger, als bij een gewone aanrijding, mits je een strak reglement voor chauffeurs hebt..

RedNed heeft al compleet een reglement voor chauffeurs.. En anders is dat een uurtje of twee werk, met slim kopieer en plakwerk...
Chauffeurs aanwijzen is ongeveer een uurtje werk..

Ik schat in met de slimme mensen die nu in REDNED en RB Zandvoort zit, dat ze dit eenvoudig kunnen regelen, en als ze hulp willen, mogen ze mij bellen.. geen enkel probleem..

De wereld is na het akkoord van REDNED met BIZA een stukje eenvoudiger geworden..  En als je tussentijds op basis van de bestaande regelmenten wilt werken is dat echt niet zo moeilijk. Het ligt niet in 1 documentje klaar.. Dus je moet een en andere bij elkaar zoeken.. Maar de mensen die hier mee bezig zijn weten echt wel waar abraham de mosterd haalt..


Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #64 Gepost op: 26 januari 2008, 19:42:31
Ik vermoed....
Dat is jouw probleem, aannames...  Hou het eens bij concrete zaken, feiten!
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #65 Gepost op: 27 januari 2008, 00:46:50
Beste mensen,

ik heb al die tijd niks van mij laten horen, maar ik volg de discussie's wel.
Toch voel ik mij nu "gedwongen" te reageren.

De meeste van jullie weten dat ik bestuurslid ben bij de Zandvoortse Reddingsbrigade en dat in stukken van de ZRB veel mijn initialen (LC) worden gebruikt. Ook ik gebruik deze veel in emails en mailingen.

Nu ben ik de afgelopen weken veel aangesproken omdat mensen dachten dat ik op het forum reageerde onder de naam LC. Ik wil deze illusie uit de wereld helpen.

Ik reageer nu omdat ik duidelijk wil maken dat ik totaal niks met de uitspraken en denkbeelden van Dhr/Mevr. LC te maken op dit forum.

Groet Lars Carree


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #66 Gepost op: 27 januari 2008, 14:28:57
Wil de echte LC opstaan ?...   Lars keep up the good work...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #67 Gepost op: 27 januari 2008, 15:38:45
Niets om je voor te schamen die berichten van LC, niets mis mee... Waar distantieer je je van dan? Dat de chauffeurs hun eigen verantwoordelijkheid hebben? Dat je alleen in levensbedreigende situaties OGS gebruikt mag worden? Dat het blauw er even af moet als je zegt dat het toch niet gebruikt mag worden?

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #68 Gepost op: 27 januari 2008, 15:45:56
Niets om je voor te schamen die berichten van LC, niets mis mee... Waar distantieer je je van dan? Dat de chauffeurs hun eigen verantwoordelijkheid hebben? Dat je alleen in levensbedreigende situaties OGS gebruikt mag worden? Dat het blauw er even af moet als je zegt dat het toch niet gebruikt mag worden?

Henk

Er posten hier blijkbaar anonieme leden (/ een anoniem lid?) van ZRB en/of lid/leden van buurt brigades(?).

Om de discussie helder te houden en niet (intern) de verkeerde naam aan een nietszeggend alias hier te koppelen lijkt het goed dat je duidelijk maakt of je wel of niet achter een bepaalde nickname steekt.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #69 Gepost op: 28 januari 2008, 11:08:54
Als iemand die alleen zijdelings met de reddingsbrigade te maken heeft (ambulance) lees ik met stijgende verbazing deze discussie. Ben zelf echt niet roomser dan de paus, maar zoals hier men af en toe met elkaar omgaat slaat helemaal nergens op.

Overigens valt het mij vaker op dat op het forum discussies worden gevoerd die vaak op de man (vrouw) worden gespeeld, incl. moddergooien, korte lontjes, noem het maar op... TRIEST...  >:(

Back on topic;

Wat betreft het hele gebeuren in Zandvoort, daar kan ik géén mening over geven. Ik ben immers totaal niet thuis in de materie.
Als burger en ambulancehulpverlener wil ik wel zeggen dat ik het noodzakelijk vind dat de reddingsbrigades met OGS op het strand kunnen rijden, mits voldoende opgeleid. Juist door de drukte op het strand, de vele kinderen, etc. is het goed wanneer de voertuigen middels de optische- en geluidssignalen het publiek duidelijk maakt plaats te maken.

Elke seconde telt, ook daar!


Dat dit nog niet (in ieder geval in Zandvoort e.o.) gebeurt vind ik een kwalijke zaak.

Het is natuurlijk weer typisch Nederlands dat er eerst héél lang door iedereen en alles gediscussieerd moet worden voordat er "een wet" wordt aangenomen. Is die wet er eenmaal, dan is het voor iedereen weer onduidelijk, moet er weer aangesleuteld worden of het één en ander besproken worden...

tot zover "de bescheiden mening"  ;D van een buitenstaander...
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur