Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS

Auteur Topic: Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS  (gelezen 24182 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #70 Gepost op: 28 januari 2008, 11:32:09
Daisy,

toevallig dat jij net online bent op het moment dat PamelaAnderson iets post, en het verwijdert wordt.. En dat je ook nog eens weet wie het gedaan heeft, terwijl het niet op het forum staat..  Maar ach, de wijsheden van Simon-Pierre Laplace helpen me om geen vooroordelen te vormen, want over die uitkomst is geen zekerheid..

 ;) ;D :P
Verzet houdt je scherp!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #71 Gepost op: 28 januari 2008, 11:47:24
Daisy,

toevallig dat jij net online bent op het moment dat PamelaAnderson iets post, en het verwijdert wordt.. En dat je ook nog eens weet wie het gedaan heeft, terwijl het niet op het forum staat..  Maar ach, de wijsheden van Simon-Pierre Laplace helpen me om geen vooroordelen te vormen, want over die uitkomst is geen zekerheid..

 ;) ;D :P

Integendeel, hij stelt juist dat het mogelijk moet zijn door determineren van de keten der gebeurtenissen de toekomst te voorspellen! Iets waar ik mij ook graag mee bezig houd, zie mijn eerdere (vooral eerste twee in dit topic) postings! ;D

En ik stelde al eerder dat dit probleem voor aanvang van het nieuwe seizoen de wereld uit zal zijn, mede dankzij de aktie van de teamleiders en dit forum. Het bestuur zal binnenkort de publiciteit zoeken (anders doen de opgestapte teamleiders dat wel) en dan is de zaak snel geklaard, want niemand kan willen dat deze zaak zich langer verder sleept.

Henk


AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #72 Gepost op: 28 januari 2008, 11:50:30
Daisy,

Iedereen in Zandvoort weet waarschijnlijk wel mijn mening, net als de jouwe.. (als lid van bloemendaal zie ik je toch "afentoe" op de post)
En het verzanden van de discussie is mij niet erg hinderlijk omdat volgens mij alles wel is gezegd! En het nu afwachten is..

Voor de rest, ik ga zo een bakkie koffie zetten, mocht je vrij zijn.. ;)

Antiheld.

PS, mijn initialen zijn SC, en nee ik heb niet per ongeluk ook nog een andere account aangemaakt en daarbij een verkeerde toets ingedrukt..

@HENK, en de waarschijnlijkheidsrekening is een bereking waarbij ook de rol van het toeval mee gewogen wordt, echter met gevolg dat er géén zekerheid is over allerlei uitkomsten... Neemt niet weg dat er wél uitkomsten zijn..
Verzet houdt je scherp!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #73 Gepost op: 28 januari 2008, 12:30:36
Strongbow,

Gelukkig is dit forum geen afspiegeling van de gang van zaken binnen de verschillende reddingsbrigades en onderling.
Echter is het zo dat andere hulpverleners zo proffesioneel zijn om dit soort problemen binnen kamers te houden en zo tot een oplossing te komen.

Wat ik totaal niet snap is het probleem zelf. Ik lees dat de meldkamer een bericht voor de ambu doorzet naar de reddingsbrigade toe zodat er A1 gegeven wordt, dit zou tijdwinst geven. Vervolgens leggen zij het probleem dan bij de reddingsbrigade want die doet er vervolgens langer over omdat ze geen toestemming geven. Zowel het ministerie, alsmede andere meldkamers geven aan dat reddingsbrigades met OGS moeten kunnen rijden. 1 of 2 personen in deze regio geven geen toestemming. Raar mangement ???


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #74 Gepost op: 28 januari 2008, 13:20:05

Als burger en ambulancehulpverlener wil ik wel zeggen dat ik het noodzakelijk vind dat de reddingsbrigades met OGS op het strand kunnen rijden, mits voldoende opgeleid. Juist door de drukte op het strand, de vele kinderen, etc. is het goed wanneer de voertuigen middels de optische- en geluidssignalen het publiek duidelijk maakt plaats te maken.


Waarbij ik -niet voor het eerst- wil opmerken dat het niet gaat om de snelheid maar
om het verkrijgen van ruim baan en gezien worden. Als daar wat meer de nadruk
op wordt gelegd is de RAC misschien wat eerder geneigd om medewerking te verlenen?

Vraag: Kan een gematigde snelheid met OGS er niet toe leiden dat het strandpubliek
meer tijd heeft om te reageren?


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #75 Gepost op: 28 januari 2008, 13:56:49
Waarbij ik -niet voor het eerst- wil opmerken dat het niet gaat om de snelheid maar
om het verkrijgen van ruim baan en gezien worden. Als daar wat meer de nadruk
op wordt gelegd is de RAC misschien wat eerder geneigd om medewerking te verlenen?

Vraag: Kan een gematigde snelheid met OGS er niet toe leiden dat het strandpubliek
meer tijd heeft om te reageren?


Juist, daar gaat het dus om!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #76 Gepost op: 28 januari 2008, 14:15:56
Juist, daar gaat het dus om!

Dat is de reden, waarbij ik van mening ben dat als je blijft rijden op het strand, hoe langzaam ook, je niet vast komt te staan in mul zand


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 28 januari 2008, 14:41:59
Gelukkig zijn zaken die voor jou duidelijk zijn niet altijd waar...  ;)

Kritiek geven is een kunst. Niet altijd wordt er wat met die kritiek gedaan. Als je binnen je organisatie geen kritiek durft te geven of er wordt met jou opmerkingen niets gedaan dan moet je je afvragen hoeveel die punten je waard zijn en of je je nog wel thuis voelt binnen die organisatie en je niet moet opstappen. Nu ben je een beetje een zeurend kind wat van zijn moeder z'n zin niet krijgt...  Ik zou het wel weten als ik als voorzitter van die club was... of als ik jou was...

.

Dat is makkelijk gezegd. Maar als je van je hobby houdt en het bestuur vast in het zadel zit en één blok vormt, vaak geruggesteund door de subsidiegevers en andere notabelen komt kritiek je duur te staan en kon het je deze hobby wel eens gaan kosten.

Ik stond lang geleden in hetzelfde parket en ben nog in de gelegenheid mijn hobby uit te oefenen omdat 25 leden met mij mee gingen de KNBRD-vereniging uit. Met een gecertificeerd KNBRD instructeur en we zo in de gelegenheid waren de hobby in een nieuwe vereniging voort te zetten, maar ik ben bang dat dat in Zandvoort niet zo makkelijk gaat liukken. Ik voel helemaal met Daisy mee en ze kiest de juiste weg, mijn weg (ledenvergaderingen, moties, commissies van "goede" diensten) is veel moeilijker en je moet een heleboel geld hebben.

Henk


AntiHeld

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #78 Gepost op: 28 januari 2008, 15:12:56
Is het niet handiger om een nieuw topic te starten, want de naam van het onderwerp dekt de lading niet meer..
Verzet houdt je scherp!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #79 Gepost op: 29 februari 2008, 15:49:55
Volgens mij zegt de term vrijwilliger genoeg. Als je het niet zint ga je weg en zoek je een ander hobby of ga je naar een andere vereniging, zeker als je teminologie gebruikt..
wat een incompitente lui op zo een positie.

En nog steeds geen bericht van ons bestuur.
Ik neem aan dat je mensen in bestuur gebeld hebt, wat ik kan ze zelfs bereiken..

En we weten allemaal wie er de dupe zijn: wij als vrijwilligers!
Kan je me uitleggen waarom de vrijwilligers de dupe zijn.. en wat waarin jij persoonlijk word getroffen ??