Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS

Auteur Topic: Teamleiders RB Zandvoort weg vanwege OGS  (gelezen 24677 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daisy

  • Gast
Gepost op: 2 januari 2008, 11:52:25
Ik vernam dat de teamleiders van Zandvoort vertrokken zijn omdat het bestuur rijden met OGS niet willen verbieden? Wat is dat nu weer? Teamleiders lopen toch sowieso geen risico? Alleen de chauffeur die OGS aanzet toch? Allemaal weer een hoop drukte om niets denk ik. Wie weet meer? Beste wensen allemaal voor 2008 van Daisy!




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2008, 12:25:47
ALS dat zo is kan ik mij voorstellen dat als je als teamleider niet langer achter een beleid van je bestuur staat dat dat een reden kan zijn dat je je functie neerlegt.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2008, 13:51:15
Ik vernam dat de teamleiders van Zandvoort vertrokken zijn omdat het bestuur rijden met OGS niet willen verbieden? Wat is dat nu weer? Teamleiders lopen toch sowieso geen risico? Alleen de chauffeur die OGS aanzet toch? Allemaal weer een hoop drukte om niets denk ik. Wie weet meer? Beste wensen allemaal voor 2008 van Daisy!

Ik wens iedereen het beste van 2008..

Is dit niet iets interns binnen reddingsbrigade zandvoort ?
Verder is OGS voor Reddingsbrigades inmiddels toch geregeld dus, Misschien moet er nog wat implementatie zaakjes geregeld worden ?, Veel wijsheid daar in Zandvoort..


DE STUURMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2008, 19:50:45
Ja het is waar en NEE het is nog steeds niet geregelt!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2008, 20:49:59
Wat is er dan nu nog precies nog niet geregeld ? en hoeveel zekerheid wil je

Is er iets in de implementatie niet geregeld ?
Wat ontbreekt er dan ? Verzekering voortuig, opleiding chauffeurs ?
Wiens toestemming is er dan nog nodig ?

Ik heb de indruk dat juist in Zandvoort dat al redelijk geregeld is. tenzij je roomser dan de paus wilt zijn...

Ik zal me wel vergissen..  Ik denk eerder dat er sprake is van stemmingmakerij, over een interne implementatiekwestie van nieuwe regelgeving..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2008, 12:50:21
Dat zou niet zo fraai zijn als de commandanten in Zandvoort hun functie neerleggen om stemming te kweken... Ik denk dat Henk zijn uitleg wat logischer is. OGS gaat dit jaar goed geregeld worden vermoed ik, maar zoals de Stuurman schrijft en al eerder door Pamela aan de orde is gesteld is dat in Bloemendaal, Zandvoort en omstreken nu niet het geval. Maar klopt het wat Henk vermoed, of zitten er geen Zandvoorters meer op het forum?

Jij start dit topic,  ik denk dat interne zaken van zandvoort niet hier op het forum thuis horen..

Er is een regeling voor Reddingsbrigades, zandvoort heeft opgeleide chauffeurs, de MKB en MKA alarmeeren de reddingsbrigades, ze hebben goed gekeurde voertuigen, ik neem aan dat de verzekering, voertuig met OGS in orde is..  Wat zou er nog niet geregeld zijn ?

Als de implementatie van de nieuwe OGS regelgeving voor reddingsbrigades wat haken en ogen heeft, is dat handig om met  andereren te delen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2008, 13:56:51
De regeling OGS welke geldt voor de RB kent een aantal voorwaarden. Als bijvoorbeeld het RAC niet meewerkt aan het creëren ervan loopt het legale plaatje stuk.

Als dan het bestuur -vooruitlopend op de legale regeling- besluit om het blauw op de auto's te laten zitten en het aan de chauffeur overlaat (op eigen risico) toch met ogs te rijden in levensbedreigende situaties kan ik mij voorstellen dat de teamleiders besluiten daar geen verantwoording voor te willen nemen.

Het is niet handig in zo'n situatie dit standpunt breed in de bekendheid te gooien, dat is niet gunstig voor het onderhandelings klimaat, dus houden ze hun aktie nog stil. Wel is het handig om achter de hand te houden dat je als nog bekendheid kan geven aan de onvrede om wat druk op de ketel te houden voor als je er niet uit komt.

Het zijn steeds weer/veel voorkomende bestuurlijke handelwijzen, het volgen van zulke taktieken (ook het gokken op het nemen van eigen verantwoordelijkheid) is bepalend voor hoeveel terecht komt van wat je wilt bereiken.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2008, 14:10:54
Maar tegen welke implementatie problemathiek loopt Zandvoort (Altijd voorop lopend hier in) maar ook andere reddingsbrigades tegen..  

Werk de MKA en de MKB niet mee ?, het lokale gemeente bestuur.. zijn de opleidingen een probleem ?
Ze hebben een aantal ambulancechauffeurs en brandweerchauffeurs onder hun vrjwilligers, of denken dat alle vrijwilligers kunnen rijden..

Zijn er hiaten in de regelgeving..  Dus laten we de discussie naar inhoudelijk niveau tillen..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2008, 07:25:28
MKB en MKA in kennermerland hebben een flink aantal capcodes en maken ook gebruiik van dat voertuig..

Als MKA of MKB alarmeren, is OGS toch toegestaan..  Anders zou ik als bestuur zeggen, we heffen de alarmploeg tot nader order op... Gaan ze zelf maar in het zand en water spelen.
Tis een vrijwilligersclub, die veel bijdraagd aan de veiligheid op strand en water.. Als men niet wilt, dan wil mens dus ook niet.. Dus stoppen met die hap..

Personele aangelegenheden, hoeven toch hier niet op het forum...


wjmeijvogel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2008, 19:44:49
Wellicht dat het lezen van de openbare notulen van het bestuur van de ZRB een beetje duidelijkheid verschaft in deze zaak.
Het kan natuurlijk zomaar zijn dat teamleiders op een gegeven moment stoppen vanwege tijdgebrek.

zie: http://www.zrb.info/info/Notulen/notulen08-10-2007goedgekeurd.pdf