De teamleiders worden nergens met naam en toenaam genoemd, ik zou ook niet kunnen want ik ken ze niet. Hun daad - het opstappen-, daarvan konden ze zelf op hun vingers natellen dat het niet onopgemerkt kan blijven. Ik ben niet anoniem, iedereen weet wie ik ben. Ik zet nergens ook maar iemand te kakker (met een "r"), de opmerking "Zoals gebruikelijk gaat sla je de plank helemaal mis....." en "Je denkt veel, maar je weet eigenlijk niets.."
is niet door mij, maar tegen mij gebruikt, is dat nou die inhoud?
Diegenen die het hardst schreeuwen "laten we het vooral over de inhoud hebben" wijken het meest van deze inhoud af. Kijk eens voor de grap naar de titel van dit topic, en als je goed leest moet je dan niet constateren dat alles wat daar over gaat dus de inhoud is?
Merkwaardig, die schaamte over normale democratische processen...
Daar wil ik nog wat aan toe voegen. We moeten eens ophouden om "redders" per definitie als helden te zien waar niets op aan te merken mag vallen. Zijnde een soort goden die hun onfeilbare superman capaciteiten belangeloos onbaatzuchtig in dienst stellen van de mensheid.
Bij een reddingsbrigade is niets vrijblijvend en als je niet tegen kritiek kan moet je wat anders gaan doen. Je "werk" brengt verantwoordelijkheden met zich mee tegenover de maatschappij en vragen van collega's houden je scherp en inplaats van de aantijgingen te roepen over "de plank mis slaan" "en "je bent gewoon dom" siert het je om op inhoud met één hand op de rug gebonden* de beweringen te weerleggen en niet de bekende "daar zullen we het maar niet meer over hebben, want dat is niet kies" vluchtroute te kiezen en de boodschapper proberen af te schieten.
Bij een postzegelvereniging maken ze zelf maar uit wat ze bestuurlijk bekonkelen. Op reddingsbrigade gebied vind ik het niet "leuk" zoals sommige mensen willen denken als er zaken misgaan- in tegendeel ik betreur het evenzeer, misschien nog wel meer als anderen hier- en DAAROM wil ik het er over hebben. Ergens niet over praten wat je niet lekker ligt is net als je ogen sluiten als een tegenligger je tegemoet komt, die verdwijnt ook niet omdat je er geen aandacht aan schenkt. Wat binnen de reddingsbrigade Zandvoort gebeurd is gaat ons allen aan. De reddingsbrigade Zandvoort is te belangrijk om ze links te laten liggen en te doen alsof er niets aan de hand is.
Henk
het bovenstaande is niet beledigend bedoeld, vertolkt slechts de dynamische mening van de auteur en behoeft wellicht hier en daar enige toelichting cq aanpassing, omdat inzichten kunnen veranderen op grond van aangetoonde tegenstrijdigheden cq nieuw aan het licht gekomen feiten.
* Met één hand op de rug: makkelijk, zonder echte inspanning te leveren prestatie.