Als iemand die alleen zijdelings met de reddingsbrigade te maken heeft (ambulance) lees ik met stijgende verbazing deze discussie. Ben zelf echt niet roomser dan de paus, maar zoals hier men af en toe met elkaar omgaat slaat helemaal nergens op.
Overigens valt het mij vaker op dat op het forum discussies worden gevoerd die vaak op de man (vrouw) worden gespeeld, incl. moddergooien, korte lontjes, noem het maar op... TRIEST...
Back on topic;
Wat betreft het hele gebeuren in Zandvoort, daar kan ik géén mening over geven. Ik ben immers totaal niet thuis in de materie.
Als burger en ambulancehulpverlener wil ik wel zeggen dat ik het noodzakelijk vind dat de reddingsbrigades met OGS op het strand kunnen rijden, mits voldoende opgeleid. Juist door de drukte op het strand, de vele kinderen, etc. is het goed wanneer de voertuigen middels de optische- en geluidssignalen het publiek duidelijk maakt
plaats te maken.
Elke seconde telt, ook daar!
Dat dit nog niet (in ieder geval in Zandvoort e.o.) gebeurt vind ik een kwalijke zaak.
Het is natuurlijk weer typisch Nederlands dat er eerst héél lang door iedereen en alles gediscussieerd moet worden voordat er "een wet" wordt aangenomen. Is die wet er eenmaal, dan is het voor iedereen weer onduidelijk, moet er weer aangesleuteld worden of het één en ander besproken worden... tot zover "de bescheiden mening"
van een buitenstaander...