Ik vind wel dat die agent een beetje overdreven reageerd hoor...
Gelijk de camera wegduwen "hier wordt niet gefilmd!"...
Hij zou op zijn minst eerst kunnen vragen waarvoor hij filmt, wie hij is etc.
En wat ik over het algemeen vind bij de Politie, is dat iedere agent anders reageert hierop, maar wat mij nog meer
opvalt is dat bijna elke agent iets anders zegt terwijl ze eigenlijk weten dat het "niet kan".
Zoals "Als u mij filmt belemmerd u mijn werk en neem ik uw camera in beslag"... ohja, dus als ik iemand film wordt hij belemmerd in zijn werk? Op welke manier dan?
?
Ze zoeken vaak (lang niet altijd) gewoon dingen om iemand aan te kunnen houden/weg te sturen of de apparatuur in beslag te nemen...
Kies gewoon een middenweg! Zeg dan, "ik vindt het prima als u flimt als u even wat verder weg gaat staan".... of spreek af dat hij eerst de beelden gesensureerd (of hoe je dat schrijft) laat zien voordat hij ze naar de zender(s) stuurt...
Er zijn vele mogelijkheden maar vaak wordt er gelijk een directe link gezocht naar in beslag nemen/wegsturen/aanhouden etc. Dat hoeft écht niet zo te gaan allemaal. Als ik in mijn regio en de omliggende regio's kijk, heeft de politie bijna nooit last van de pers of amateur pers. Er worden meestal ter plaatse gewoon goede afspraken gemaakt als er bepaalde dingen te zien zijn die liever niet (dichtbij) gefilmd mogen worden (kom je weer dat het officieel wel mág maar men wil het liever niet). Zo kan ik mij een dodelijk ongeval herrinerren op de snelweg, die gefilmd mocht worden tot het moment dat het slachtoffer uit het voertuig gehaald werd (een beetje pers zou dit ook al niet gaan filmen/fotograferen). De CVD (of wie de leiding ook heeft) kwam gewoon naar de pers toe en vertelde dat hij het prima vond als er werd gefilmd, alleen of er bij het slachtoffer uit het voertuig halen even niet geflimd kon worden. Prima toch? Geen problemen verder.
Als ik dit de laatste tijd hier zo zie met al die problemen met fotografen en cameramensen, heb ik zoiets, zijn ze daar nou zo dat ze gelijk zo reageren? Kunnen ze daar geen afspraken maken? Waarom gelijk zo fel reageren...