En betreffende politieman heeft net zo goed het recht de veiligheid van zijn collega's te garanderen, het is maar wat je belangrijker vindt, wat plaatjes voor 'n 112website van iemand die zogenaamde een perskaart zou hebben, of de veiligheid van 'n politie eenheid (plus hun families).
Ik denk dat je het belang van onze grondrechten onderschat Karim, als het gaat om het fotograferen/filmen van het doen en laten van overheidsdiensten. Natuurlijk kunnen we daar verschillend over denken, maar ik wil niet graag in een land leven waar bijv. politiemensen bepalen wat er wel of niet gefilmd mag worden op de openbare weg!
Daarnaast is jouw inschatting dat die agenten en hun familie in gevaar zou kunnen komen doordat ze herkenbaar gefilmd worden. Waarom hebben ze er dan niet voor gezorgd dat ze niet herkenbaar zijn door bijvoorbeeld brillen/bivakmutsen te dragen? Er is altijd een kans dat er iemand is die wat fotografeert of filmt (mobieltjes?) zelfs als ze het niet doorhebben. Ik ga ervan uit dat dit echte professionals zijn en dat zij dus blijkbaar zelf al een inschatting hebben gemaakt dat het met dat gevaar voor zichzelf en familie wel meevalt. Dus met die veiligheid valt het best wel mee, tonen ze zelf aan door hun optreden!
Tenslotte begrijp ik niet waarom je nu hier op een denigrerende toon de 112websites erbij haalt, daarmee maak je er een heel ander soort discussie van.
Het gaat hier gewoon om een cameraman die zijn beelden volgens het berichtje aan het begin, maakte voor Omroep Brabant (één van de professionele regionale nieuwszenders in Nederland). Als dat mijn beroep zou zijn, zou ik mij ook verdiepen in de betreffende wettelijke regels m.b.t. het filmen op de openbare weg. En dan begin je dus direct over die wettelijke regels, en ga je tegen een "vordering" van een agent in, als die ten onrechte je belemmert in je werk.
groeten,
René de Caluwé