(...)
Het gaat hier gewoon om een cameraman die zijn beelden volgens het berichtje aan het begin, maakte voor Omroep Brabant (één van de professionele regionale nieuwszenders in Nederland). Als dat mijn beroep zou zijn, zou ik mij ook verdiepen in de betreffende wettelijke regels m.b.t. het filmen op de openbare weg. En dan begin je dus direct over die wettelijke regels, en ga je tegen een "vordering" van een agent in, als die ten onrechte je belemmert in je werk.
groeten,
René de Caluwé
(...)
't verschil tussen een persfotograaf en 'n gewone hobbyist is namelijk dat die 1e geen brood op tafel krijgt als ie z'n werk niet kan doen, terwijl 't bij die 2e geen verdere gevolgen heeft als hij/zij gehinderd zou worden.
Het ging René er om dat de cameraman kennis had van de regels
omdat hij een prof was en daarom tegen de vordering van de agent inging...
Het gevolg van het hinderen van de 2e is dat je de wet overtreed...
Maar ik denk dat het vanaf nu (en misschien al een tijdje) een herhaling van zetten is...
Jij bent blijkbaar niet te overtuigen dat er geen wettelijke basis opnamen te verbieden....
Moreel ben ik het met je eens dat het niet goed is om beelden van het AT te maken maar volgens mij kan dit niet wettelijk afgedwongen worden door een uitvoerende macht...