Ambulance betrokken bij aanrijding - Aalsmeer 09-01-2008

Auteur Topic: Ambulance betrokken bij aanrijding - Aalsmeer 09-01-2008  (gelezen 2904 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Gepost op: 9 januari 2008, 11:08:11
Ambulance betrokken bij aanrijding
Een ambulance is woensdagochtend in Aalsmeer tegen een vrachtwagen gebotst. Daarbij raakte een ambulancemedewerker lichtgewond.
De ziekenauto reed rond 10.00 uur op de Legmeerdijk met zwaailichten en sirenes en vervoerde een patiënt.
Die persoon is met een andere ambulance afgevoerd. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend.
www.at5.nl

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2008, 11:12:02
p2kflex
10:02:39 09-01-08-GROUP-HV 1 BEKNELLING (Incidentnet: 1) LEGMEERDIJK ASM [ 680 612 690 ]
0100001BRW Aalsmeer (Bevelvoerder)
0100003BRW Aalsmeer (Korpsalarm)
0100011BRW Aalsmeer (TS 612)
0100012BRW Aalsmeer (HV 680)
0100019BRW Aalsmeer (Lichtkrant)
0100104BRW Amstelveen (OvD Spoed)
p2kflex
10:03:09 09-01-08-GROUP-D.D.OVD-G ZUID : INZET : AALSMEER
0120088MKA Amsterdam en Omstreken (OvD-G Zuid)
0120999MKA Amsterdam en Omstreken (Lichtkrant)
p2kflex
10:02:26 09-01-08-GROUP-LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : CPA AMSTERDAM LEGMEERDIJK/MACHINEWEG J 15 A
0120988MKA Amsterdam en Omstreken (Traumaheli Life-Line-1 - MMT)
0120999MKA Amsterdam en Omstreken (Lichtkrant)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2008, 11:16:52
Betrof een aanrijding met een ambulance, foto's volgen.

Ambulance betrokken bij aanrijding
Woensdag 9 januari 2008  

Een ambulance is woensdagochtend in Aalsmeer tegen een vrachtwagen gebotst. Daarbij raakte een ambulancemedewerker lichtgewond.
De ziekenauto reed rond 10.00 uur op de Legmeerdijk met zwaailichten en sirenes en vervoerde een patiënt.
Die persoon is met een andere ambulance afgevoerd. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend.

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=32159
Samen sterk in de hulpverlening!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2008, 12:34:47
Aalsmeer - Woensdagmorgen omstreeks 10:00 uur is een ambulance in botsing gekomen met een vrachtwagen op de Legmeerdijk. De ambulance reed met zwaailicht en sirene.

Door de aanrijding kwam de ambulance naast de weg terecht en botste op een hek.
Een woordvoerdster van de politie verklaarde dat er in de ambulance een patiënt aanwezig was. Deze is met een andere ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Ook de traumahelikopter kwam ter plaatse om eerste hulp te verlenen.

Eén van de ambulancemedewerkers is licht gewond geraakt. De bestuurder van de vrachtwagen liep geen letsel op.
De Legmeerdijk is enige tijd afgesloten geweest voor sporenonderzoek en berging. Het verkeer ondervond hierdoor ernstige hinder.
De politie doet onderzoek naar het ongeval.

Meer foto's op:

www.brandweeraalsmeer.web-log.nl
www.petershotnews.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2008, 13:40:43
Zow :o

Karim

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2008, 14:33:43
"Gelukkig" slechts 1 lichtgewonde collega, al wordt er over de patient niks gezegd...

Op de laatste foto is overigens goed te zien waar de inhaalmanouvre in deze aanrijding eindigde.

Blijft altijd de angst voor de meeste van ons denk ik, achterin zitten met ´n kritieke patient en dan ´n aanrijding krijgen. Hopelijk is betreffende collega er weer snel bovenop.

ACKevin

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2008, 15:29:27
Mmm vreemd.. lijkt me toch dat ie niet in zn spiegels heeft gekeken.. tis een weg met doorgetrokken streep dus je verwacht geen inhalende auto's..kan me goed indenken dat hij ook niet controleert voor hulpdiensten oid.. sinds ik zelf bij de brandweer zet ben ik ook kruispunten waar ik vrij baan had (stoplichten) gaan controleren of er geen hulpdienst aan kwam.. met schaamte moet ik toegeven dat ik dat pas sindsdien doe.. voordien eigenlijk weinig tot geen rekening mee gehouden..  :-[

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2008, 19:19:22
Mmm vreemd.. lijkt me toch dat ie niet in zn spiegels heeft gekeken.. tis een weg met doorgetrokken streep dus je verwacht geen inhalende auto's..kan me goed indenken dat hij ook niet controleert voor hulpdiensten oid.. sinds ik zelf bij de brandweer zet ben ik ook kruispunten waar ik vrij baan had (stoplichten) gaan controleren of er geen hulpdienst aan kwam.. met schaamte moet ik toegeven dat ik dat pas sindsdien doe.. voordien eigenlijk weinig tot geen rekening mee gehouden..  :-[
De legmeerdijk is alleen daar, 50 meter vanaf het kruispunt (blackspot) voorzien van de doorgetrokken streep.....  Deze kruising is zowiezo al levensgevaarlijk, gebeuren heel veen (bijna)ongelukken....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2008, 20:52:39
geluk bij een ongeluk kijk maar naar het hek waar ambu tegenaan staat 50cm hoger en hij was er niet meer denk ik
sterkte en beter schap voor de voor zowel patient en ambulance personeel
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW