Convenants Kustwacht en Veiligheidsregio's

Auteur Topic: Convenants Kustwacht en Veiligheidsregio's  (gelezen 27711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #40 Gepost op: 3 februari 2009, 18:50:33
Heb t.a.v. dagelijkse bewakingstaken nog steeds grote moeite met overheidsparaplu's, zeker in tijden dat vele overheidsorganisaties juist afslanken door taken te privatiseren.
Waar overheden zich intensief gaan bemoeien met initiatieven gegroeid vanuit de bevolking stort vroeg of laat de boel in omdat ze teveel willen sturen en organen topzwaar worden.

Kees  8)

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 3 februari 2009, 20:18:37
Ja, vanzelf goed voor de KNRM.... zie jij hier iets over een reddingsbrigade staan.... In dit geval had bijvoorbeeld via het RAC de lokale reddingsbrigade gealarmeerd kunnen worden voor assistentie brandweer, en bij een groot incident de RB bijstandseenheden uit de regio...(vervoer van materialen, mensen etc.)

Ik heb zelf het gevoel dat het KWC het niet zo op (niet aan KNRM gelieerde) Reddingsbrigades heeft...

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #42 Gepost op: 4 februari 2009, 00:49:29
Ingevolge het SOLAS verdrag is de KNRM in ons land nu eenmaal de nationaal aangewezen maritieme SAR eenheid en de lokale brigades net zoals ook vele overheidsdiensten slechts ondersteunende eenheid. Ik vind dat ook vrij logisch daar het op de werkvloer moeilijk eenduidig werken is met allemaal verschillende lokale clubs.
Ik krijg wel eens de indruk dat een aantal mensen op het forum denken dat hun achtertuin de hele wereld is.

Kees  8)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 4 februari 2009, 08:02:35
Ja, vanzelf goed voor de KNRM.... zie jij hier iets over een reddingsbrigade staan.... In dit geval had bijvoorbeeld via het RAC de lokale reddingsbrigade gealarmeerd kunnen worden voor assistentie brandweer, en bij een groot incident de RB bijstandseenheden uit de regio...(vervoer van materialen, mensen etc.)

Ik heb zelf het gevoel dat het KWC het niet zo op (niet aan KNRM gelieerde) Reddingsbrigades heeft...

Lokale Reddingsbrigade? Bij Urk?
Daar heb je weer zoiets. Die is daar niet.  Landelijk zitten er veel te veel gaten en verschillen in om met reddingsbrigades afspraken te kunnen maken op landelijk niveau. Sommige reddingsbrigades denken dat ze door hun KNRM gelieerdheid SAR eenheid zijn. Nou, niet dus.

Henk

water-spotter

• Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 4 februari 2009, 14:34:47
112meldingen
13:39:47 04-02-09ASSISTENTIE BRANDWEER,PRIO1,STATION MKN
1735468Bemanning Hendrik Jacob & Frans Verkade Marken
1735099Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden
1735061Lichtkrant GMK Zaanstreek Waterland
hulpdiensten-spotter

crazytimmy

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 4 februari 2009, 17:33:37
mvg,

Coño

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 4 februari 2009, 17:56:49
Sorry jongens, ik ben niet in de omgeving bekent, het was meer een reactie op het bericht van KNRMfan "alles komt vanzelf goed hier"...

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #47 Gepost op: 4 februari 2009, 23:44:15
Terugkomend op het convenant dat de KNRM aanbiedt, ben ik verbaasd over hun insteek.
Waarom nu, wat een onrust, de KNRM lijkt wel bang de boot te missen.
Om nu al die convenanten te willen is volgens mij geen strategisch slimme zet.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #48 Gepost op: 5 februari 2009, 18:46:45
Dat ligt er aan. De RB Blaricum koopt nu via de KNRM haar nieuwe boot en maakt daarbij gebruik van de expertise, de kanalen en naar ik vermoed ook de korting van de KNRM. Aan de ene kant vraagt de lieering met de KNRM veel van je club, maar het levert ook veel op. Nu klink ik als een voorstander, maar niets voor niets, op den duur vrees ik voor de zelfstandigheid van dit soort verenigingen. Ik ben bang dat de wil van de "grote broer" wel eens wet zou kunnen gaan worden.

En het spreekt voor zich dat je er goed op moet letten dat je leden niet naar de KNRM "overlopen". Ja ik weet het, van allebei lid zijn kan ook, maar op een stormachtige dag wil je niet dat je beste mensen ineens wegrennen naar het stationsgebouw.
We komen zelf ook nog wel eens oud leden tegen bij de KNRM.

Henk

Huhh wat is dat nou weer voor bull....... Res is al jaren lang lid van beiden clubjes, gaat prima szmen, sterker nog ik ken mensen die lid zijn van een vrijwillige brandweer, RB en bemanningslid zijn van de KNRM, ik zeg hoe meer kennis er in al deze clubs aanwezig is van verschillende diciplines, hoe beter het wordt...............
NoordBorgh go's North again in 2009

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 5 februari 2009, 21:25:16
Nou, Jij mag het bul vinden, maar ik ken genoeg voorbeelden. Zoals een hele Huizer reddingsbrigade die alleen nog maar op papier bestaat.Ik kan me een tijd heugen dat de Prinsen Margriet van de Huizer brigade op een mooie zomerdag de hele dag op het water was. Ik heb ze nadat de KNRM Huizen opgericht werd niet meer op het water gezien, alleen nog een keer (ook veel oud- leden, leuk ze weer eens te zien) op de wal met de Sinterklaas intocht

Henk