Verkeersongeval A4 HM22,0 GRIP 1 - Roelofarendsveen 14-1-2008

Auteur Topic: Verkeersongeval A4 HM22,0 GRIP 1 - Roelofarendsveen 14-1-2008  (gelezen 4234 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2008, 16:40:53
Vorige keer op 3-4-7 toen was het ook raak (grip 2).

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,17135.0.html


fotograaf: Jeffrey Koper
http://www.brandweerkennemerland.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2008, 17:07:09
15:03:54 14-01-08 12 G AMBU 12185 A1 A4 L SCHIPHOLTUNNEL HOOFDDORP VKO MET BEKNELLING G RITNR 1741  

15:00:59   14-01-08   16   G   BRAN   Prio 1 A4 L RIJKSWEG 22,0 ROELOFARENDSVEEN (RLN) Beknel. verkeer 66887 66835 66593 IB: vak-Paars (Opr-ALKEMADELAAN * Ri-Amsterdam)

Een van de twee klopt niet: HM 22.0 is bij Roeloefarendsveen niet bij de Schipholtunnel.

Klopt! En dat is toch lullig als je vanaf Hoofddorp de oprit richting Schiphol pakt terwijl je dus eigenlijk richting Leiden had gemoeten. Die HM paaltjes zijn echt belangrijk! Maar ik ga ervan uit dat de bemanning al via C2000 had gehoord waar ze echt naartoe moesten.


Inmiddels een bekende plek waar vrachtauto's op elkaar botsen.
Hoe zou dat toch komen.
 :-\

Ik rij daar dagelijks en alle verkeer zit daar superdicht achter elkaar. De linker baan is meestal het drukste; daar zit iedereen dicht op elkaar te jagen die eerder van de eerste naar de tweede baan moest invoegen. Rechts, op baan één,  zitten doorgaans een hoop vrachtwagens maar ook kleiner verkeer wat net is ingevoegd vanuit Roelofarendsveen. Bovendien is het optisch allemaal erg smal, zeker wanneer de tunnelwanden beginnen. Een hoop mensen laten dan ongemerkt het gas los of gaan zelfs remmen.

Tot zover Bart's verkeersanalyse ;D


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2008, 17:32:45
Klopt! En dat is toch lullig als je vanaf Hoofddorp de oprit richting Schiphol pakt terwijl je dus eigenlijk richting Leiden had gemoeten. Die HM paaltjes zijn echt belangrijk! Maar ik ga ervan uit dat de bemanning al via C2000 had gehoord waar ze echt naartoe moesten.
Vast wel. Bovendien is de AC Kennemerland nu meteen weer bij de les  ;D

De linker baan is meestal het drukste; daar zit iedereen dicht op elkaar te jagen die eerder van de eerste naar de tweede baan moest invoegen.
Hoezo moest. Willen zal je bedoelen.

Rechts, op baan één,
Ahum Bart, de rijstroken worden geteld vanaf de middengeleider. Rechts is in dit geval dus rijstrook 2.

Bovendien is het optisch allemaal erg smal, zeker wanneer de tunnelwanden beginnen. Een hoop mensen laten dan ongemerkt het gas los of gaan zelfs remmen.
Klopt als een bus. Het heeft wel iets van een trechter.


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2008, 18:24:57
Dit is toch het stukje weg dat nog in beide richtingen 2 rijstroken heeft, en dat niet verbreed mag worden omdat
a) de politiek in het verleden niet wist dat het daar druk was, en zodoende vond dat 2x2 voldoende is, of
b) de rechter een verbreding heeft verboden, omdat een verbreding van de snelweg slecht(er) is voor het milieu (dan de dagelijkse files en de uitstoot aan extra uitlaatgassen daardoor)?
Of zijn ze inmiddels wel bezig dit traject te verbreden?


Dit gedeelte mag wel verbreed worden.
Men is inmiddels begonnen met de bouw van een tweede aquaduct naast het bestaande.
Ik weet niet of daarna ook het bestaande wordt vervangen door een nieuwe, maar voordat dit stuk 2 x 3 banen is ben je denk ik toch al bijna 2 jaar verder.
Het stuk wat niet verbreed mag worden is tussen Leiderdorp en Leiden, al met al dus nog wel een paar jaartjes ellende op dit stukje weg.


www.mhlmedia.nl

De weg waar de hulpdiensten op staan is het bouwterein van  het nieuwe aquaduct
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Bart S

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2008, 19:48:35
Ahum Bart, de rijstroken worden geteld vanaf de middengeleider. Rechts is in dit geval dus rijstrook 2.
Klopt als een bus. Het heeft wel iets van een trechter.

Oef, foutje, ben ik toch al twee keer naar de IM scholing geweest...  :-[

Hoezo moest. Willen zal je bedoelen.

Nou, op een gegeven moment houdt het echt op, dus dan moet je wel. Dat de meeste te laat (proberen) in te voegen is een ander verhaal ;)


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2008, 23:20:28
Inmiddels staat er wel een flinke file, en wat meld de VID dan:

Amsterdam - Delft
 tussen Hoofddorp en Roelofarendsveen
 10 km stilstaand verkeer (vertraging: meer dan 20 min) door kijkers naar de andere rijbaan

Deze file gaat dus de boeken in als "kijkers-file", in dit geval niet (helemaal) terecht.

HIer even op inhakend: de VID (maar bijvoorbeeld ook de ANWB) neemt voor dit soort meldingen de info van Rijkswaterstaat over. Die geven door middel van een bepaalde code aan wat de oorzaak van een file is. VID of ANWB oefenen hier dus geen invloed op uit, maar vertrouwen gewoon op deze 'feed' vanaf RWS. Foutje aan de kant van RWS dus. Niet de eerste keer: afgelopen week was er volgens RWS ergens bij Rotterdam een rijstrook afgesloten wegens een voetbalwedstrijd, en ik kan me herinneren dat er vorig jaar december op zondagmiddag een uurtje of vier een file op de A1 stond wegens een neergestort vliegtuig :)