Distributeur Europa voor Medic First Aid stopt..

Auteur Topic: Distributeur Europa voor Medic First Aid stopt..  (gelezen 5633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Gepost op: 15 januari 2008, 18:34:06
EMP House (UK) stopt met het Medic First Aid programma in Nederland en Europe, en gaat met een eigen lijn eerste hulp programma's verder onder de naam First Aid International nieuwe trainingen aanbieden.. (http://www.firstaidinternational.co.uk/news/index.html)

Voor vele Medic First AID trainingscentra breekt er een verwarrende tijd aan..

Hun licentiehouder (EMP House) stapt van de een op de andere dag over op een nieuwe lijn eerste hulp programma's en verlaat het internationaal erkende Medic First Aid familie.

Er zijn diverse bedrijven in de race op Medic First Aid Benelux in de markt..  Oude gediende EME uit Helmond, neemt voorlopig de honeurs waar, voor het Medic First Aid programma. Echter inplaats met EMP House, doen ze nu rechtstreeks zaken met Medic First Aid headquaters in UK.  (www.medicfirstaid.com)

De Trainingscentra in Nederland, zullen moeten kiezen tussen het http://www.firstaidinternational.co.uk programma of opnieuw aansluiten bij Medic First Aid international via EME in Helmond..
Enkele andere trainingscentra zijn ook in de markt om het distributeursschap over te nemen.

De meeste trainingscentra zijn opgezet via EME in Helmond. Uit geruchten begrijpen we dat Meditaxi en Ascent ook met Medic First Aid in de U.S. willen zaken doen.

Wel bijzonder is dat PADI gestopt is met Medic First Aid en een eigen lijn heeft opgezet (Emergency First Responce) en EMP House nu ook een eigen programma opzet.
De didactische methoden van Medic First Aid, zie je wel terug in beide programma's.

Medic First Aid US, heeft nieuwe lijn trainingsprogramma geintroduceerd, alleen de nederlandse vertalingen zullen nog even op zich laten wachten..

Rescuetraining.NL trainingscentrum van het eerste uur heeft in ieder geval te kennen gegeven om voorlopig te stoppen met Medic First Aid programma.. Voor bestaande klanten wordt er een crossover aangeboden naar ander programma's aangeboden. Oranje Kruis, DAN Europe, Wilderness First Aid, en mogelijk nog een tweetal nieuwe certificerings trajecten..

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2008, 19:55:36
nou is de pl**ris echt uitgebroken in eerste hulp cusus land he, straks heb je een gigantische wildgroei aan cursussen en zien de potentiële cursisten door de bomen het bos niet meer...
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2008, 20:16:50
Er zijn in Nederland al zo'n 10 verschillende soorten certificaten en nog veel meer verschillende opleidingsvormen..

Er komt nu gewoon nog 1eentje bij... Ik ken er een aantal.
  • Medic First Aid
  • First Aid International
  • Emergency First Response (PADI)
  • Oranje Kruis
  • NIBHV
  • LPLHB
  • Wilderness First Aid
  • Meduca  en www.nedcert.eu
  • DAN Eerste Hulp opleidingen
  • LPEHV
  • EFAM varianten
  • OSG-VVAA trainingen met eigen certificeringen
  • First Responder.NL met eigen certificaten
  • Educare
  • Medizon (naast AED ook voor buitensport eerste hulp trainingen)

Dan nog de vele sport gerelateerde eerste hulp opleidingen..

En dan zal ik er nog veel vergeten..

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2008, 22:23:05
Een troost hebben we, de uiteindelijke doelgroep van alle opleidingen blijft dezelfde.
Slachtoffers die op de een of andere manier hulp behoeven.
En daarmee komt de aanpak voor het grootste deel overeen, alleen de details zijn anders.
Vergelijk het maar met automobilisten die in een vreemde wagen rijden. In het begin is het misschien even zoeken waar wat ziit, maar dan gaat het weer van zelf.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2008, 23:12:26
Als al die programma's nu eens wat vaker bij elkaar zouden spieken.. dan kreeg je toch een erg goed pakket..

Verder zijn sommigen trainingen niet alleen gericht op passantenhulpverlening maar ook op georganiseerde vormen van medische spoedeisende hulpverlening..

Sommige trainingen zijn veel uitgebreider dan het oranje kruis, en anderen zijn een stukje eenvoudiger..

Maar MFA voor de benelux verliezen zou echt zonde zijn..  Metname MFA at Work is een zeer uitgebreide training..

tis zeker voor instructeurs de moeite waard om al die verschillende lesmethoden eens te bewonderen..

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2008, 12:44:34
Erkennen al deze organisaties nu ook elkaars certificaten en diploma's? Zoniet, wordt het dan niet tijd dat men er op europees niveau lijn in brengt net zoals bijv. met rijbewijzen.

Kees  8)

helm

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2008, 09:44:22
En dan zal ik er nog veel vergeten..

Inderdaad  :), de belangrijkste www.nedcert.eu voor SEHSO

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2008, 14:30:09
Ik was je niet vergeten.. Meduca stond al in lijstje..  Ik was ff vergeten vermelden dat Nedcert de certificerings organisatie is..