Lokale Rode Kruis Verenigingen per 2009 juridisch opgeheven??

Auteur Topic: Lokale Rode Kruis Verenigingen per 2009 juridisch opgeheven??  (gelezen 27516 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #30 Gepost op: 16 september 2009, 16:45:00
Sterker, de man van het landelijk die bij een ledenvergadering was, bevestigde dat de huidige afspraak voor ( ik geloof ) 3 jaar gold. Daarna was er nog niets vast gelegd.

Iedereen in de nieuwe organisatie. Goed, ja? dan gaan we nu bezuinigen op auto's, gebouwen verkopen we en huren wel een zaaltje.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 16 september 2009, 20:59:44
Sterker, de man van het landelijk die bij een ledenvergadering was, bevestigde dat de huidige afspraak voor ( ik geloof ) 3 jaar gold. Daarna was er nog niets vast gelegd.

Iedereen in de nieuwe organisatie. Goed, ja? dan gaan we nu bezuinigen op auto's, gebouwen verkopen we en huren wel een zaaltje.

Misschien is het wel juist goed om een aantal gebouwen te verkopen. Veel gebouwen worden te weinig gebruikt. Elk uur dat iets leeg staat kost geld. En je hebt het onderhoudt natuurlijk. Soms is huren dus gewoon beter. Ook een aantal PAMS staan soms dagen achter elkaar stil. Het beter inzetten van het materieel is een goed streven van het landelijk.

Dat dit moeilijk is voor vrijwilligers die al jaren werken van uit hun locatie is logisch. Maar een fusie zonder een centje pijn kan helaas niet.

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #32 Gepost op: 17 september 2009, 00:21:26
wie zegt dat gebouwen te weinig worden gebruikt? als de afdeling er prima mee uit de voeten kan, waarom dan niet.
voertuigen te weinig gebruikt... als de afdeling z'n zaakjes op orde heeft, niets aan de hand toch?
gaan we een vrijwilligersorganisatie als bedrijf zien? daar lijkt het wel op... we zetten er een managementteam op, saneren wat, en even later valt die organisatie om.. hart voor de zaak, want de zaak is ook hard voor jou  :'(
als ik mag geloven wat het "landelijk" gedaan heeft bij onze afdeling, en dat doe ik, dan ga ik mij bijna schamen lid te zijn van het RK >:(

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 17 september 2009, 12:13:09
Effectief werken spaart geld en met dat geld kan het NRK weer een hoop goed doen.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 17 september 2009, 17:28:11
Afdeling Nijmegen heeft binnenkort een 2e ALV over samen 1. Ze hebben ook een presentatie die ze gegeven hebben tijdens de ALV online staat op hun website bij de aankondiging van de ALV. Misschien interessant voor de mensen met vragen?

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #35 Gepost op: 17 september 2009, 19:50:21
Afdeling Nijmegen heeft binnenkort een 2e ALV over samen 1. Ze hebben ook een presentatie die ze gegeven hebben tijdens de ALV online staat op hun website bij de aankondiging van de ALV. Misschien interessant voor de mensen met vragen?
heldere presentatie!
CN NRK

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #36 Gepost op: 23 september 2009, 00:17:40
maarre.. (correct me if i'm wrong) ??? heeft RK nijmegen auto's en pand ondergebracht in een stichting (jaren terug al)...
dan is er voor hen geen vuiltje aan de lucht...toch?

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 23 september 2009, 02:05:29
maarre.. (correct me if i'm wrong) ??? heeft RK nijmegen auto's en pand ondergebracht in een stichting (jaren terug al)...
dan is er voor hen geen vuiltje aan de lucht...toch?
Niet meer. Is eigendom van de afdeling en niet van een stichting.
Daarnaast blijft de afdeling zelf verantwoordelijk voor en zeggenschap houden over de auto's en het pand, ook straks tijdens Samen 1. Het is dus pertinent onwaar dat nu ineens het LB kan bepalen wat er met jouw voertuigen/pand gaat gebeuren.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #38 Gepost op: 23 september 2009, 12:58:58
Je bent als afdeling juridisch geen eigenaar. ALs het landelijk het in de kop krijgt over 3 jaar ( de termijn die ze beloven dat alles het zelfde blijft) dan kunnen ze het gewoon verkopen en heb je als afdeling niets te zeggen.  :-X
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #39 Gepost op: 23 september 2009, 21:39:48
voor de goede orde: niet het Landelijk Bureau maar de vereniging wordt eigenaar. En de vereniging zijn alle leden samen, waaronder alle vrijwilligers. En geloof maar niet dat de leden zullen besluiten om lokale auto's of gebouwen te gaan verkopen. Dat is juist waarover zoveel te doen is geweest en waar nu dus duidelijkheid over is.
CN NRK