Bizar ongeval A15 / Clydeweg - Rotterdam 16-1-2008

Auteur Topic: Bizar ongeval A15 / Clydeweg - Rotterdam 16-1-2008  (gelezen 8135 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Gepost op: 17 januari 2008, 00:10:08
:-X :-X :-X :-X :-X

http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=1276

Dode bij ongeval A15

Rotterdam - Bij een ongeval op de A15 is een persoon om het leven gekomen nadat hij met zijn bestelbus boven op een stilstaande vrachtwagen botste. De vrachtwagen probeerde onder aan de A15 op de Clydeweg te keren. Dit mislukte en de vrachtwagencombinatie raakte vast in het drassige gras.

De chauffeur besloot zijn combinatie los te koppelen zodat het verkeer normaal doorgang kon vinden en niet beide banen van de Clydeweg blokkeerde. Hij beveiligde zijn vrachtwagen voor achteropkomend verkeer. Waarschijnlijk zag de bestuurder van de bestelbus deze over het hoofd en botste in volle vaart op de vrachtwagen.

Meer foto's op bovenstaande site!!!

http://www.mediatv.nl/uploads/3e95f12b3136ff30e99d4b0067770024DUIF-16-1-2008-1636fotograaf10.JPG[/img]

http://www.mediatv.nl/uploads/8ccda65e096881f40604781c6dcb3210DUIF-16-1-2008-0688fotograaf10.JPG[/img]

http://www.mediatv.nl/uploads/685a4438afd3d7fcb5898128e0a8c8b4DUIF-16-1-2008-0693fotograaf10.JPG[/img]

Xandor

• Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2008, 01:36:17
Oei, het lijkt erop dat de chauffeur verkeer op de weghelft van de vrachtwagen kant wel heeft beveiligt,
De auto kwam echter van de andere kant en reedt zo te zien wat teveel naar het midden / links.

Slordig van de vrachtwagenchauffeur?
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE

Sheriam

• Junior gebruiker
  • **
    • BookCrossing
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2008, 05:06:47
Oei, het lijkt erop dat de chauffeur verkeer op de weghelft van de vrachtwagen kant wel heeft beveiligt,
De auto kwam echter van de andere kant en reedt zo te zien wat teveel naar het midden / links.

Goed bedoeld om los te koppelen maar totaal verkeerd uitgepakt  :'(  Het is op de foto's moeilijk te zien omdat ze niet precies vanuit het midden van de weg genomen zijn, maar het lijkt me dat de punt van de trekhaak zowat tot op het midden van de weg komt, niet dat de bestelwagen zo ver naar links hoefde te rijden om 'm te raken. Dit soort uitstekende delen kunnen heel gemeen zijn, lijken van dichtbij groot genoeg om duidelijk zichtbaar te zijn, maar van een afstandje zijn ze toch echt heel slecht zichtbaar. Denk ook maar aan laadkleppen & fietsen; die zijn dan wel nog veel dunner maar dan is ook de snelheid/afstand een stuk minder. Kan me goed voorstellen dat de bestuurder van de bestelauto deze trekhaak (of hoe zo'n ding moge heten) over het hoofd zag.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2008, 16:14:16
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/article1973393.ece

donderdag 17 januari 2008
Eigenaar slagerij komt om bij auto-ongeluk

SPIJKENISSE - Slager Maarten de Hek uit Spijkenisse is gistermiddag om het leven gekomen bij een auto-ongeluk. Hij is 60 jaar geworden.
De Hek was eigenaar van de keurslagerij in de Stadhuispasage en van De Hek Z’n Ketel in de Uitstraat, beide in het centrum van Spijkenisse.

Het ongeluk gebeurde gistermiddag rond half vijf op de Clydeweg in het Botlekgebied. De chauffeur van een vrachtwagen met oplegger, een 32-jarige man uit Voorthuizen, probeerde daar te keren op de weg. Toen de wagen horizontaal over de weg stond, kwamen de achterste wielen vast te zitten in de modder. De chauffeur heeft de oplegger afgekoppeld.

Toch is De Hek tegen een deel van de vrachtwagen gebotst en daar met zijn kleine bestelbusje onderdoor gegleden. Volgens een van zijn personeelsleden was hij op slag dood.

De stemming onder de personeelsleden was gisteravond teneergeslagen. Ze konden nog niet bevattten dat hun baas was verongelukt. ,,Het dringt nog niet tot ons door,’’ vertelde een van de personeelsleden in De Hek Z’n Ketel. ,,We proberen elkaar zoveel mogelijk te bereiken,’’ zei hij. ,,Met zijn familie hebben we nog geen contact gehad.’’

Op de deur van de slagerij hebben ze een bordje gehangen met daarop de tekst ’wegens familie-omstandigheden gesloten’.

Maarten de Hek was een zeer bekende Spijkenisser. Hij opende zijn slagerij in 1973. In 2002 opende hij een tweede zaak: De Hek Z’n Ketel. Daar kunnen mensen terecht voor soepen en grillgerechten, maar ook voor complete maaltijden zoals andijviestamppot en boerenkool.

De Hek haalde met zijn producten verschillende landelijke prijzen. In 2004 won hij bijvoorbeeld de Spare ribs trophy, voor de beste spareribs. Jaren daarvoor won hij al eens de prijs voor de lekkerste bal gehakt.

Hij was ook bekend, omdat hij lang voorzitter van de winkeliersvereniging in het centrum van Spijkenisse was en veel met burgemeester en wethouders overlegde. Wethouder Gert-Jan ’t Hart reageerde dan ook verslagen op het nieuws. Hij legde een vergadering tijdelijk stil om de raadsleden te informeren.

ariekanarie112

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2008, 16:38:25

zeer slordig van de chauffeur idd want daar mag je natuurlijk niet keren  :-X
lijkt mij een 100 km weg, of het begin van een snelweg

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2008, 18:40:56
zeer slordig van de chauffeur idd want daar mag je natuurlijk niet keren  :-X
lijkt mij een 100 km weg, of het begin van een snelweg

De Clydeweg is géén autoweg volgens mij (maar ik kan ernaast zitten)... dus keren zou dan toegestaan zijn. Uiteraard is dat geen rechtvaardiging voor dit alles..
greetz,  Enrique

ariekanarie112

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2008, 18:50:32
aangezien ik een vangrail zie op de fotos ga ik er wel degelijk vanuit dat het een autoweg is.
Tevens loopt hij naast de a15.

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2008, 18:53:39
aangezien ik een vangrail zie op de fotos ga ik er wel degelijk vanuit dat het een autoweg is.
Tevens loopt hij naast de a15.

Ik ken zelfs wegen binnen de bebouwde kom met een vangrail dus ik denk dat een vangrail niet echt een argument is om uit te gaan van een snelweg/autoweg.

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2008, 18:54:19
Citaat
De Clydeweg is géén autoweg volgens mij (maar ik kan ernaast zitten)... dus keren zou dan toegestaan zijn.

Het maakt niet uit wat voor een soort weg het is!!!
Een beroepschauffeur moet weten dat je NOOIT door een middenberm mag rijden om te keren!!!
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

ACKevin

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2008, 21:22:40
en dan een aanhangwagen met aanhangsel zo achter laten vind ik ook zeer onverantwoord.. vragen om ongelukken. Als je er met een gangetje van 80 op afrijd zie je dat echt niet goed..