Middelbrand Wonen Amstelveenseweg - Amsterdam 19-01-2008

Auteur Topic: Middelbrand Wonen Amstelveenseweg - Amsterdam 19-01-2008  (gelezen 5836 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 20 januari 2008, 17:53:21

mike

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 20 januari 2008, 18:12:34
Waarom plaats je het dan op een openbaar, goed gelezen forum? Wat als er nou eens niets van waar blijkt te zijn?

Ik vind dit ook allemaal wat vreemd. Ik neem aan dat je deze info krijgt van branweer mensen. Ik denk dat deze absoluut niet thuis hoort op een openbaar forum. Ik zelf weet soms ook dingen van incidenten die hier geplaats worden. Maar zeg daar niks over ivm de wet op de privacy.

Ik zou zeggen pas op met wat je hier neerzet.

mvg
Mike

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2008, 18:28:12
Ik vind dit ook allemaal wat vreemd. Ik neem aan dat je deze info krijgt van branweer mensen. Ik denk dat deze absoluut niet thuis hoort op een openbaar forum. Ik zelf weet soms ook dingen van incidenten die hier geplaats worden. Maar zeg daar niks over ivm de wet op de privacy.

mvg
Mike

Volgens mij heb je als ambtenaar een zekere geheimhoudingsplicht voor zaken die je ter ore komen...  ;)

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Ambtenarenwet

Artikel 125a
1.De ambtenaar dient zich te onthouden van het openbaren van gedachten of gevoelens of van de uitoefening van het recht tot vereniging, tot vergadering en tot betoging, indien door de uitoefening van deze rechten de goede vervulling van zijn functie of de goede functionering van de openbare dienst, voor zover deze in verband staat met zijn functievervulling, niet in redelijkheid zou zijn verzekerd.
2.Het eerste lid is, voor wat betreft het recht van vereniging, niet van toepassing op het lidmaatschap van:
a.een politieke groepering, waarvan de aanduiding is ingeschreven overeenkomstig de Kieswet of
b.een vakvereniging.
3.De ambtenaar is verplicht tot geheimhouding van hetgeen hem in verband met zijn functie ter kennis is gekomen, voor zover die verplichting uit de aard der zaak volgt.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2008, 18:31:07

mvg
Mike
Over speculeren gesproken ::)

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2008, 18:40:10
Goed goed goed, ik zat fout. Al vind ik best dat er gespeculeerd mag worden over een onderwerp, maar dat is natuurlijk mijn mening!

Sam

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2008, 18:43:01
Goed goed goed, ik zat fout. Al vind ik best dat er gespeculeerd mag worden over een onderwerp, maar dat is natuurlijk mijn mening!

Sam

Met een eigen mening mag je overal over speculeren!  :D Als je het verhaal gehoord hebt van iemand dan wordt het al lastiger..  ;) Ook ik speculeer soms wel eens... :) Alleen als ik er bij betrokken ben of iets van collega's gehoord heb dan bemoei ik me niet met de discussie....  ;)

Sheriam

• Junior gebruiker
  • **
    • BookCrossing
Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2008, 18:43:45
Over speculeren gesproken ::)

Als de informatie van hulpverleners komt -brandweer, politie- ben ik het helemaal eens met de eerdere posters, dat hoort niet op een forum of waar dan ook online tenzij het ook gewoon openbaar in de pers vermeld wordt. Maar zo'n gerucht zou ook goed van gewone omstanders kunnen komen, en dat vind ik wat anders, als je er ook duidelijk bijverteld dat het niet bevestigd is. Ja, iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar als we alleen maar officieel bewezen feiten kunnen posten, zouden we nooit zelfs maar mogen suggereren dat iets opzet/brandstichting/te hard rijden of wat dan ook is tot na het proces & veroordeling. Het is tenslotte ook een discussie forum, en ik vind dat je er best over mag praten als je naar je eigen mening (van een observatie die iedere omstander zou kunnen doen, niet als hulpverlener!), of op aanwijzing van omstanders die geen vertrouwenspositie hebben, iets verdacht/raar/ongewoon/enzovoort vind. Zolang je er maar duidelijk bijvermeld dat het een mening is en niet bewezen. Als het niet waar blijkt te zijn... wel dan zeg je dus dat je het dus bij het verkeerde eind had, zolang je het niet als feit had gebracht en geen vertrouwenspositie hebt geschaadt, vind ik dat geen schande.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2008, 18:44:59
Ik vind ook dat je mag speculeren, maar als iemand dan zegt dat je niet zo moet speculeren en dan vervolgens zelf speculeert ::)

Maar oke...

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2008, 21:57:01
Speculeren is iets wat in ons allemaal zit. Het maakt onderdeel uit van onze psyche en nieuwsgierigheid en dat in combinatie met een vraag naar inormatie door de ons en anderen nodigt uit om alles wat we zien en horen ongefilterd aan te nemen als de waarheid.

En daarin schuilt nu juist het gevaar: zonder enige controle informatie gemengd met eigen beeldvorming en een meestal vroegtijdige conclusie de werled in verspreiden waarbij men geen enkele rekening houdt met wat deze (des) informatie teweeg kan brengen voor anderen.

Vandaar dat ik speculaties tot een minimum probeer te beperken, maar hee, ik ben ook maar een mens...

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2008, 22:04:12
hier word je toch speculaas van!

Schrijf geen dingen op naam waar jij of juist andere in de problemen kan komen,
dat is meer de essentie van het verhaal wat o.a. Mike en Palm. mee willen geven

Vraag om verduidelijking, maar vul niet zomaar iets in, hoe eigen dat de mens is,
daar krijg je alleen maar ruis van!  ;)

**en nu weer terug naar de woning brand in Amstelveen**