Over speculeren gesproken
Als de informatie van hulpverleners komt -brandweer, politie- ben ik het helemaal eens met de eerdere posters, dat hoort niet op een forum of waar dan ook online tenzij het ook gewoon openbaar in de pers vermeld wordt. Maar zo'n gerucht zou ook goed van gewone omstanders kunnen komen, en dat vind ik wat anders, als je er ook duidelijk bijverteld dat het niet bevestigd is. Ja, iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar als we alleen maar officieel bewezen feiten kunnen posten, zouden we nooit zelfs maar mogen suggereren dat iets opzet/brandstichting/te hard rijden of wat dan ook is tot na het proces & veroordeling. Het is tenslotte ook een
discussie forum, en ik vind dat je er best over mag praten als je naar je eigen mening (van een observatie die iedere omstander zou kunnen doen, niet als hulpverlener!), of op aanwijzing van omstanders die geen vertrouwenspositie hebben, iets verdacht/raar/ongewoon/enzovoort vind. Zolang je er maar duidelijk bijvermeld dat het een mening is en niet bewezen. Als het niet waar blijkt te zijn... wel dan zeg je dus dat je het dus bij het verkeerde eind had, zolang je het
niet als
feit had gebracht en geen vertrouwenspositie hebt geschaadt, vind ik dat geen schande.