Middelbrand Wonen Amstelveenseweg - Amsterdam 19-01-2008

Auteur Topic: Middelbrand Wonen Amstelveenseweg - Amsterdam 19-01-2008  (gelezen 5848 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2008, 22:45:16
...
Vraag om verduidelijking, maar vul niet zomaar iets in, hoe eigen dat de mens is,
daar krijg je alleen maar ruis van!  ;)
...

Sorry Zustertje, toch nog 1 opmerking.
De ruis komt volgens mij voort uit het feit dat Sam! webmanager is van
kazernedirk.web-log.nl en dat daarom iedereen denkt dat hij brandweerman is.
Alleen, volgens zijn profiel is hij 14 jaar oud. Hooguit is hij lid van de
jeugdbrandweer maar ook in dat geval is hij geen hulpverlener ;)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2008, 18:05:28
Nou het parool meld dat het ging om een pannetje op het vuur, en de bewoners niet thuis waren. Weer een mistery opgelost...

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2008, 18:28:09
Nou het parool meld dat het ging om een pannetje op het vuur, en de bewoners niet thuis waren. Weer een mistery opgelost...

Hoe wil jij met één pannetje vet binnen 10 seconde het hele huis in de hens krijgen?

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2008, 18:32:58
Hoe wil jij met één pannetje vet binnen 10 seconde het hele huis in de hens krijgen?

Dat gaat snel hoor, heeeel snel. Maar stond jij er al na 10 seconden dan?

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2008, 18:54:24
Dat gaat snel hoor, heeeel snel. Maar stond jij er al na 10 seconden dan?

Nee, maar als we dan toch weer gaan speculeren... :-X, ik hoorde de explosie, woon er nog geen halve minuut van af. Zon 10-15 seconde, heel snel dus, kwam de melding van brand. Na ongeveer 40 seconde was ik er en toen stond het hele huis in de fik. Alle muren in het apartement zijn van beton, hoe brandwerend de deuren zijn weet ik natuurlijk niet.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2008, 18:59:55
Nou sorry, maar houd alsjeblieft je mond als je niet weet waar je het over hebt ....

Als het Parool komt (evenals de persvoorlichter trouwens ....) met het verhaal dat de brand in de keuken begonnen is ...

Zou jij eens moeten doen, met een voorlichter praten ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #26 Gepost op: 21 januari 2008, 19:02:00
Ik zeg niet dat dit gebeurd is. (Ik ga niet lpen speculeren.)

Ik post dit filmpje alleen als voorbeeld om aan te geven dat een pannetje vet i.c.m. bijv. het verkeerde blusmiddel wel degelijk binnen 10 seconden je interieur compleet kan face liften.

http://nl.youtube.com/watch?v=YPd7FpU539g

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 21 januari 2008, 19:05:18
Oh en nog dit;

Aanvulling 2

Meld je hier een incident,waar je de ware toedracht en omstandigheden niet van kent, ga dan niet lopen gissen, of de beroemde "maar hij zei dat" verhalen hier plaatsen. Zet het bericht dan liever bij: "112 berichten: Wie weet er meer van.....? "
Het gebeurt nu te vaak dat er onnodig felle discussies ontstaan,doordat personen de ware toedracht niet of onvoldoende kennen van een incident. En er hier complete indianenverhalen door ontstaan. Denk daar dus aan!!!

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rene112

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2008, 19:59:24
Oh en nog dit;

(begin off-topic reactie)  ;)

Goed dat je zo'n berichtje met rode tekst gebruikt.....

Ik vind het namelijk regelmatig onduidelijk of je als forumlid (eigen mening) of als moderator in een topic reageert.
En volgens mij hebben jullie daarvoor de afspraak om met rode tekst te werken, toch?

Ik lees namelijk nu regelmatig 'zwarte' corrigerende teksten waarvan ik persoonlijk denk dat ze niet echt bij een moderator thuis horen.... doe er je voordeel mee!

(einde off-topic reactie)

groeten,
René de Caluwé

Rene112

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 21 januari 2008, 20:01:31
Nee, maar als we dan toch weer gaan speculeren... :-X, ik hoorde de explosie, woon er nog geen halve minuut van af. Zon 10-15 seconde, heel snel dus, kwam de melding van brand. Na ongeveer 40 seconde was ik er en toen stond het hele huis in de fik. Alle muren in het apartement zijn van beton, hoe brandwerend de deuren zijn weet ik natuurlijk niet.

Het komt wel vaker voor dat mensen een (soort) explosie horen bij een woningbrand.
Soms gaat het dan om het moment waarop de beglazing knapt en de brand na een flashover uitslaand wordt.
Dat zou hier ook een verklaring kunnen zijn...

groeten,
René de Caluwé