medicatie gebruik gegevens op kaartje (bij buiten bewust zijn)waardragen?

Auteur Topic: medicatie gebruik gegevens op kaartje (bij buiten bewust zijn)waardragen?  (gelezen 3849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

reflective

  • Gast
hallo ff een vraag
ik gebruik 2 soorten medicate voor adhd en nog een ander mediciijn
ik heb een kaartje waar de dosis en inname tijd opstaat,
waar kan ik deze het beste doen ?
mocht me iest overkomen en ik buiten bewustzijn ben?
 
de medicatie voor adhd kan met bepaalde middelen reageren, van daar deze vraag

gr reflective


edit er zit er een in mijn protomona, vroeg me allen af of er een algemene plaats ?
of is portomonail oke?

ps ben serieus bijsluiter vermeld dat mijn meds, met bepaalde medicamenten reageert (plotseling daalen van bp)




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Portemonnee?


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Als je bepaalde medicatie in geval van buitenbewustzijn zeker niet mag krijgen, is het misschien een idee om een soort halskettinkje te dragen met daarop een bepaald signaal/alarmteken, dat je bepaalde medicatie niet mag toegediend krijgen, en dat ze voor details ...ergens (bv. in je portomonaie)... kunnen zoeken, of (xxxxxx) telefoonnummer kunnen bellen...

(dat nummer dient dan wel 24 uur per dag/7 dagen per week bereikbaar te zijn!)

Ps ik gebruik ook AD(H)D medicatie, Ritalin(R) maar daarvoor geld dat toch niet?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


reflective

  • Gast
ik heb ff gezocht maar kan niets ergs vinden over ritalin
behalve dat het de hartslag verhoogd

ik heb zelf ook concerta daar geld voor
bron: http://www.adhdwatdoejeermee.nl/adhd_medicijnen.html

ik heb geen kennis van wat er in een ambu ligt aan medicatie
maar de gene in rood lijken mij mogelijk in een ambu

ANDERE GENEESMIDDELEN, ALCOHOL EN CONCERTA

-bloedverdunnende medicijnen die bijvoorbeeld warfarine bevatten;
-medicijnen tegen stuipen of epilepsie; bijvoorbeeld medicijnen die fenobarbital, fenytoïne of primidon bevatten

-medicijnen die de bloedvaten vernauwen (toegepast bij shock en bij plaatselijke verdoving) zoals vasopressine, (nor)adrenaline en fenylefrine;
-medicijnen tegen depressieve aandoeningen die bijvoorbeeld nefazodon, paroxetine, amitriptyline, maprotiline, fenelzine of moclobemide bevatten;
-medicijnen tegen depressieve aandoeningen die behoren tot de zogenaamde niet-selectieve irreversibele MAO-remmers (zie ‘Wanneer mag u Concerta niet gebruiken?’).

Concerta kan in combinatie met bepaalde narcosemiddelen de bloeddruk plotseling verhogen. Als u geopereerd moet worden, mag u daarom op de dag van de operatie geen Concerta gebruiken.


gr perry


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Draag een SOS-kettinkje bij je, die vinden ze altijd (gewoon intypen op google) ;)
Arts  www.alphalog.nl


kamphuis

  • Gast
Een penning (of horloge) van het Witte Kruis (voorheen: de medic alert penning) lijkt mij een geschikte oplossing. Kijk eens op http://www.whitecrossfoundation.org/nl/index.html . Voordeel is dat gevoelige medische informatie uitsluitend voor artsen toegankelijk is, in tegenstelling tot de hierboven genoemde  SOS-talisman.


Karim

  • Gast
Voordeel is dat gevoelige medische informatie uitsluitend voor artsen toegankelijk is

Zodra een ambulancebemanning terplaatse komt zijn zij medisch verantwoordelijk voor de patient, dus hebben zij ook toegang tot die informatie.

En de website bevestigd dat nog even :

"Alleen geautoriseerde hulpverleners van over de hele wereld zoals artsen in ziekenhuizen en ambulanceverpleegkundigen mogen medische dossiers opvragen."


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Maar hoe nuttig is het als er eerst een tel. nr. gebeld moet worden? Het gaat in principe toch juist om dat men bepaalde info direct duidelijk hebben? Hoe controleren zij aan de telefoon dat diegene ook daadwerkelijk geautoriseerd is om de informatie aan te geven? Ik lees dat ze alleen een fax sturen naar het ziekenhuis, dat lijkt me dan toch minder nuttig voor ambulancehulpverleners...

P.S. wie kende die horloges en controleert daar ook op? Ik niet in ieder geval...


reflective

  • Gast
thaxx
ikm ga idd achter zons sos kettinkje aan


gr perry


kamphuis

  • Gast
Maar hoe nuttig is het als er eerst een tel. nr. gebeld moet worden? Het gaat in principe toch juist om dat men bepaalde info direct duidelijk hebben? Hoe controleren zij aan de telefoon dat diegene ook daadwerkelijk geautoriseerd is om de informatie aan te geven? Ik lees dat ze alleen een fax sturen naar het ziekenhuis, dat lijkt me dan toch minder nuttig voor ambulancehulpverleners...

P.S. wie kende die horloges en controleert daar ook op? Ik niet in ieder geval...

Lees de site eens dan zou je weten dat de cruciale info op de penning staat en dat de gegevens alleen naar bekende nummers worden gefaxt. Zo zal een ambuteam alleen via een zkh of arts info kunnen krijgen.